ווטסון יורד לעם

מחשב העל של הענק הכחול מגיע לשולחן המנהל ולטלפון החכם של העובד בשטח ● יבמ מציגה כלים אנליטיים לכל משתמש עסקי – באמצעות הענן

גישה מיידית באמצעות הענן אל כלי חיזוי אנליטי. לעסקים. Watson Analytics . קרדיט: Jon Simon/Feature Photo Service for IBM

יבמ (IBM) רוצה להנגיש את הניתוח של ה-Big Data לרמת המשתמשים והמנהלים העסקיים, כמו גם לעובדי השטח, שיוכלו לקבל תובנות על גבי המכשירים הניידים.

הענק הכחול מציע שירות מחשוב קוגניטיבי, של Watson Analytics, כך שהוא יספק גישה מיידית באמצעות הענן אל כלי חיזוי אנליטי לעסקים. השירות החדש מתוכנן לפשט ולהוזיל את השימוש בכלי ניתוח וחיזוי אנליטי, על ידי משתמשים בכל תחומי העסקים.

המהדורה הראשונה של Watson Analytics תכלול גרסת freemium של השירות מבוסס הענן שלה והיא מתוכננת לפעול על גבי מחשבים שולחניים ומכשירים ניידים. השירות מציע מגוון של כלים לניתוח אנליטי בשירות עצמי, ובכלל זה גישה נוחה לנתונים, טיוב נתונים ושירותי מחסני נתונים.

Watson Analytics עושה שימוש בשפה טבעית רגילה לצורך האינטראקציה עם כלים אנליטיים. כך, למשל, מסוגלת המערכת לענות לשאלות המוצגות לה במשפט אנושי דוגמת "מה המניעים העיקריים למכירות המוצרים שלי?", "מהן ההטבות לעובדים המניבות את הרמה הגבוהה ביותר של שימור עובדים?", "מהן העסקות המציגות סיכויי סגירה גבוהים ביותר?", ועוד.

השירות המוצע מאפשר הצגת תהליכים אוטומטיים בשלבי הניתוח האנליטי, החל מהכנת נתונים, חיזוי אנליטי והצגה ויזואלית של הנתונים לשימושם של אנשי מקצוע בתחום העסקי – במשימות דוגמת שיווק, מכירות, תפעול, ניהול פיננסי וניהול משאבי אנוש. מנהלים ואנשי מקצוע יכולים לזהות את הבעיה – ולהיעזר במערכת של ווטסון על מנת לאתר נתונים, לנקות ולטייב אותם, לגלות תובנות חדשות, לחזות תוצאות, להציג תמונה ויזואלית נוחה לתפיסה, ליצור דו"חות או לוחות מחוונים, ולשתף פעולה עם אחרים.

ד"ר איה סופר, מנהלת תחום הניתוח האנליטי של Big Data והמיחשוב הקוגניטיבי במעבדות המחקר של יבמ

ד"ר איה סופר, מנהלת תחום הניתוח האנליטי של Big Data והמיחשוב הקוגניטיבי במעבדות המחקר של יבמ

השירות החדש עושה שימוש גם בכלי ניתוח וחיזוי אנליטי מודרך, המציף ומציג באופן אוטומטי את העובדות הרלוונטיות ביותר, וחושף דפוסים וקשרים שלא נצפו מראש בין נתונים ותהליכים שונים. יכולת זו מובילה להצגת שאלות חדשות ולתובנות טובות יותר, ומדריכה את המשתמשים לפנות לתחומי המידע הרלוונטיים ביותר, ולאותם חלקים בעסק או בתהליך העסקי המשפיעים ביותר על התוצאות הסופיות.

Watson Analytics דובר את השפה העסקית והטבעית כך שכל משתמש יכול להקיש שאלות לגבי התוכן או התחומים והשאלות בהם הוא מעוניין. המערכת יודעת להסביר מדוע מתרחשים אירועים, ואלו אירועים צפויים להתרחש בהמשך – הכל במונחים עסקיים ובשפה רגילה.

לדברי ד"ר איה סופר, מנהלת תחום הניתוח האנליטי והקוגניטיבי, חטיבת המחקר של יבמ העולמית, "Watson Analytics מתוכנן לשימוש כל אנשי הארגון העסקי, החל מנציגי מכירות הפועלים בשטח ועד למנכ"ל – לזהות דפוסים, לחפש רעיונות חדשים ולשפר את כל סוגי ההחלטות העסקיות". ד"ר סופר הוסיפה כי "הוא מסיר את המחסומים בדרך לתשובות אותן מחפשים משתמשים אלה, הניתוח האנליטי שהם מעוניינים בו, והנתונים בפורמט הנדרש להם. השילוב של כלים אנליטיים המבוססים על ווטסון יחד עם הבינה האנושית, הפוטנציאל העצום של Big Data ואספקת יכולות בקנה מידה של סביבת ענן אל מכשירי הקצה, כדוגמת מחשבים אישיים, טלפונים חכמים – עתיד לשנות את זירת העסקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים