STKI: הצמיחה של שוק ה-IT השנה – נמוכה יותר מאשר ב-2014

השוק צפוי לגדול השנה ב-3.3% ל-7.2 מיליארד דולר, לאחר שבשנה שעברה הוא עלה ב-4.63% ● מטריקס הגיעה ראשונה בין האינטגרטוריות, כשאחריה חילן, לאחר שרכשה את נס ● מלם-תים נדחקה למקום השלישי

STKI: שוק ה-IT יעלה, אם כי בשיעור מתון יותר. צילום אילוסטרציה: BigStock

שוק המחשוב הארגוני בישראל צפוי לחוות השנה צמיחה של 3.31% ולהגיע להיקף של 7.242 מיליארד דולר – כך על פי התחזית השנתית של חברת המחקר והייעוץ STKI. התחזית הוצגה היום (ב') על ידי ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, בכנס השנתי של החברה, שנערך באוניברסיטת תל אביב.

מדובר בצמיחה נמוכה יותר מזו שנרשמה ב-2014, בה גדל שוק ה-IT הישראלי ב-4.63% ל-7.01 מיליארד דולר לעומת 6.7 מיליארד ב-2013. היקף הצמיחה החזוי השנה משקף עלייה שגדולה רק מעט מעבר להיקף הצמיחה הטבעית של השוק.

יתירה מזאת, שוק החומרה צפוי לחוות השנה, על פי STKI, קיטון של 0.18% ל-1.917 מיליארד דולר לעומת 1.921 מיליארד בשנה שעברה. היקפו של תחום התוכנה, לעומתו, יעלה ב-2.28% ל-1.568 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.533 מיליארד. תחום השירותים יעלה ב-0.17% ל-3.165 מיליארד דולר מול 3.159 מיליארד.

ובמקום הראשון

פילוח המגזרים בשוק מעלה כי המגזר הציבורי, שכולל את הממשלה, הביטחון, החינוך והבריאות, צפוי להיות גם השנה הגדול ביותר בהיקפו ולהגיע לשליש (33.1%, ליתר דיוק) מכלל שוק ה-IT המקומי, עם 2.32 מיליארד דולר. למקום השני צפוי להגיע המגזר הפיננסי, שכולל את הבנקים, חברות הביטוח וחברות האשראי. חלקו בשוק ה-IT צפוי לעמוד השנה על 21.75% והיקפו יהיה 1.525 מיליארד דולר.

שלישי הוא מגזר התעשייה והקמעונות, שעתיד לאחוז בנתח של 15.79% מהשוק – 1.107 מיליארד דולר. מגזר ההיי-טק יגיע למקום הרביעי בלבד, עם נתח צפוי של 14.19% ו-995 מיליון דולר. חמישי צפוי להיות מדורג מגזר התחבורה והתשתיות, שחלקו מכלל שוק ה-IT צפוי לעמוד על 8.06% או 565 מיליון דולר. אחריו מגזר הטלקום והמדיה, עם 5.42% או 380 מיליון דולר, ואחרונים יגיעו העסקים הקטנים והבינוניים, שיאחזו בנתח של 4.99% מהשוק וב-350 מיליון דולר.

איזו חברה היא המובילה?

גולת הכותרת בהרצאתו של ד"ר שוורצקוף, כמדי שנה, הייתה דירוג החברות הספקיות בארץ, לפי מדדים שונים. גם השנה החליטה STKI לפלח את הדירוגים לכמה תתי ענפים, בשל מורכבות ענף ה-IT והרצון לתת ביטוי נאמן יותר למה שקורה בו.

הדירוג המעניין ביותר הוא זה של חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", כהגדרת STKI, שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד. בראש הטבלה ניצבת שוב מטריקס כאשר אל המקום השני הגיעה הפעם חילן, שכוללת את נס ישראל, ווי-אנקור וקליק ויו (Qlikview) ישראל. חילן – לאחר רכישת נס ישראל – דחפה את מלם-תים, שניצבה שנייה משך שנים רבות, למקום השלישי.

לאחריהן מדורגות החברות בסדר הבא: One1, שהיא הבעלים של כלנית והחברה לאוטומציה; יבמ (IBM) ישראל; טלדור במקום השישי; הסניף הישראלי של HP; קבוצת יעל; בינת; קבוצת אמן, שסוגרת את העשירייה הראשונה; מיקרוסופט (Microsoft) ישראל; אמת מחשוב; HMS; אלעד מערכות; בזק בינלאומי; ו-TCS ישראל, של הענק ההודי טאטא (TATA), שסוגרת את הרשימה במקום ה-16. יצוין כי STKI צופה שבמהלך העשור יעמוד הגידול השנתי הממוצע של תחום שירותי ה-IT בישראל על 21.4%. השנה, תחום שירותי הערך המוסף יאחז ב-43.6% מהיקף שוק ה-IT המקומי.

בתוך עולם האינטגרטורים, One1 מובילה בפרויקטי ERP ולאחריה: חילן-נס, יבמ, מטריקס, אדוונטק, HP, מלם-תים, קבוצת אמן, פרודוור (Prodware) ישראל ואינטנטיה (Intentia) ישראל. את עולם הטמעת פרויקטי ה-CRM וה-XRM מובילה מטריקס, כשלאחריה מלם-תים, One1, קבוצת יעל, טלדור, פרודוור, אלעד מערכות, E4D ,HP ויבמ.

מה יקרה בשווקי החומרה והתוכנה?

בראש מצעד החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת בינת, ולאחר מכן One1, מלם-תים, אמת מחשוב, טלדור, בזק בינלאומי, קבוצת יעל, י.א. מיטווך, גטר טק, חילן-ווי-אנקור ואלכסנדר שניידר. הראשונה מספקיות החומרה הפועלות בשוק המקומי היא סמסונג (Samsung) ובהמשך אפל (Apple), דל, HP, סיסקו (Cisco), לנובו, EMC, יבמ, נט-אפ (NetApp) ואורקל (Oracle). היקף שוק השרתים, בתוך שוק החומרה, עמד ב-2014 על 402 מיליון דולר וצפוי לעמוד השנה על 382 מיליון – קיטון של 5.2%. שוק האחסון הגיע בשנה החולפת ל-203 מיליון דולר ועתיד לחוות ב-2015 גידול של 0.369%, שיביא אותו ל-210.5 מיליון. שוק הרישות יישאר על אותו הנתון כמו בשנה שעברה – 355 מיליון דולר.

בראש ספקיות התוכנה ניצבת, כצפוי, מיקרוסופט, ולאחריה אורקל, סאפ (SAP), יבמ, VMware ,EMC ,HP, Software AG ,BMC וסימנטק (Symantec). החברה המקומית המספקת או מטמיעה תוכנה שעומדת במקום הראשון היא חילן, ובעקבותיה ברשימה מטריקס, One1, בינת, אמת מחשוב, פריוריטי, טלדור, בזק בינלאומי, אלעד מערכות, מיה מחשבים – נציגת SAS בישראל, מלם תים, קבוצת אמן וקבוצת יעל.

בתוך עולם התוכנה, סאפ מובילה את תחום ה-ERP. שנייה מגיעה פריוריטי, שלישית אורקל, רביעית One1, חמישית מטריקס ובהמשך: חשבשבת, קבוצת אמן, אינטנטיה ישראל, SIT, מיקרוסופט, קו מערכות, אביב ואלמוג. את עולמות ה-CRM (ניהול קשרי לקוחות) וה-CEM (ניהול חוויית לקוח) מובילה אורקל, ובהמשך הרשימה: מיקרוסופט, טלדור עם פתרון סיבל (Siebel) של אורקל, סאפ, One1, קבוצת יעל, פריוריטי, אמדוקס, פרודוור ונייס (Nice). יצוין כי מדובר רק ב-CRM במודל של רישוי.

המובילה בעולם תוכנות האחסון ותוכנות הגיבוי היא EMC, כשאחריה נט-אפ, סימנטק, Commvault, יבמ, Veeam ו-HP. בראש החברות המספקות את התוכנות הללו בשוק המקומי נמצאת אמת מחשוב. לאחר מכן עומדות חילן (ווי-אנקור), TeraSky ,One1, בינת, טלדור, בזק בינלאומי, BLOCAL, חילן (נס) וקבוצת יעל. את תחום ספקיות הענן הפרטי וכלי הניהול מובילה מטריקס, כשאחריה בינת, בזק בינלאומי, One1, טלדור, TeraSky ומלם תים. החברות הבינלאומיות הראשונות בדירוג בתחום הן, בסדר יורד, BMC ,CA, יבמ, HP, מיקרוסופט ו-VMware.

לראיון עם ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, לחצו כאן.

מה היה הדירוג בשנה שעברה? לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    נראה שכל הדירוג הזה הפסיק לעניין, מלבד כמה מנהלי שיווק

אירועים קרובים