אורקל מציגה: זינוק חד בפעילות הענן ועלייה בהכנסות

ההכנסות מענן גדלו ברבעון השני של השנה הכספית ב-45% וסייעו לחברה לעקוף את תחזיות האנליסטים ● לארי אליסון צופה שהן יגיעו ב-2015 לכמיליארד דולר

מבקר בישראל. לארי אליסון, היו"ר וה-CTO של אורקל

אורקל (Oracle) סיימה את הרבעון השני של השנה הכספית עם הכנסות שעקפו את תחזיות האנליסטים, בעיקר בגלל זינוק בפעילות הענן של החברה. לעומת זאת, הרווח הנקי שלה רשם ירידה. במחצית הראשונה של השנה היא הציגה מגמות דומות.

ההכנסות הרבעוניות של אורקל גדלו ב-3% ל-9.6 מיליארד דולר והרווח הנקי קטן ב-2% ל-2.5 מיליארד. הרווח הנקי למנייה נותר ללא שינוי – 56 סנט.

ההוצאות הגולמיות עלו ברבעון ב-1.1% ל-1.9 מיליארד דולר ואילו הרווח הגולמי גדל ב-4.1% ל-7.7 מיליארד. הרווח הגולמי השולי הסתכם ב-80.24%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-4.29% ל-4.16 מיליארד דולר והרווח הגולמי עלה ב-3.81% ל-3.54 מיליארד.

הביצועים החצי שנתיים של אורקל היו דומים לאלה הרבעוניים: ההכנסות גדלו ב-3% ל-18.2 מיליארד דולר, הרווח התפעולי עלה ב-4% ל-6.51 מיליארד ולעומתם הרווח הנקי פחת ב-1% וסגר את התקופה על 4.69 מיליארד דולר.

השיפור בביצועים – בגלל הענן

הסיבה העיקרית לשיפור בביצועים הייתה גידול חד בפעילות הענן של החברה. ההכנסות הרבעוניות בסעיף זה הסתכמו ב-516 מיליון דולר – זינוק של 45% לעומת הרבעון השני של השנה הכספית הקודמת.

בריאן ווייט, אנליסט היי-טק בבית ההשקעות Cantor Fitzgerald, אמר ש-"אורקל עוברת תהליך של שינוי ומשקיעה בו מחשבה ומשאבים רבים. זו הסיבה שהיא מצליחה בכך".

מנהלי החברה ייחסו לפעילות הענן שלה חשיבות רבה מאוד. לארי אליסון, היו"ר והמנהל הטכנולוגי הראשי, אמר כי "אנחנו ממשיכים לפתח את עסקי הענן וצופים שב-2015, ההכנסות ממנויים לשירותי הענן שלנו יגיעו לכמיליארד דולר".

צפרא כץ, המנכ"לית המשותפת של אורקל, ציינה כי "הצגנו מרווחי רווח ותזרימי מזומנים הטובים בענף אחרי שגייסנו אלפי אנשי מכירות ומהנדסים מקצועיים כדי לקדם את עסקי הענן שלנו".

מארק הרד, המנכ"ל המשותף הנוסף, התייחס לגידול בפעילות הענן הרבעונית ואמר ש-"תנועות נפח הענן שלנו גדלו ב-140%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים