ד"ר ג'ימי שוורצקוף, STKI: "נתונים הם התחמושת של המלחמה העתידית בין חברות"

"בארה"ב זה כבר ברור לכולם, אבל בארץ עדיין לא. האמריקנים מחפשים פתרונות לפונקציות, בעוד שבישראל מחפשים שרתים ואחסון", כך אמר ד"ר שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר והייעוץ, בראיון לאנשים ומחשבים ● עם זאת, ציין שוורצקוף, "כי יש היום כמה אנשים בישראל, אני מכנה אותם 'חולמים', שמתחילים לצמצם את הפער ולעבור את הגשר הזה לעבר ארגון עם נתונים איכותיים שזמינים לכולם בכל מקום"

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. צילום: אור יעקב

"נתונים הם התחמושת של המלחמה העתידית בין חברות. מי שיהיה לו יותר מידע איכותי, ינצח בתחרות", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר והייעוץ STKI, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "בארצות הברית זה כבר ברור לכולם, אבל בארץ עדיין לא. בארה"ב מחפשים פתרונות. לא פתרונות לבעיה, אלא פתרון לפונקציה מסוימת – שיווק, מכירות, שירות וכו'. בישראל מחפשים שרתים ואחסון ומדברים במונחים של 'תוכנה' ו-'קומפיילר'. עוד מעט הם גם יבדקו את השקע והתקע בקיר. זה יוצר פער גדול מאוד".

שוורצקוף אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת Dreamforce 2014 – כנס הענק השנתי של Salesforce.com ואחד מאירועי הטכנולוגיה הגדולים ביותר בעולם. הכנס, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו זו השנה ה-12 ברציפות, משך אליו על פי המארגנים יותר מ-140 אלף משתתפים מ-65 מדינות, וכשלושה מיליון משתתפי אונליין, שצפו בהרצאות והשתתפו בדיונים המקוונים. את המשלחת הישראלית לכנס, שמנתה כ-100 שותפים ולקוחות, הוביל נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי בישראל ב-Salesforce.com.

"הפער בין ארצות הברית לישראל נאמד בכארבע שנים פחות או יותר", הסביר ד"ר שוורצקוף. "יש נושאים שהפכו לסטנדרט בארצות הברית, שבישראל בכלל לא חולמים להיכנס אליהם. בארץ מחפשים לגעת במחשבים, לבנות דטה-סנטרים, להעסיק 'גולגלות', בעוד שבארצות הברית ברור לכולם שהכיוון הוא ענן. בארץ עוד שומעים מילים כמו ERP ו-CRM, בעוד שבארצות הברית ראשי התיבות היחידים שתשמעו ב-IT הם שמות תפקידים, כמו CMO ו-CFO, כי כולם מחפשים שירותים מנוהלים שיניעו את העסקים שלהם. לאף אחד בארצות הברית לא אכפת משרתים וטרה-בייטים – רק מהביזנס".

הוא פירט ואמר, כי "אחת הראיות לכך, כמו גם לעובדה שהמלחמה העתידית תוכרע באמצעות מידע, היא ההצלחה של Salesofrce.com: הם מאפשרים לחברות להשתמש במידע שלהן באופן שהן לא ידעו להשתמש בו קודם. הם נותנים לחברה 'לטחון' את המידע שלה מכל הכיוונים, ולהנגיש אותו לכל מי שצריך אותו בארגון. זה מדהים. אם תשאל אותי, הם חבורה של 'סופרמנים'. בנאדם נכנס לחנות בניו יורק, והמוכר יודע בדיוק את כל ההיסטוריה שלו, ולפעמים אפילו את העתיד שלו, בזכות מערכות ענן מתוחכמות. ככה מנצחים מלחמה".


"יש היום כמה אנשים בישראל, אני מכנה אותם 'חולמים', שמתחילים לצמצם את הפער ולעבור את הגשר הזה לעבר ארגון עם נתונים איכותיים שזמינים לכולם בכל מקום". ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

בעיה נוספת בשוק הישראלי, הוסיף מנכ"ל STKI, היא "שאנשי ה-IT מסרבים להתבגר בכל הנוגע למיחשוב ענן. תמיד זה חוזר לאותה נקודה: 'אני רוצה לדעת איפה הדיסקים שלי'. אז נכון שאם אנחנו חושבים שיכול להיות שיבוא מישהו עם משאית, יפרק את הדיסקים שלנו מהקיר וייקח אותם איתו – אז באמת יותר בטוח לשמור את הדיסקים אצלנו. אבל אם אנחנו מבינים שהשנה היא 2015 ויודעים שיש אנשים בכל מיני מקומות בעולם שיודעים לעשות סייבר, אז ברור שזה לא פחות בטוח שהדיסקים ישבו בכל מקום אחר מאשר אצלי בבית".

עם זאת, ציין שוורצקוף, "כי יש היום כמה אנשים בישראל, אני מכנה אותם 'חולמים', שמתחילים לצמצם את הפער ולעבור את הגשר הזה לעבר ארגון עם נתונים איכותיים שזמינים לכולם בכל מקום. יהיה מעניין לראות כמה זמן ייקח להם להגיע למקום שבו נמצאת ארצות הברית. אני מעריך שבשנים הקרובות נראה זינוק חד מאוד קדימה בארגונים ישראליים והפער הזה, שהוא בלתי נסבל, ילך ויצטמצם הרבה יותר מהר ממה שאנחנו יכולים לחזות היום".

[divide style="2"]

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים