קומברס מעבירה את פעילות המו"פ בישראל לתאגיד הודי ענק "בגלל החדשנות"

400 עובדי מרכז המו"פ של קומברס ומשרדיה ברעננה יעברו לידי טק מהינדרה, ששווייה כ-16.5 מיליארד דולר ● מאניש וייאס, נשיא החברה, אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים כי "אנחנו לוקחים את יחידת המו"פ של קומברס כפי שהיא; לא נביא לכאן עובדים ממקומות אחרים"

מאניש וייאס, נשיא טק מהינדרה. צילום: מורג ביטן

התפתחות דרמטית בהיי-טק הישראלי: קומברס, אחת החברות הגדולות בפעילותן בארץ, מעבירה את פעילות המו"פ שלה בישראל לידיו של תאגיד הענק ההודי טק מהינדרה (Tech Mahandra). במסגרת זו יועברו לידי התאגיד מרכז המו"פ של קומברס ברעננה וכל העובדים שלה בתחום. יישום התוכנית צפוי להתחיל ב-1 ביוני ויבוצע באמצעות לידקום, אותה רכש התאגיד ההודי.

מאניש וייאס, נשיא החברה, אישר את הדברים בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים. הוא הדגיש כי "לא מדובר ברכישה של קומברס או של חלקים ממנה אלא בשיתוף פעולה אסטרטגי שבמסגרתו מערך המו"פ של קומברס בישראל עובר אלינו, כולל 400 העובדים שלו, שיהפכו לעובדים שלנו ויקבלו שכר מאתנו. מערך המו"פ של קומברס יהפוך למרכז הפיתוח של טק מהינדרה בישראל".

"אנחנו לוקחים את יחידת המו"פ של קומברס כפי שהיא, עם עובדיה ומנהליה, ולא מביאים כוח אדם כלשהו מהודו או מכל מקום אחר", אמר וייאס. הוא ציין כי "בנוסף, נעשה שימוש במשרדים של קומברס".

טק מהינדרה היא אחת מחברות הטכנולוגיה הטכנולוגיות הגדולות בהודו. שווייה של החברה עומד על כ-16.5 מיליארד דולר וב-2014 הגיע המחזור שלה לכארבעה מיליארד. היא מעסיקה כ-100 אלף עובדים ופעילה ב-51 מדינות ברחבי העולם. בתשובה לשאלה מה תהיה מהות הפעילות של מרכז הפיתוח ברעננה תחת החברה אמר וייאס כי "אנחנו מספקים שירותים טכנולוגיים בכל העולם. מרכז הפיתוח שלנו בישראל אמור לספק עבור לקוחותינו פתרונות לבעיות טכנולוגיות שונות".

מה הביא אתכם לשוק הישראלי?
"אנחנו רואים בישראל אחד ממרכזי החדשנות המובילים בעולם ואחת הסיבות העיקריות שאנחנו נכנסים לכאן היא כדי לנצל את יכולת המו"פ במדינה. אנחנו ממקדים מעתה את פעילות המו"פ הגלובלית בשלושה מוקדים גיאוגרפיים: הודו, ארצות הברית וישראל".

"כמחצית מהפעילות שלנו היא בתחום ה-IT וכמחצית מההכנסות – שני מיליארד דולר – מגיעות מארצות הברית", פירט וייאס. "35% מהפעילות מתבצעת באירופה, כשהמדינה הגדולה ביבשת בהקשר זה עם בריטניה, עם כ-20% מהפעילות".

בהודעה שפרסמו שתי החברות נכתב כי "טק מהינדרה תשלים את פעילות המו"פ וההנדסה של קומברס באמצעות חדשנות בטכניקות פיתוח המוצרים וחיזוק יכולות העמידה בזמנים". עוד צוין כי החברה ההודית "מביאה את הניסיון שלה בפיתוח ויצירת סביבת סטארט-אפים שעזרה להשיק פתרונות פורצי דרך עבור העולם המחובר. מערכת יחסים זו מעניקה לקומברס גישה למודל תפעול גמיש שיאפשר להם להגיב במהירות רבה יותר לשינויים בדרישות השוק ולהביא זרם של כישורים להרחבת היכולת שלה לספק מוצרים חדשניים".

"הודות ליוזמה זו, קומברס תשפר באופן משמעותי את יכולתה להתמקד בתחומי הצמיחה והחדשנות העיקריים שלה", אמר פיליפ טארטוול, נשיא ומנכ"ל החברה.

עדיין לא ידוע אם המהלך כולל פיטורי עובדים, כפי שקומברס עושה בזמן האחרון מעת לעת – כך באוקטובר 2013 ובאוגוסט 2014. מהחברה נמסר כי "קומברס נמצאת במשא ומתן עם נציגי העובדים בנוגע לתוכניותיה, בהתאם למחויבות המשפטיות במדינה. החברה תספק חשיפה גלובלית ואפשרויות קריירה לטווח רחוק עבור העובדים המצטרפים מקומברס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים