הותרו לפרסום שמות חמישה מבין שמונת החשודים בסחיטת הענק בלאומי קארד

ראשיתה של הפרשה במייל שנשלח להנהלת הבנק לפני כשבועיים מהחשוד המרכזי - עובד חברת אשראי לשעבר, שפוטר לפני כשנה וכעת מתגורר בתאילנד ● הוא נעצר בארץ מגוריו וסיפר למקורביו כי הסיבה למעשה היא רצון בנקמה

לשלם בלי לגעת. לאומי קארד

חשד לסחיטה בהיקף נרחב בלאומי קארד. שמונה חשודים בסחיטה נערצו אתמול (ש') על ידי חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433. היום (א') הותרו לפרסום שמות חמישה מהם: זיו דרין, אברהם דוד, אסף מור, אלעד אבולעפיה ומוטי שילון. השופט החליט להאריך את מעצרם עד יום ה'. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום שהוסר עם הבאת החשודים לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון. הסעיפים המיוחסים הם: גניבה של עובד ממעבידו, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה וניהול החזקה ושימוש במאגר מידע.

השמונה נעצרו בארץ ובחו"ל כולם עובדים לשעבר לאומי קארד לשעבר. עוד מעלים החשדות שחלקם סחטו באיומים את לאומי קארד: הם דרשו מחברת האשראי כופר בסך מיליוני שקלים ואיימו כי ימכרו את המידע הפיננסי הרגיש הנמצא ברשותם – פרטי כרטיסי אשראי של לקוחות הבנק – לכל המרבה במחיר. על פי החשד, השמונה, שחלקם פוטר וחלקם התפטר, אספו פרטי מידע של כשני מיליון מלקוחות החברה.

ראשיתה של הפרשה במייל שנשלח להנהלת הבנק לפני כשבועיים מהחשוד המרכזי – עובד חברת אשראי לשעבר, שפוטר לפני כשנה וכעת מתגורר בתאילנד. במייל טען העובד כי העתיק בעת העסקתו קבצים רגישים של חברת האשראי וכי, כאמור, הוא דורש כופר תמורת אי פרסום הקבצים – או מכירתם באופן שייפגע פגיעה קריטית בחברת האשראי.

בעקבות פניית אנשי לאומי קארד למשטרה – ובמקביל לעדכון בנק ישראל, אנשי יחידת הסייבר בלהב 433, בשיתוף פעולה עם יחידת המו"מ באגף המבצעים, החלו בחקירת הפרשה. זו כללה פעולות חקירה ברשת ה-Darknet, לצד פעולות מו"מ, במטרה לאתר את הקבצים ובכך, על פי המשטרה, "לנטרל את האיום הנשקף ללקוחות חברת האשראי ולכלכלת המדינה". במהלך החקירה הצליחו החוקרים להסיר כמה איומים טכנולוגיים שפיתח החשוד המרכזי, ובכלל זה מנגנון הפצה ייחודי, שיפיץ את המידע אוטומטית ברשת – אם לא ייענו כל דרישותיו.

שבעה חשודים ממרכז הארץ נעצרו, ובמקביל נעצר החשוד השמיני – והמרכזי בפרשה – על ידי משטרת תאילנד. הוא סיפר למקורביו כ יעשה את הדברים מתוך רצון בנקמה, לאחר שסבל לדבריו מנזקים נפשיים בעקבות עבודתו בלאומי קארד, בין היתר מאחר שאנשי החברה לא קידמו אותו בעבודתו.

בלאומי קארד ציינו כי מתחילת האירוע נוטרו כל הפעולות בכרטיסי האשראי ולא הייתה פעילות חריגה כלשהי בהם. עוד הוסיפו כי אין כל חשש לגרימת נזק, מכל סוג – ללקוחות החברה.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שיבח את פועלה של היחידה ואמר כי "זו הייתה חקירה רגישה ומורכבת, בארץ ובחו"ל. התנהלותה הדיסקרטית של לה"ב 433 בכלל ויחידת הסייבר בפרט, הבטיחה שליטה בחקירה ובמודיעין עד למעצר המעורבים בפרשה".

מתעניינים בתחום הסייבר? הירשמו לכנס השנתי בתחום של מטה הסייבר הלאומי ואנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים