YouCC הטמיעה מערכת מיילים בענן של מיקרוסופט ברשת מלונות דן

הפרויקט כלל מעבר לענן של כ-1,000 תיבות הדואר האלקטרוני הפועלות ברשת - במטה, במרכז ההזמנות ובבתי המלון ● ההיקף הכספי נאמד במאות אלפי שקלים

שמואל משעלי, מנכ"ל YouCC

YouCC הטמיעה ברשת מלונות דן מערך דואר אלקטרוני ארגוני מבוסס פלטפורמת הענן Office 365 של מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט ארך כשלושה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

עם סיום הפרויקט הועברו לענן כ-1,000 תיבות הדואר האלקטרוני הפועלות בארגון – במטה החברה, במרכז ההזמנות ובבתי המלון של הרשת.

עד כה ניהלה רשת מלונות דן מערך תיבות מייל על גבי תשתיות Exchange 2003, תוך התמודדות עם הצורך בהרחבת התיבות של העובדים ולעסוק בניקוי ומחיקה של התיבות הקיימות. כמו כן, התמודדו בדן עם קשיי גיבוי, תחזוקה שוטפת ושיפור רמת הזמינות והשרידות של מערך הדואר האלקטרוני.

פלטפורמת Office 365 שהוטמעה במסגרת הפרויקט מבוססת על תשתיות Exchange Online 2013, שמספקות את ניהול המערכת ותחזוקתה; הגדלה של פי 100 בגודל התיבות; יכולות שיתוף מידע; גישה לתיבות המייל מכל מכשיר ומכל מקום; שמירה על אבטחת המידע של המערכת; מענה לדרישות רגולטוריות; וצמצום ההוצאות.

לדברי יוסי גבאי, סמנכ"ל ה-IT ברשת מלונות דן, "כחלק ממהלך שדרוג מערכות כולל בארגון והקמתו של מחשוב ענן פרטי, חיפשנו דרכים לשדרוג מערך הדואר. ההתלבטות הייתה בין המשך פעילות במתכונת של רישוי מסורתי להוצאת השירות לענן. זו הייתה התלבטות לא קלה ובחנו את המשמעויות ואפשרויות הפתרון, הן ברמה התפעולית והן ברמה הכלכלית. בסופו של דבר, החלטנו ללכת על מודל מחשוב ענן, שכולל מעבר מדורג ובטוח לענן של מיקרוסופט."

שמואל משעלי, מנכ"ל YouCC, אמר כי "היקף המשתמשים הרחב במלונות דן הציב בפנינו אתגר לא פשוט בנוגע להעברת תיבות הדואר בצורה חלקה, מהירה ונטולת תקלות. הדבר נעשה תוך שקיפות מוחלטת למשתמשים. התשתית הטכנולוגית של מיקרוסופט אפשרה לנו לבצע את המעבר בצורה חלקה. כך, יש כיום בדן מערכת יציבה, זמינה ושרידה".

קרן שם-טוב סגל, מנהלת תתום מכירות ענן במיקרוסופט ישראל, ציינה כי "ארגונים כמו רשת מלונות דן יכולים ליהנות כיום משירותי דואר מתקדמים מבוססי ענן, המציעים פונקציונאליות מורחבת לצד חסכון בעלויות. זוהי דרך יעילה, נוחה וידידותית לבצע קפיצת מדרגה תפעולית, תוך התמקדות בפיתוח העסקי ולא בתשתית ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים