אילן אלתר, אלתרנט: "האינטרנט של הדברים אינו באאז – אלא מציאות ההולכת ומתממשת"

כדי להמחיש את טענתו הראה אלתר, מנכ"ל החברה, שהחיפוש אחר המושג ב-Google Trends גדל דרמטית בשנים האחרונות ● לדבריו, ארגונים צריכים להיערך ולבצע תכנון אסטרטגי לטווח ארוך לעולם זה

אילן אלתר, מנכ"ל אלתר.נט. צילום: קובי קנטור

"האינטרנט של הדברים הוא לא ביטוי שיווקי כי אם מגמה אמיתית שהולכת וקונה אחיזה בעולם המחשוב", כך אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

אלתר דיבר בכנס האינטרנט של הדברים 2015, שנערך היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, ב-yes Planet בראשון לציון. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי אלתר, ששימש יו"ר ועדת התכנים של הכנס, "ברגע שחיישן בכלי הרכב חדל לתפקד, הוא יכול לעדכן את חברת הגרר, וזו יכולה לדעת את מיקום הכלי רכב ומשם לדווח למוסך. משום שאבחון התקלה נעשה מבעוד מועד, כשהמכונית מגיעה למוסך היא יכולה כבר להיות מתוקנת. בדרך זו ניתן לקצר את משך תהליך הטיפול בתקלה מימים לשעה ואפילו לדקות".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"להערכתי", אמר אלתר, "אנחנו נמצאים במצב בו האינטרנט של הדברים הוא לא באזזז אלא מציאות". על מנת להמחיש זאת, הוא הראה שכמות החיפושים של המושג "אינטרנט של הדברים" ב-Google Trends גדלה משמעותית מאז 2011. אלתר ציטט את גרטנר (Gartner) שקבעה בתחזיות שלה כי האינטרנט של הדברים יהיה נושא מוביל השנה. הוא ציין כי עדות נוספת לחשיבות עולם זה באה לידי ביטוי בהיקף הרכישות של סטארט-אפים בתחום על ידי ספקיות IT גדולות.

"מקרר שאומר שחסר חלב? לא אינטרנט של הדברים"

"טעות נפוצה בעולם היא שאם המקרר יאמר שחסר חלב, מדובר במימוש של האינטרנט של הדברים", אמר אלתר. "אלא שלשיטתי, עולם האינטרנט של הדברים הוא רק כזה שבו מתקבלת סגירת מעגל בזמן קצר, עם חוויית לקוח מדהימה. העולם הזה כולל מכונה למכונה (M2M), אינטרנט של הכול, מחשוב לביש, ערים חכמות, בתים חכמים, עולמות הבריאות, מונים, מכוניות מקושרות ומידע מנותח המספק תובנות ומניע לפעולות בעקבותיו".

הוא הוסיף כי "התחום דורש חיישנים, ניהול המלאי שלהם, תקשורת, פלטפורמות של איסוף נתונים, פלטפורמת פיתוח, מערכות BI, בילינג ואקטיבציה, אפליקציות ווב ומובייל ותקינות סוללות. יש בתחום זה עשרות דברים לטפל בהם".

אלתר סיים את דבריו בכך שהביא כמה דוגמאות רלוונטיות מעולם הבריאות, כגון קופסה שמדווחת על נטילת תרופות של מבוגרים וגופיה שמנטרת את גוף החולה סביב השעון. לסיכום ציין כי "ארגונים וחברות נדרשים לתכנון אסטרטגי לטווח ארוך לתחום האינטרנט של הדברים, נוכח הבידול ההולך וקטן בין החברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים