לנובו הכריזה על מרכז חדשנות גלובלי ראשון בתחום המחשוב עתיר הביצועים

המרכז, שמוקם בשטוטגרט שבגרמניה, יציע אתר קבוע לביצוע מבחני יישומים וכן מחקר ופיתוח

26/03/2015 17:16
תשתיות במרכז למחשוב עתיר ביצועים של לנובו בשטוטגרט, גרמניה

לנובו (Lenovo) הכריזה אתמול (ד') על פתיחת מרכז החדשנות הגלובלי הראשון של החברה בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC) בשטוטגרט שבגרמניה.

פתח את אירוע ההכרזה נועם רוזן, מנהל המכירות של החברה לאזור EMEA. לדבריו, המרכז, שבנייתו עדיין נמשכת, יציע אתר קבוע לביצוע מבחני יישומים וכן מחקר ופיתוח. עוד הוא אמר כי "לנובו חותרת ליצירת אקו-סיסטם חדש של שותפים שישתפו פעולה בפרויקטים מובילים להשגת תועלות מסחריות לתחום ה-HPC, במטרה להגדיל את טווח הלקוחות ועומסי העבודה".

נועם רוזן, מנהל המכירות של לנובו לאזור EMEA

נועם רוזן, מנהל המכירות של לנובו לאזור EMEA

״המרכז מסמל את המחויבות של לנובו למחשוב הארגוני ואת השאיפה שלה להפוך לספקית מספר אחת בשוק המערכות הפתוחות״, ציין רוזן.

איימר דה לנקיוסנג, נשיא לנובו לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר של הקבוצה, אמר באירוע כי פתיחת המרכז היא אבן דרך חשובה לחברה. ״לא רק שאנחנו פותחים את מרכז המחשוב עתיר הביצועים הגלובלי הראשון של לנובו, אלא שאנחנו מאשרים מחדש את המחויבות, ההשקעה והשאיפות שלנו בארגונים הגדולים. יש באזור EMEA פוטנציאל ענק לתחום המחשוב עתיר הביצועים והוא מספק קרקע פורייה עבורנו להובלת התקדמות בפרויקטים ומחקר בעלי השפעה אדירה על התעשייה והחברה כאחד".

איימר דה לנקיוסנג, נשיא לנובו לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר של הקבוצה

איימר דה לנקיוסנג, נשיא לנובו לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר של הקבוצה

לנובו התקבלה כחברה מלאה בפורום ETP4HPC

בראיין קונורוס, סגן נשיא לבריתות אסטרטגיות ומנכ"ל למחשוב עתיר ביצועים, הודיע באירוע כי לנובו התקבלה כחברה מלאה בפורום התעשייתי ETP4HPC (ר"ת European Technology Platform for High Performance Computing) – פלטפורמת הטכנולוגיה האירופית למחשוב עתיר ביצועים. לדבריו, הפורום ממנף את העוצמה של התחום כדי לדחוף קדימה את היכולות האירופית להתחרות בתחומי המדעים, העסקים והתעשייה.

בראיין קונורוס, סגן נשיא לבריתות אסטרטגיות ומנכ"ל למחשוב עתיר ביצועים בלנובו

בראיין קונורוס, סגן נשיא לבריתות אסטרטגיות ומנכ"ל למחשוב עתיר ביצועים בלנובו

קונורס אמר כי המרכז מציע, תוך שיתוף פעולה עם אינטל (Intel), את מעבד ה-Intel Xeon E5 2600 v3 החדש עם מארג EDR 100Gb/s InfiniBand interconnect של מלנוקס הישראלית, כדי למנף את היכולות של מערכת ה-NextScale של לנובו כפלטפורמת מחשוב בסיסית. מערכת זו תאפשר למנף את הידע העמוק והיכולות של מספר לקוחות שותפים מתמחים מרחבי אירופה, שישתפו פעולה כדי להרחיב עוד יותר את היכולות ואת המחקר המקומי.

"מדובר בגישה חדשה לחדשנות, כזו שתרתום את לנובו, וכן את הספקים והלקוחות השותפים שלנו, לקדם את התועלות של מחשוב עתיר ביצועים למספר רב יותר של לקוחות מסביב לעולם", אמר.

"השותפים – המפתח להצלחה"

לואיג׳י ברוכרד, מנהל בכיר בתחום מכירות HPC בלנובו, אמר כי "החברה רואה בשותפים את המפתח להצלחה". למרכז בשטוטגרט ולדרכה של החברה בעולם ה-HPC חברים שישה לקוחות ועוד ארבע חברות מובילות בתעשייה. כן ציין ברוכרד שלושה ספקי תוכנה עצמאיים שהצטרפו באחרונה למרכז ולשיתוף הפעולה.

לדבריו, לנובו תמשיך לגייס ולהרחיב את האקו-סיסטם של השותפים מעבר לחברות שכבר הצטרפו, בהן: אינטל, יבמ (IBM), מלנוקס ו-NVIDIA כשותפות תעשייתיות. בין הלקוחות השותפים צוינו: Leibniz-Rechenzentrum, Science & Technology Facilities Council: Hartree Centre, BSC – Barcelona Supercomputing Center, Cineca, Rechenzentrum Garching, Forschungszentrum Jülich ו-Distributed Research utilising Advanced Computing. ספקי התוכנה השותפים הם ScaleMP הישראלית, Allinea ו-PathScale.

הוא ציין כי מספר פרויקטים חשובים בתחום זה כבר יצאו לדרך, כולל התאמת MPI בטכנולוגיות חדשות כמו OmniPath וחיבורי EDR משולבים של לנובו ואינטל; תזמון מודע אנרגיה, מרכזי נתונים יעילים אנרגטית ומיטוב עומסי עבודה עם LRZ; פיתוח הדור הבא של ארכיטקטורות ותוכנה למחשוב על; שילוב הנהלים הטובים ביותר עם חדשנות כדי לספק פתרונות יעילים אנרגטית, שמבוצע עם מרכז Hartree; והתאמת MPI במארג קצב העברה גבוה בשיתוף מלנוקס.

ראג'יב חזרה, סגן נשיא קבוצת מרכזי הנתונים ומנכ"ל קבוצת המחשוב הטכני באינטל, אמר באירוע כי אינטל "נלהבת משיתוף הפעולה עם לנובו". הוא ציין כי מעבר להענקת אפשרות גישה מוקדמת לכמה מהטכנולוגיות החדשות ביותר של אינטל למשתמשי הקצה, כמו מעבדי ה-Xeon Phi העתידיים ומארג ה-OmniPath, המרכז יהווה Software enabling site חשוב המתמקד במיטוב MPI ובמודרניזציה של קוד עבור יישומים שפועלים באופן מקבילי ברמה גבוהה. ״המרכז יציע למשתמשי הקצה חדשנות חשובה עבור הפרויקטים שלהם״, אמר.

אינפינבנד עולה, את'רנט יורד

יוסי אבני, מנהל המכירות של מלנוקס ב-EMEA, ציין כי המרכז בשטוטגרט יספק למפתחים ולמשתמשים גישה לפתרונות EDR 100G InfiniBand Interconnect של החברה, כדי למטב את ביצועי היישומים, שינצלו את הקישוריות עתירת הביצועים היעילה ביותר. "יכולות ביצועי הקישוריות קריטיים עבור יישומיים עתירי נתונים ומחשוב, שדורשים זמן אחזור נמוך במיוחד וקצב גבוה של העברת הודעות בכדי לספק תוצאות מהר יותר". לדבריו, פרוטוקול האינפינבנד תופס תאוצה בתחום ה-HPC, בעוד השימוש בפרוטוקול האתרנט יורד בו בהתמדה.

כאמור, לנובו הציגה שיתוף פעולה עם חברה ישראלית נוספת, ScaleMP. לדברי רוזן, השימוש במוצרי vSMP Foundation של ScaleMP מאפשר ללנובו לסייע לחוקרים ולמהנדסים בפתרון אתגרים גדולים, בד בבד עם הקטנת מורכבות הפריסות. באופן זה, ציין, מתאפשר למשתמשים ארגוניים להתאים בקלות בסיסי נתונים ענקיים ל-RAM כדי להשיג ביצועים חסרי תקדים תוך חסכון בעלויות. "ScaleMP חותרת בהצלחה להסרת הגבולות והמגבלות שנכפו על ידי ארכיטקטורות גידול שרתים ישנות באמצעות תוכנה ניתנת להתאמה ושותפויות הדוקות״, ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים