לואיס קורונל, אוטופונט: "שירותי ההדפסה המנוהלים נמצאים בעלייה מתמדת"

"מרכזי הדפסה יוצרים אתגרי אבטחת מידע בכל הנוגע לפרטיות, הדפסת יתר והעובדה שבחלק מהפעמים, המדפיסים לא באים לקחת אותה", אמר קורונל, מנהל השיווק של החברה ● עם זאת, אמר, גם לזה יש פתרונות

לואיס קורונל, מנהל השיווק של אוטופונט

"שירותי ההדפסה המנוהלים (MPS) הם מגמה שנמצאת בארץ בשנים האחרונות בעלייה מתמדת", כך אמר לואיס קורונל, מנהל השיווק של אוטופונט (Autofont).

קורונל דיבר במסגרת רב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת הכנס השנתי לפתרונות ההדפסה ולניהול המידע בשוק הארגוני Print 2015. הכנס, שמופק על ידי אנשים ומחשבים, ייערך ב-2 במרץ במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מנחה רב השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

אחד הנושאים המרכזיים בהם עסק רב השיח ויעלה בכנס הוא המעבר שמבוצע בארגונים ממדפסות אישיות למרכזי הדפסה, שנמצאים בחלל המשותף ומשרתים מספר עובדים. קורונל אמר בהקשר הזה כי "הבעיה היא בבקרה על המערכות: ארגונים מחליפים את מדפסות הזרקת הדיו האישיות במדפסות מחלקתיות וכתוצאה מכך נוצרות בעיות שונות, בין היתר באבטחת המידע. למשל, בכל הנוגע לפרטיות, הדפסת יתר והעובדה שבחלק מהפעמים, המדפיסים לא באים לקחת את ההדפסה. כיום כבר יש ניטור מי מדפיס וכמה".

"מרכזי הדפסה מאובטחים פותרים את הבעיות הללו וכולם יוצאים מרוצים: גם המשתמשים, שקיבלו תכונות יותר טובות, וגם הארגון, שחוסך", אמר. "אוטופונט מספקת פתרונות הדפסה ל-'שכל' שנמצא במדפסת ומחוץ לה, מערכות שליטה ובקרה, הדפסה מגנטית, טיפול בנייר ומערכות אוטומטיות. המוטו שלנו הוא חסכון, יעילות ואבטחה".

קורונל דיבר על פרויקט שבוצע במשרד החוץ, שלדבריו חסך בשנה הראשונה שלאחר המעבר 90% מהוצאות ההדפסה. "זה היה משהו גדול", אמר. "בן לילה אספו את כל המדפסות המיותרות, כולל בשגרירויות בחו"ל".

הוא התייחס בהמשך לבקרים. לדבריו, "ב-10 השנים האחרונות ארגונים עברו מבקרים חיצוניים לפנימיים. בקר פנימי הוא תוכנה שמפותחת עם יצרן הפתרון ויצרן המדפסות. התוכנה הזו מדברת ישירות עם כל האלמנטים של המכשיר המשולב, יודעת לנהל ולשלוט על כל הפיצ'רים של המכונה. אנחנו יודעים להעניק אבטחת מידע מקסימלית לבקרים פנימיים. בקרים חיצוניים, לעומת זאת, מהווים פרצות אבטחה, כי הם בנויים מחיבורים לרשת. אפשר להתחבר באמצעים שונים".

"בכבל בין הבקר החיצוני למדפסת, המידע של הארגון פרוץ לגמרי, אפשר לגנוב אותו", הוסיף. "בבקר הפנימי הכול מוצפן – מהתחנה של המשתמש דרך השרת ועד למדפסת עצמה. הפענוח נעשה במכונה".

אסף דניאל, אנליסט טכני במחלקת הפתרונות של זירוקס

אסף דניאל, אנליסט טכני במחלקת הפתרונות של זירוקס

בהתייחס לאפשרות ההדפסה מכל מקום, באמצעות מחשוב הענן, אמר קורונל כי "הדבר קיים, נמצא בכל מקום וימשיך לצמוח".

"הדפסה בענן – הצעד הבא"

אסף דניאל, אנליסט טכני במחלקת הפתרונות של זירוקס (Xerox), אמר כי "כיום כולם מדברים על מרכזי הדפסה, ארגונים רוצים אותם. לא צריך לשכנע ארגונים בדבר החשיבות של מרכזי ההדפסה, כי כולם כבר שם".

הוא הוסיף ש-"תהליכים כאלה הם חוצי ארגון וחייבים להתבצע בשיתוף פעולה עם הלקוח. יש להתגבר על הפוליטיקה הפנימית".

דניאל דיבר על ההתנגדות שיש בקרב עובדים לשינויים כאלה, לאחר שהם "מאבדים" את המדפסות האישיות שלהם ונאלצים להדפיס ביחד עם עובדים נוספים. לדבריו, באחד הארגונים ביצעה זירוקס פרויקט הקמת מרכז הדפסה בשעות הלילה וכשהעובדים באו בבוקר, חיכו להם אנשים עם פרחים ושוקולדים, כדי להפחית את ההתנגדות שלהם לשינוי. "תמיד יש אנטי אבל הוא עובר אחרי תקופה, כי העובדים רואים שהם מקבלים את השירותים ובסוף הם מרוצים", אמר.

בהמשך הוא התייחס לפתרונות של זירוקס ואמר כי "יש לנו פתרון לשירותי הדפסה בענן, שמאפשר לכל משתמש אצל הלקוח ברחבי העולם להדפיס דרך הענן שלו". עם זאת, הוא ציין ש-"לא כל הארגונים עוד שם וזה יהיה הצעד הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים