נפאל: פייסבוק וגוגל מסייעות למצוא נעדרים מרעידת האדמה

שירותים חדשים שהשיקו החברות מאפשרים למטיילים שנמצאים באזורים מוכי אסונות לסמן שהם בסדר - ולקרובים ולחברים לחפש אחריהם ● עמוד פייסבוק מיוחד מוקדש לאיתור ישראלים במדינה

כיף לחפש. צילום: BigStock

האינטרנט מתגייס למציאת ניצולים מרעידת האדמה בנפאל. שירותים שגוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) השיקו באחרונה מסייעים בחיפוש אחר קרובים וחברים שמטיילים בנפאל וטרם יצרו קשר. בנוסף, בלוג ועמוד פייסבוק ישראליים מספקים ידיעות על המתרחש באזור האסון ומאפשרים למצוא ניצולים מהארץ.

עמוד הפייסבוק "רעידת האדמה בנפאל – עדכונים ומציאת ישראלים" צבר עד לכתיבת שורות אלה (יום א' בצהרים) יותר מ-5,500 לייקים. הגולשים מחפשים בו מידע על יקיריהם ומנהלי העמוד מפרסמים עדכונים ופרטים על ישראלים שמטיילים באזור וטרם יצרו קשר. הבלוג "עדכונים שוטפים – רעידת אדמה בנפאל" מספק גם הוא מידע על המתרחש.

שירות Safety Check שהשיקה פייסבוק מאפשר למטיילים להודיע שהם באזור שנפגע כתוצאה מרעידת האדמה, או בכל אזור מוכה אסון טבע אחר בעולם, ושהם בריאים ושלמים. במקביל, גולשים מודאגים יכולים לחפש מי מקרב החברים שלו סימן שהוא נמצא שם ומה מצבו.

יצוין כי בכל פעם שחבר פייסבוק מסמן שהוא נמצא במקום האסון ושלומו בטוב, מקבל הגולש הודעה על כך ב-Notifications.

שירות רלוונטי נוסף הוא Person finder של גוגל. גולש שנכנס לעמוד השירות מתבקש לבחור האם הוא מחפש מישהו או שיש לו מידע עליו – בהקלדת שמו. בגוגל מציינים כי בנפאל ובהודו ניתן לבצע את החיפוש מהטלפון הנייד באמצעות הודעת טקסט למספר 91-9773300000+. ייתכן כי ייגבו משולחי ההודעות הללו עלויות נוספות של תקשורת בינלאומית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים