שי נוני, קומוולט: "ניהול המידע והאחסון – אבן רחיים על צוואר המנמ"רים"

"ארגונים משקיעים יותר מדי משאבים בטיפול במידע, ונדרש למצוא דרך לעשות זאת באופן יעיל ומרוכז יותר", אמר נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל ומנהל אזורי ישראל ואפריקה בחברה

שי נוני, מנכ"ל קומוולט ישראל ומנהל אזורי ישראל ואפריקה בחברה. צילום: ניב קנטור

"ארגונים משקיעים יותר מדי משאבים בטיפול במידע. ניהול המידע והאחסון הפך להיות אבן רחיים על צווארם של המנמ"ר ומנהל תשתיות ה-IT בארגונים, ונדרש למצוא דרך לעשות זאת באופן יעיל ומרוכז יותר", כך אמר שי נוני, מנכ"ל קומוולט (CommVault) ישראל ומנהל אזורי ישראל ואפריקה בחברה.

נוני הנחה את כנס הלקוחות שערך הסניף הישראלי של החברה ודיבר בתחילתו. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם וילה בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

הוא ציין כי "לפני 10 שנים החלו להופיע בשוק ה-IT הארגוני מכונות וירטואליות, והמניע לכניסתן המהירה היה הרצון של מערכי ה-IT בארגונים להיות יעילים יותר ולחסוך כסף. לאחר מכן נכנסו טכנולוגיות Snapshot ולאחריהן טכנולוגיות חדשות של מניעת שכפול מידע, דה-דופליקציה, שמאפשרות חסכון".

"אלא שלצד הופעת הטכנולוגיות האלה צצו אתגרים חדשים לפתחו של המנמ"ר: הצורך בטיפול ב-Big Data, המעבר של ארגונים לענן, הדרישות הרגולטוריות והעסקיות לשחזור ולהתאוששות מאסון, הדרישה להנגשה מהירה של המידע ולחיפוש שלו בצורה פשוטה, והרצון לסווג את המידע ולהבין מה קורה עם המידע. כל זאת בזמן שהיקף המידע המטופל הלך ותפח בלא הרף בצורה אקספוננציאלית", אמר.

לדברי נוני, "מה שאפיין את מערכי ה-IT בארגונים הוא שהמערכות הפכו מיותרות, כאשר בין 60% ל-70% מהמידע לא באמת נדרש לאחסון, או שלא היה ידוע מהו המידע, מה טיבו והאם יש לו בכלל ערך עסקי. נוצר מצב של איי מידע שעומדים לבדם, בלי ידע עליהם ובלי קשר ביניהם".

רוצים שינוי!

נוני ציטט נתונים של גרטנר (Gartner) לפיהם ב-61% מהארגונים לא ניגשו למידע שהיה על גבי האפליקציות משך שנה או יותר, ולכן הטיפול בו היה יקר שלא לצורך, וניתן היה לטפל בו בצורה שונה. כמו כן, קרוב לשני שלישים מהארגונים לא עושים שימוש נכון במידע המצוי ברשותם, ולחילופין – אין להם כלים לניתוח המידע.

"ניהול המידע הוא הזדמנות לבוא ולומר 'צריך לעשות שינוי', ויש לעשות אותו כעת", אמר נוני. הוא ציין כי " קומוולט מספקת ללקוחות הארגוניים את היכולת להביט על מערכי האחסון והמידע שבהם בצורה אחרת. היא נותנת למנמ"רים ולמנהלי התשתיות יכולת לדעת מהו המידע שיש בארגון, איפה הוא נמצא וכיצד ניתן לטפל בו באופן זול ופשוט, תוך ניהול יעיל ומרוכז שלו. כאשר ארגון מתחיל להבין מה קורה עם המידע שלו – הדברים מתחילים להתבהר".

"למתחרים העיקריים שלנו יש פתרונות מצוינים, אבל הם פתרונות ייעודים, למטרה אחת, מה שדורש לנהל לעיתים עד 10 פתרונות שונים, שדורשים עוד למידה, עוד תחזוקה ועוד חיבור. אנחנו אגנוסטיים למערכות האחסון ועובדים עם כולם", ציין. "היכולות שלנו מאפשרות למנהל התשתיות לפעול טוב יותר ולאחר שהוא רכש מערכת אחסון – הוא יכול לקבל תובנות עם סיווגים של מידע. כל זאת נעשה על גבי פלטפורמה אחת פשוטה, שמקיפה את כלל צרכי האחסון וניהול המידע של הארגון".

נוני סיכם באמרו כי "אנחנו מובילים את המעבר מניהול המידע המסורתי לזה המודרני. יש הבדל גדול ביניהם. קומוולט מאפשרת למנמ"רים לקבל ערך עסקי מהמידע, עם פתרונות מבוססי חדשנות וצמצום ההוצאות בתחום".

הכנס הסתיים בסיפור לקוח של פלאפון, שביצעה איחוד של המידע, גיבוי וניהול שלו, על בסיס מוצרי קומוולט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים