קוואלקום הכריזה על שבב עילית חדש – Snapdragon 820

בחברה מכוונים את המערכת החדשה לכלל עולם המחשוב, הרבה מעבר לטלפונים וטאבלטים

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה ב-MWC, תערוכת הסלולר העולמית שמתקיימת בימים אלה בברצלונה, על שבב העילית הבא שלה, ה-Snapdragon 820. מערכת העל שבב הזו תחליף את ה-Snapdragon 810, שלא זכה עד עתה להצלחה רבה בקרב היצרניות. יתירה מזאת, הוא נזנח בידי סמסונג (Samsung), שהייתה אמורה לשלב אותו ב-Galaxy S6 והחליטה שלא לשלב אותו בגלל בעיה של התחממות יתר.

Snaspdragon 820 היא מערכת חדשה כמעט מכל הבחינות. ראשית, היא הראשונה שתיוצר בתהליך FinFET ב-14 ננו-מטר, כשהייצור בפועל יחולק כנראה בין סמסונג –Global Foundries.

שנית, מערכת זו כבר לא מבוססת על הפלטפורמה הבסיסית של מעבדי ARM, אלא על ליבות עיבוד ב-64 ביט בשם Kryo, שקוואלקום פיתחה בעצמה על בסיס הטכנולוגיה של ARM – תהליך שנמשך מספר שנים. ה-820 תכיל שמונה ליבות Kreo במהירות זהה.

בנוסף תכיל המערכת שבב גרפי חדש וחזק יותר, Adreno 530, ומודם מתוצרתה שתומך ב-LTE קטגוריה 10. המערכת גם תתמוך בזיכרון החדש LPDDR 4.

בקוואלקום מכוונים את המערכת החדשה לכלל עולם המחשוב, הרבה מעבר לטלפונים ולטאבלטים. החברה מסמנת את תחומי הרכב והרובוטיקה כיעד לכיבוש, והם יעשו זאת באמצעות שבב בשם Zeroth, שכרגע נחשב כניסיוני. בתחום הטלפוניה זה יבוא לידי ביטוי בצורת לימוד תבניות השימוש של המשתמש עד כדי צפייה של פעולות מראש ובתחומים אחרים זה יאפשר פעילות אוטונומית מסוימת כזו או אחרת.

קוואלקום מסרה כי שבבי בדיקה ראשונים יגיעו ליצרניות במהלך המחצית השנייה של 2015. עדין אין תחזית לגבי מכשירים שיהיו מבוססים עליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים