אפי אינס, גטר: "פעילות ההדפסה מצטמצמת והשירות נעשה חשוב יותר"

מהן המגמות הבולטות בעולם ההדפסה? עד כמה הן חוסכות לארגונים? ואיך הסתיים פרויקט בתחום במגדל? רב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים עסק בתחום

אפי אינס, מנהל תיקי לקוחות Lexmark בחטיבת גטר טק מקבוצת גטר

"פעילות ההדפסה מצטמצמת בתקופה הנוכחית והפתרונות, המענה והשירות נעשים חשובים יותר", כך אמר אפי אינס, מנהל תיקי לקוחות Lexmark בחטיבת גטר טק מקבוצת גטר.

אינס אמר את הדברים ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס Print 2015, שנערך בהפקת הקבוצה ויעסוק בשירותי הדפסה מנוהלים – MPS. הכנס יתקיים ב-2 במרץ במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מנחה הרב שיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו תיאר אינס מגמות בעולם ההדפסה: "אנחנו רואים פחות הדפסות על דפים בגודל A3 ויותר על דפי A4, בהדפסה מהירה ומסיבית יותר. זה מניב חסכון של 20%-30%. הציוד משתכלל ומגיע עם פתרונות שחלקם כבר מוטמעים בתוך המדפסת. הסוד הוא לכמת את העלות-תועלת ולהוכיח את אבטחת המידע והיעילות של הפתרונות הללו. יש למגמות החדשות גם צד ירוק – פחות דפים מודפסים, מה שאומר פחות פלט וזיהום".

חסכון בניהול הפלט הארגוני

מירב קנוסן, מנהלת מכירות מוצר פורמיט בקבוצת אמן, דיברה על ניהול הפלט הארגוני. "מדובר בניהול כל התקשורת הכתובה שהארגון מוציא ללקוחות הקצה. למשל, בחברת ביטוח – פוליסות ללקוחות, חשבוניות, דו"חות, מכתבים, נספחים ופקסים. ההדפסה מצטמצמת גם בפן הזה, המסמכים עוברים להיות מקוונים".

מירב קנוסן, מנהלת מכירות מוצר פורמיט בקבוצת אמן

מירב קנוסן, מנהלת מכירות מוצר פורמיט בקבוצת אמן

היא הוסיפה כי "ניכרת מגמה של צמצום כמות הנייר שמשתמשים בה על ידי איחוד מכתבים שאמורים להישלח ללקוח. למשל, אם יש לקוח עם ארבעה כרטיסי אשראי של אותה החברה – ניתן לשלוח לו מכתב אחד ולא ארבעה".

קנוסן ציינה כי "ניתן לייעל את העבודה בתחום על ידי יצירת תשתית אחודה לארגון, הפצה מבוקרת ומנוהלת, הדפסה דו צדדית והעברה ממעטפות גדולות לקנות יותר, מעטפיות".

סיפור לקוח: מגדל

יוסי קרן, סמנכ"ל הרכש הטכנולוגי של מגדל, דיבר על פרויקטים בתחום שנעשו בחברת הביטוח. "מטרת הפרויקט הראשון הייתה לצמצם את עלויות ההדפסה. עשינו זאת על ידי הוצאת המדפסות האישיות של העובדים ומעבר למרכזי הדפסה, בהם כמה עובדים משתמשים במדפסות במקומות מרכזיים בשטח המבנה של הארגון. מדובר בכ-3,400 עובדים וכ-300 מדפסות. הבניין שאליו עברנו לפני שנתיים-שלוש נבנה מראש כמותאם למרכזי הדפסה".

יוסי קרן, סמנכ"ל הרכש הטכנולוגי של מגדל

יוסי קרן, סמנכ"ל הרכש הטכנולוגי של מגדל

"אני מאוד שמרן בתחזיות של חסכונות", ציין. "נצמדתי לרף התחתון – 25% חסכון – כדי שלא יגידו לי 'הבטחת'".

לדבריו, "מעבר זה הוריד את העלויות, אבל יצר בעיות אחרות שבעקבותיהן יצאנו לפרויקט השני. יחד עם העלות, רצינו לפתור את התנגדויות המשתמשים, שצריכים להתרגל להדפיס עם אנשים נוספים במקום המדפסות האישיות שהיו להם. ההתנגדות הראשית שלהם הייתה טענה שהחומר שהם מדפיסים רגיש ולא יכול להיות שהם יודפסו בפרוזדור. החלטנו שמי שלא מעוניין לעבור להדפסה הקבוצתית יישאר עם המדפסת שלו".

ככלל, אמר קרן, "הפרויקט הוא בעיקרו לא טכנולוגי אלא פסיכולוגי, של נטרול התנגדויות. הקטע הטכנולוגי נגמר בבחירת הציוד". בהקשר זה הוא ציין כי "קודם כל בחרנו את הבקר ואחר כך את המדפסות שהתאימו לו. בסופו של דבר נשארנו עם שני בקרים שעברו את המבחן הטכנולוגי – אחד מהם של אוטופונט (Autofont) והשני של ysoft, שהחלטנו לא להתקדם איתו בגלל תלות התמיכה ביצרן מחו"ל".

"בחירת המדפסות נעשתה מעבר לפן הכלכלי", הוסיף. "היה חשוב לנו מאוד לעמוד בכמויות גדולות, התעוררות מהירה ממצב שינה, עמידות לתקלות, המלצות של לקוחות וניסיון של הספק".

לגבי המודל העסקי של הפרויקט אמר קרן: "היו לניו שתי אפשרויות – שפעימת המונה תכלול את עלות המדפסת או שנקנה את המדפסות ופעימת המונה תהיה רק על המתכלים והשירות. בחרנו בפתרון השני, משיקולי מימון. הבחירה שלנו הייתה ב-Lexmark והלכנו עם מלם תים".

לסיכום הוא ציין כי "אם הנהלת הארגון לא עומדת מאחורי הפרויקט, לא יעזור כלום. אם אין מחויבות הנהלה, הפרויקט לא ייצא לפועל".

"המעבר תלוי בהנהלות"

גם אמיר איצקוביץ', סמנכ"ל קבוצת Copytech, דיבר על מגמת החיסכון ואמר כי יש באחרונה דגש על הנושא. לדבריו, "מעבר למרכזי הדפסה מנוהלים מאוד תלוי בהנהלות הארגונים – אם המנהלים מוכנים לוותר על המדפסות האישיות שלהם או לא". הוא ציין כי "Copytech מציעה פתרון כולל לניהול מערכי צילום והדפסה בארגונים, בין החומרה, התוכנה והבקרים".

אמיר איצקוביץ', סמנכ"ל קבוצת Copytech

אמיר איצקוביץ', סמנכ"ל קבוצת Copytech

"ככל שמתייעלים יותר בתפעול, עוברים ממדפסות אישיות למרכזי הדפסה עוברים מ-A3 ל-A4, חוסכים יותר", ציין איצקוביץ'. "רוב הארגונים עוברים ל-A4 וההבדל בעלויות מאוד משמעותי. אנחנו מצליחים לחסוך לארגונים 20%-30% בעלויות".

בתשובה לשאלה האם החיסכון הזה לא פוגע באינטרס של החברות בתחום אמר איצקוביץ' כי "האינטרס שלנו הוא יותר פעימות וכמות הפעימות יורדת במרכזי הדפסה. מצד שני, ככל שאתה נכנס יותר לארגון אתה יוצר שיתוף פעולה חזק שמבטיח המשך עבודה איתו".

לדבריו, "ככל שעובר הזמן, גם היצרנים מבינים את המגמה".

חגית בלום, מנהלת השיווק של זירוקס

חגית בלום, מנהלת השיווק של זירוקס

חגית בלום, מנהלת השיווק של זירוקס (Xerox), ציינה כי "בכ-20% מהפעמים אנשים שמדפיסים לא באים לקחת את ההדפסות. זה יוצר נזק רב לארגונים, אם כי יש פתרונות גם לזה".

מתעניינים בעולם ההדפסה? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Print 2015 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים