קרן טרה הקימה את Create Tel Aviv – אקסלרטור ליזמים ללא מיזם

בניגוד למקובל, יתקבלו לתוכנית יזמים בודדים, שמגיעים ללא רעיון מבוסס ובמסגרת תהליך הקבלה הם ייבחנו על יכולותיהם ● בסיומו של התהליך תבחן הקרן השקעה של עד חמישה מיליון דולר במיזמים המתאימים

03/05/2015 16:49
קרן טרה

קרן טרה (Terra Venture Partners) הקימה את Create Tel Aviv – תוכנית חדשנות שתסייע ליזמים לפתח מוצרים וטכנולוגיות שעונים על צרכים בתעשייה הבינלאומית.

בניגוד לתוכניות האקסלרציה המוכרות, אליהן מגיעים היזמים כקבוצות עם סטארט-אפ עליו הם עובדים זמן מה, תפעיל הקרן תהליך שונה, במסגרתו יתקבלו לתוכנית יזמים בודדים, שמגיעים ללא רעיון מבוסס, כלומר – ללא סטארט-אפ, מה שאומר שבמסגרת הליך הקבלה הם נבחנים על יכולותיהם בלבד. אותם יזמים ייחשפו לצרכי השוק באמצעות בכירים מהחברות הבינלאומיות השותפות בתוכנית ויקבלו מהקרן תמיכה ומימון להקמה של מיזם טכנולוגי חדש.

ברק גולדשטיין, שותף בקרן TERRA

ברק גולדשטיין, שותף בקרן TERRA

במהלך התוכנית יתקיימו בכל שנה שני סבבים, כשבכל אחד מהם ישתתפו 25 יזמים. אלה יטלו חלק ב-"מחנה אימונים" (Ideation Bootcamp), שבו יהיו מנטורים מכל העולם. בשלב השני ייבחרו מתוך היזמים חמשת עד שבעת הצוותים בעלי הרעיונות הטובים ביותר. הבחירה תיעשה על ידי נציגי החברות, שיבחנו את הרעיונות בהתאם להיתכנותם העסקית ולהתאמתם לצרכי החברה והשוק. כל צוות יזכה למימון של עד 50 אלף דולר לפיתוח ראשוני של המוצר, ללא צורך לוותר על זכויות בקניין הרוחני שלו, ויעבור לשם כך ארבעה חודשי הדרכה ואימון אינטנסיביים, במטרה לפתח מוצר אלפא.

בסיומו של התהליך תבחן קרן טרה השקעה בסכום של עד חמישה מיליון דולר במיזמים המתאימים. כל מיזם יקבל סכום מרבי של עד מיליון דולר.

ברק גולדשטיין, שותף בקרן טרה, אמר כי "מטרת התוכנית היא להצמיח דור חדש של יזמים שיתמקדו בפיתוח פתרונות ומוצרים בתחומים בעלי השפעה, המחוברים לתעשייה הבינלאומית. כיום, חלק גדול מהסטארט-אפים הישראליים מתמקדים בפיתוח של אפליקציות וטכנולוגיות לתחומי המדיה החברתית, הגיימינג והפרסום. חשוב לנו לאפשר ליזמים גישה לחברות מובילות בתעשייה ולשוק הבינלאומי, בעיקר בתחומים שיש בהם אתגרים משמעותיים ומשפיעים לחיוב על חייהם של מיליונים, כמו אנרגיה, תחבורה, בריאות וכלכלה שיתופית. בנוסף, מיזם זה יאפשר לחברות מובילות מחו"ל לפעול בצורה נרחבת יותר בישראל ולהוות חלק מהאקו-סיסטם היזמי. כיוון שליזמים אין בדרך כלל את המשאבים להשקיע במחקר ולימוד שוק חדש, אנחנו מאפשרים להם להבין את הצרכים הקיימים בשוק הבינלאומי, לחבור לשחקניות מובילות בתחום ולקבל מימון משמעותי כבר משלב הנבטת הרעיון".

אסף זמיר, סגן וממלא ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר כי "Create Tel Aviv תעודד יזמים צעירים לקחת חלק בפתרון אתגרים בעלי השפעה עולמית. התוכנית היא חלק ממהלך רחב יותר בו אנחנו נותנים מקום למיזמים שתורמים לשיפור איכות החיים האורבניים ומלווים אותם בתהליך הצמיחה. כל אלה מסייעים לפתח ולמצב את תל אביב-יפו כמרכז עולמי מוביל לחדשנות ויזמות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון כספי

    נשמע מקסים ומתאים לי, אבל האינפורמציה שקראתי היא מ 2015 אשמח להתעדכן.

אירועים קרובים