אחרי ההנפקה: עלי באבא הפכה לחברת ההיי-טק השלישית בגודלה בעולם

החברה גייסה כ-22 מיליארד דולר ביום המסחר הראשון שלה בוול-סטריט, ולפניה רק גוגל ופייסבוק ● ג'ק מה, מייסד החברה, הפך לאיש העשיר ביותר בסין ומביע "התעניינות" ברכישת אמזון

הנפקת ענק. עלי באבא

עלי באבא (Ali Baba) גייסה ביום הראשון לאחר ההנפקה שלה בנאסדא"ק, יום ו' האחרון, 21.8 מיליארד דולר – מה שעושה אותה להנפקה הגדולה ביותר בארצות הברית. שווי השוק שלה עמד בתום היום על 230 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לחברת ההיי-טק השלישית בגודלה בעולם, כשמקדימות אותה רק גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook).

המשקיעים התלהבו מההנפקה של ענקית הסחר הסינית: שווי השוק שלה קפץ במהלך היום ביותר מ-60 מיליארד דולר. הסחר במניות החברה ביום ו' החל באיחור ניכר עקב ביקושים שעלו על הצפוי, ולאחר תחילת המסחר קפץ השער במהרה ל-68 דולר למנייה, ואף הגיע לשיא של 100 דולר. בסיכומו של יום המסחר עמד השער של מניית עלי באבא על 93.89 דולר למנייה. ברבע השעה הראשונה לאחר שצלצלו הפעמונים בוול-סטריט נסחרו 127 מיליון מניות של החברה.

סכום הגיוס אליו הגיעה עלי באבא גדול יותר מפי 1.5 מה שציפה מייסד החברה, ג'ק מה (14 מיליארד לעומת 21.8 מיליארד דולר). מה עצמו התעשר ביום אחד עד מאוד, הפך לאדם העשיר ביותר בסין והצטרף למארק צוקרברג במועדון בעלי היותר מ-200 מיליארד דולר. חלקו בעלי באבא מוערך ב-19 מיליארד.

אתר עלי באבא נוסד ב-1998 מדירת החדר שהייתה אז למה, מורה לאנגלית במקצועו, בהאנגז'ו שבסין. כעת חולשת החברה על יותר מ-80% משוק הסחר המקוון בסין.

השווי של עלי באבא גדול כעת מזה של אמזון (Amazon) ו-eBay ביחד, ובשוק כבר נפוצו הערכות כי החברה הסינית תנסה לרכוש את אמזון. מה כבר אמר כי הוא "מעוניין" בשיחות עם החברה.

עם פתיחת המסחר ביום ו' אמר מה כי "יש לנו חלום. אנחנו מקווים שב-15 השנים הבאות העולם ישתנה בגללנו. אנחנו מקווים שבעוד 15 שנים, אנשים יאמרו שאנחנו חברה כמו מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) ו-וולמארט (Walmart). הן שינו את העולם… אנחנו רוצים להיות גדולים יותר מוולמארט".

אלא שכדי להגשים את החלום שמה מדבר עליו, יהיה על החברה לגייס 20 מיליארד דולר נוספים. לא נראה שזאת תהיה משימה כל כך קשה עבורה, בהתחשב בעובדה שהיא גייסה סכום גבוה יותר ביום אחד בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים