ד"ר עופר רימון, משרד החינוך: "בעוד חמש שנים הילקוט יוחלף בטאבלט"

"הגיע הזמן לסיים עם התיק הגדול וכבד המשקל ולעבור לספרים דיגיטליים", אמר מנהל התקשוב של המשרד, וציין כי "כבר כיום, 80% מהמורים צורכים שירותים מרוחקים"

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך. צילום: קובי קנטור

"החזון לעוד חמש שנים הוא שבמקום הילקוט עמוס ספרי הנייר יהיה טאבלט ועליו ספרים דיגיטליים. הגיע הזמן לסיים עם התיק הגדול וכבד המשקל. השינוי הוא במהות ולא בטכנולוגיה, ואם לא נחדיר את זה כעת, זה לא יקרה בעוד חמש שנים, בשל טבעם של תהליכים שאורכים זמן", כך אמר ד"ר עופר רימון, ראש מנהל התקשוב במשרד החינוך.

ד"ר רימון דיבר בכנס WORLD e-Gov Forum 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד'), במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהמגזר הציבורי. את הפאנל המקצועי, שנושאו היה אסטרטגייה ועתידו של תקשוב ממשלתי, הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי ויו"ר ועדת ההיגוי של הכנס.

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה. צילום: קובי קנטור

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה. צילום: קובי קנטור צילום: קובי קנטור ז"ל

לדברי ד"ר רימון, "צריך לעבוד מאד קשה במשרדי הממשלה, צריך להתגבר על ביורוקרטיה, על מנת להביא למצב של שינוי בעוד חמש שנים". השינו הראשון, אמר ד"ר רימון, "יבוא מהלקוחות הראשיים, התלמידים, ולילקוטם יש להכניס ספרים דיגיטליים בטאבלט. הלקוחות השניים הם ההורים. באמצעות מערכות ה-IT הממשלתיות, אנו רוצים לחבר אותם יותר למעגל הלמידה, על מנת שיהיו מעורבים יותר. השינוי השלישי יגיע מכיוון המורים. ההכשרה שלהם תהיה טובה יותר באמצעות ה-IT, ובעזרת קבלת שירותים מרוחקים".

כבר היום, אמר ד"ר רימון, 80% מהמורים צורכים שירותים מרוחקים. הוא ציין כי בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, התקשוב במשרד החינוך העלה פורטל לטובת 160 אלף עובדי הוראה. "עלינו לפעול כיום על מנת שהשינויים ימומשו בעוד חמש שנים", סיכם ד"ר רימון.

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה, אמר כי "אנו נמצאים בעיצומו של מסע ארוך של הנגשת השירותים לאזרחים". לדבריו, "הטמענו מערכת ברשות האכיפה והגביה, אשר מעניקה מנעד רחב של שירותים. המטרה היא לגרום לחלק מהלקוחות להגיע פחות ללשכות ולהגביל את הגעתם רק לדיונים הכרחיים". על פי בן סימון, "המפגש בין הפקיד לחייב צריך להיות מפגש אפקטיבי ולא כזה שבו מבוצע מהלך של מילוי טפסים".

כמו כן , אמר בן סימון, "נושא מילוי הטפסים מרחוק נמצא צלנו בעדיפות. אך כיוון שזו מערכת משפטית, אז נדרש גם מפגש לא רק ברשת. המשימה שלנו היא לראות איך משפרים שירות לכל קהל  – חייבים, זכאים ועוד. זו מערכת שנעשה בה שינויים קטנים ומהירים". הוא סיכם באומרו כי "אני תקווה שעוד חמש שנים תהיה רמה גבוהה יותר של שיתוף פעולה בינמשרדי, עם יותר אלמנטים רוחביים. בעתיד נמשיך לעבוד קשה, אני מקווה שנעבוד יותר חכם, נלמד מהכשלונות ונפיק לקחים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופיר גוטס

    בקליפורניה ביצעו פיילוט מקיף והגיעו למסקנה שלא נכון להמשיך וביטלו את פרוייקט הטאבלטים, למסקנה דומה הגיעו בבריטניה ובמדינות נוספות - האם נלמד מניסיונם של אחרים, או שדוב ננסה להמציא את הגלגל, לשפוך תקציבים אדירים ולגבות מההורים סכומים נוספים לא הגיוניים על פרוייקט לא ברור

אירועים קרובים