גרטנר: האינטרנט של הדברים – הזדמנות חדשה למתקפות סייבר עבור האקרים

מתקפות הסייבר יביאו לשיבוש בתהליכים העסקיים של ארגונים ויגרמו לכך שעד 2018 יפתחו 40% מהם תוכניות הגנה - לעומת 0% שעשו זאת ב-2014

האינטרנט של הדברים - המתקפות כבר כאן. צילום אילוסטרציה: BigStock

התפתחות המגמה של האינטרנט של הדברים מהווה "הזדמנות" חדשה עבור ההאקרים, זירת קרב חדשה שנפתחת עבורם – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, מתקפות הסייבר יביאו לשיבוש בתהליכים העסקיים של ארגונים ויגרמו לכך שעד 2018 יפתחו 40% מהארגונים תוכניות הגנה לתחום – לעומת 0% שעשו זאת בשנה החולפת. על פי גרטנר, "שיבושים אגרסיביים בעסקים יחולו בשל האימוץ הנרחב והמהיר של מגמת האינטרנט של הדברים. מנהלי אבטחת מידע בארגונים יידרשו לתת לכך מענה – הן בקדימות, הן בפיתוח תוכניות הגנה והן בהקצאת משאבים לתחום".

לדברי פול פרוקטור, סגן נשיא ואנליסט בגרטנר, "הימנעות כוללת מהתייחסות לעובדה שבארגון גדול תתרחש פריצה היא לא בגדר אפשרות ולכן נדרש לשים דגש חזק על היכולות של הארגון בתחומים השונים – יכולות שנבנו בשנים האחרונות: זיהוי המתקפה, גילוי דפוסי המתקפה, ובניית מדיניות תגובה ומניעה לקראתה ותוך כדי התרחשותה". הוא הוסיף כי "בהחלט ייתכן מצב בו השרתים ייפלו לחלוטין וקניין רוחני מסווג ימצא את עצמו מתפרסם באופן חופשי באינטרנט. הארגונים שהותקפו ימצאו עצמם נצלבים ונרדפים על ידי התקשורת, שמצפה לתגובה, והממשלה תוסיף את חלקה, בהצהרותיה ובדרישה לשקיפות – מה שרק יעצים את הכאוס".

פרוקטור ציין ש-"בקרות מונעת, כגון פיירוולים, תוכנות אנטי-וירוס וניהול פגיעויות, לא צריכות להיות הדגש היחיד בתוכנית אבטחה בשלה. צריך להקדיש יותר משאבים להתמודדות עם כל נקודות התורפה הללו מבלי שהארגון יתפשר על השירות אותו הוא מספק".

לדבריו, "מגמת האינטרנט של הדברים מקדמת את פוטנציאל המתקפות של ההאקרים, בשל המספר ההולך וגדל של רכיבים והתקנים מחוברים. חברות לא יכולות להרשות לעצמן להתפשר על זמינות מערכות ה-IT שלהן וחייבות לשפר את אסטרטגיות הזיהוי והתגובה למתקפות סייבר. בעיות אבטחה אינן בעיות טכניות. הן מטופלות על ידי אנשים טכניים, הן נקברות אי שם במחלקת ה-IT. ארגונים צריכים להתחיל לפתור את בעיות האבטחה של מחר – עכשיו"

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פלג

    אם יש מממן לכתיבת תסריט וספר על "החיסול הבא" בו חוליה של המוסד מטפלת ביעדים על ידי טיפול בעזרת "האינטרנט של הדברים".....מוזמן המממן ליצור קשר, כי תהליך הכתיבה כבר בעיצומו. כל הוצאת ספרים מוזמנת להציע מחיר עבור הזכויות. גמר כתיבה משוער מאי 2015

אירועים קרובים