רוני מיכאל, KPMG-סומך חייקין: "ריבוי המידע בעולם הבריאות – לא רק קושי אלא גם הזדמנות"

"ה-IT יביא להורדת עלויות אשפוז וצמצום אשפוזים חוזרים, ולניהול חכם של תורים ושל תרופות", אמרה מיכאל, שותפה וראש מחלקת ייעוץ במערכות מידע בחברה

רוני מיכאל, שותפה, ראש מחלקת ייעוץ במערכות מידע ב-KPMG-סומך חייקין. צילום: קובי קנטור

"עולם הבריאות, ככל שאר המגזרים, מוצף מידע שלא היה קיים בעבר – בכמות ובסוג. זהו עולם מורכב ומרובה מידע, אלא שלמרות הקושי לטפל בו, מדובר גם בהזדמנות לשיפור הרפואה", כך אמרה רוני מיכאל, שותפה, ראש מחלקת ייעוץ במערכות מידע ב-KPMG-סומך חייקין.

מיכאל דיברה ב-Health 2015, הוועידה השנתית למחשוב ותקשוב בעולם הבריאות, שהופקה על ידי אנשים ומחשבים ונערכה היום (ד') במלון שרתון בתל אביב. השתתפו בה מאות מקצוענים מעולם ה-IT במגזר הבריאות והנחה אותה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי מיכאל, "קצב גידול המידע הולך ועולה אף הוא. תמיד היה קיים מידע בעולם הבריאות שהגיע מהחולים, מהמעבדות ומהמחקרים. בזמן האחרון נוספה עוד שכבת מידע – המידע הלא מובנה, והוא יכול להוות בסיס מחקרי מצוין. כמות המידע וגיוונו מאפשרים לרתום את הטכנולוגיה למקומות שבעבר לא חשבו עליהם. היא מאפשרת חיזוי צופה פני עתיד על בסיס שימוש בכלים, בסטטיסטיקה ובמכונות לומדות, שיוצרות מודלי חיזוי חכמים ומתעדכנים".

"המהפכה האמיתית תגיע כשתחל תחרות גדולה, לא בין קופות החולים, אלא בין הלקוחות עצמם כשהם שואלים ומתייעצים אחד עם השני. על מנת שזה יקרה, צריך לרתום את ההמון אלינו, להנגיש את הקהל לשירותים ולמידע, וליצור מנגנונים שיספקו את המידע באופן קל יחסית, וליצור שיתוף פעולה בין כלל השחקנים, כדי שלא יהיו מאמצים מקבילים של קופות החולים ובתי החולים", אמרה. לדבריה, "האינטרנט של הדברים יביא ליכולות ניטור המספקות ניבוי וחיזוי וצמצום עלויות אשפוז. זה ייעשה בשל ניטור שוטף של מדדים".

היבט נוסף ברפואה העתידית אותו ציינה מיכאל הוא שימוש בניתוח Big Data ובניתוח צופה פני עתיד (Analytics) לטובת תחזיות לזיהוי חולים כרוניים לצורך טיפול פרו-אקטיבי. היא סיימה בציינה כי "ה-IT בשימוש נרחב ומגוון יביא להורדת עלויות אשפוז וצמצום אשפוזים חוזרים, יהיה חיזוי עומסים וניהול חכם של תורים ויבוצעו ניהול מלאי של תרופות, חיזוי של נטישת לקוחות ומדידה וכימות שמאפשרים ניתוח ביצועים והתייעלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים