אפליקציה שתסיר דאגה מהורים למטיילים זכתה בהאקתון לזכר שולי גולובינסקי ז"ל

מפתח האפליקציה, דרור כהן, זכה בתחרות שנערכה על ידי משפחת גולובינסקי ומיקרוסופט ישראל ● למקום השני הגיע מפתח אפליקציה חברתית שמטרתה היא עזרה לזולת

שולי גולובינסקי ז"ל

דרור כהן, יניב אוחיון ואמיר אלגזי זכו בשלושת המקומות הראשונים (בהתאמה) בתחרות האקתון למפתחים שערכו מיקרוסופט (Microsoft) ומשפחת גולובינסקי לזכרו של שולי גולובינסקי ז"ל. האפליקציות אותן פיתחו עוסקות בטיולים, עזרה לזולת ודיווח על אלימות ברשת, וכולן פותחו על גבי חלונות 8 (Windows 8) וחלונות פון (Windows Phone).

לאחר התחרות התקיים אירוע זיכרון על מנת לכבד את זכרו של גולובינסקי, ביום השנה לפטירתו. באירוע הזיכרון, שנערך במשרדי מיקרוסופט בהרצליה, נכחו מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין, המנכ"ל לשעבר, אריה סקופ, וחבריו ומוקירי זכרו של שולי גולובינסקי ז"ל.

בתחילת דרכו במיקרוסופט היה גולובינסקי אחראי על החדרת השימוש ב-Windows Media והיה מהחלוצים בתחום המדיה הדיגיטלית בישראל. לימים קודם לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי של ISV – בתי התוכנה הקטנים והבינוניים בישראל. במהלך עבודתו במיקרוסופט זכה גולובינסקי פעמיים בפרס היוקרתי מטעם ביל גייטס לחדשנות, ואף קטף עשרות פרסים והצלחות בתחומים שונים.

עם פרישתו ממיקרוסופט הוא הקים את קבוצת PSG, שהתמחתה במתן פתרונות טכנולוגיים לתחום הכנסים והאירועים בכל העולם, לרבות צילומים בשידור חי מכנסים בינלאומיים.

נועה פרנקו-אוחנה

נועה פרנקו-אוחנה

התחרות, שנוהלה על ידי נועה פרנקו-אוחנה, מומחית טכנולוגיות פיתוח בתחום ה-Windows 8, Windows Phone & Azure במיקרוסופט ישראל, התחילה בשעות אחר הצהרים ונמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה. ליוו את התחרות רחלי יחזקאל ונאוה ויסמן-לוי, מומחיות טכנולוגיות בתחום Azure, הענן של מיקרוסופט, ורנת מינזדינוב ממיקרוסופט MEA.

משימתם של משתתפי התחרות הייתה לפתח אפליקציות לחלונות פון ו/או לחלונות 8 ב-Azure בתוך 12 שעות בלבד, ולהציגן באירוע הזיכרון לשולי גולובינסקי ז"ל, שנערך למחרת היום.

המפתחים שוקדים על פיתוח האפליקציות שהשתתפו בתחרות

המפתחים שוקדים על פיתוח האפליקציות שהשתתפו בתחרות

ביום השני לתחרות התקיימה הרצאה של ליאור צורף בנושא חוכמת ההמונים. צורף, שהיה חבר קרוב של גולובינסקי עוד מתקופת עבודתם המשותפת במיקרוסופט ישראל, הזכיר את העוצמה והשילוב בין התעוזה והחוצפה הישראלית המחויכת שהייתה כה אופיינית לו ושהובילה אותו להצלחות במהלך חייו.

האירוע לזכרו של שולי גולובינסקי ז"ל

האירוע לזכרו של שולי גולובינסקי ז"ל

לאחר ההרצאה הוצגו שבע האפליקציות שהגיעו לגמר וחבר השופטים בחן אותן ובחר בזוכים. הצוות כלל את רותי קידר, סמנכ"לית טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל, אדיר רון, מנהל תחום החדשנות בחברה, ויואל יסקרוביץ', לשעבר מנכ"ל Glasshouse, מנהלו הישיר של שולי בתקופת עבודתו במיקרוסופט ישראל וחברו הקרוב.

במקום השלישי זכה אמיר אלגזי, שפיתח את האפליקציה "הכפתור האדום" – מיזם חברתי שהוקם בכדי לאפשר לגולשים לדווח על אלימות ברשת. בעת לחיצה על סמל הכפתור האדום נקלטת תמונת המסך שנשלחת לעמותת הכפתור האדום במטרה להסיר את התוכן האלים. זאת במטרה להפוך את הרשת למקום בטוח יותר עבור כולנו. הפרס שהוענק לאמיר אלגזי הוא טאבלט.

אמיר אלגזי, הזוכה במקום השלישי

אמיר אלגזי, הזוכה במקום השלישי

במקום השני זכה יניב אוחיון, שפיתח את Help Me – אפליקציה חברתית שעיקר מטרתה הוא עזרה לזולת. המשתמש במערכת יכול לקרוא לעזרה בכל נושא שהוא ומי שמחובר אף הוא לאפקליציה רואה את הקריאה ויכול להציע עזרה.

התמורה לעזרה, מעבר למעשה הטוב, ניתנת ב-"מטבעות וירטואליים של רצון טוב", שבאמצעותם ניתן לקבל הנחות ומבצעים מגופים שונים שנותנים חסות למערכת. הפרס שהוענק לאוחיון הוא מחשב נייד.

יניב אוחיון, שהגיע למקום השני

יניב אוחיון, שהגיע למקום השני

במקום הראשון זכה דרור כהן, שפיתח את האפליקציה My Parents Trip, שמאפשרת ליוצאים לטיול לפרסם את לוח הזמנים המפורט באפליקציה. בין היתר, הם יכולים לציין היכן ישהו בימים הקרובים ומהם הטלפונים בהם ניתן להשיג אותם. האפליקציה מיועדת למטיילים אחרי שירות צבאי שיוצאים לטרקים של ימים ושבועות, והיא מאפשרת להורים לדאוג קצת פחות. כהן קיבל בגין זכייתו מכשירי קינקט (Kinect) ו- Xbox One.

מימין: רותי קידר, סמנכ"לית טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל; דרור כהן, הזוכה במקום הראשון בתחרות; וקובי גולובינסקי, נציג המשפחה וממארגני האירוע

מימין: רותי קידר, סמנכ"לית טכנולוגיות פיתוח במיקרוסופט ישראל; דרור כהן, הזוכה במקום הראשון בתחרות; וקובי גולובינסקי, נציג המשפחה וממארגני האירוע

קובי גולובינסקי, נציג המשפחה, אמר כי "נשמח לקיים מדי שנה אירוע בחסות המשפחה, שיתרום לפיתוח אפקליציות נוספות בתחומים שונים ובפלטפורמות מגוונות בסביבת מיקרוסופט. זאת, כדי להעלות תרומה לקהילה ולחברה בכלל, ולזכרו של שולי גולובינסקי ז"ל, איש יקר ואהוב שהלך בגיל כה צעיר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם

    שולי היקר באדם שלנו... הלכת והשארת אותנו ללא החיוך שלך. מתגעגעים רבות - החברים

אירועים קרובים