למרות רבעון של עליות: פייסבוק מזהירה מגידול דרמטי בהוצאות ב-2015

החברה סיימה את הרבעון עם גידול של 90% ברווח הנקי וכ-60% בהכנסות, אולם לא פרסמה תחזית הכנסות לשנה הקרובה - מה שמדאיג מאוד את המשקיעים ● הרכישות ממשיכות לגרום לפייסבוק הפסדים, אבל את מארק צוקרברג זה לא ממש מעניין

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

פייסבוק (Facebook) סיימה עוד רבעון טוב, עם עליות בולטות בהכנסות ובמיוחד ברווח הנקי, שצמח בקרוב ל-90%. עם זאת, יש מספר סימנים פחות טובים לחברה: בתשעת החודשים הראשונים של השנה התוצאות שלה היו טובות יותר מאשר ברבעון – הרווח הנקי זינק בכמעט 130% – והחברות שהיא רכשה באחרונה, כולל ווטסאפ (WhatsApp), עדיין מניבות לה הפסדים גדולים. לאור זאת, פייסבוק פרסמה אזהרה לפיה בשנה הבאה היא עלולה להגדיל את ההוצאות שלה בכ-65%.

במהלך הרבעון השלישי של השנה צמחו ההכנסות של פייסבוק ב-58.88% ל-3.2 מיליארד דולר והרווח הנקי טיפס ב-89.65% ל-806 מיליון. הרווח הנקי למנייה צמח ב-76.47% ועמד על 0.3 דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים האמירו ההכנסות ב-62.98% ל-8.62 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-129.17% – זינוק שהעמיד אותו על 2.24 מיליארד.

החברה רשמה גידול נאה גם ברווחיות התפעולית: בתשעת החודשים הראשונים היא צמחה ב-.130.92% ל-3.86 מיליארד דולר וברבעון השלישי – ב-89.81% ל-1.4 מיליארד. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות גדלו ב-60.54% ל-1.24 מיליארד דולר. ההוצאות הגולמיות גדלו ב-11.44% ל-565 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-74.82% ל-2.64 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 82.36%.

תחזית מדאיגה לשנה הקרובה

מנהל הכספים הראשי של פייסבוק, דייב ווהנר, אמר בשיחת ועידה שערך עם אנליסטים כי החברה נערכת לגידול של בין 55% ל-75% בהוצאותיה בשנה הקרובה, בעקבות ההשקעות המתוכננות בווטסאפ, אוקולוס (Oculus) ומוצרים נוספים שרכשה החברה ועדיין לא מניבים רווחים. ראשי פייסבוק לא פרסמו את תחזית ההכנסות שלה.

בעקבות ההודעה צנח שערן של מניות פייסבוק לאחר תום יום המסחר בוול-סטריט בלא פחות מ-9% ונראה שהמשקיעים נסוגו, זו הפעם הראשונה, מהתמיכה הבלתי מסויגת שהביעו בחברה בשנה האחרונה.

העובדה שפייסבוק נמנעה מלנקוב בקצב הצפוי של הגידול בהכנסותיה בשנה הקרובה הדאיגה עוד יותר את המשקיעים. "כשחברה מפרסמת תחזית הוצאות מבלי לצרף אליה תחזית הכנסות, זה מתסכל ומבהיל מבחינת המשקיעים", אמר ריצ'רד גרינפילד, אנליסט מ-BTIG. "שאלת מיליארדי הדולרים היא מה יהיה קצב הגידול בהכנסות של פייסבוק בשנה הבאה".

התחזית המדאיגה פורסמה באותו יום שבו גילתה פייסבוק כי ההפסדים שהניבה ווטסאפ מסתכמים במאות מיליוני דולרים. מנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, אמר כי הוא לא ממהר לחלץ תמורה מאוסף המוצרים שרכשה החברה וציין כי הוא מתמקד בגידול במספר המשתמשים. "מבחינתנו, אף מוצר לא מעניין לפני שמשתמשים בו מיליארד בני אדם", ציין.

בהתייחסו לתוצאות הכלליות אמר צוקרברג כי "היה זה רבעון טוב עם ביצועים חזקים. אנחנו ממשיכים להתמקד בשיפור השירות לקהילה שלנו וממשיכים להשקיע בלקשר את העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים