תא"ל (מיל.) ארנון זו ארץ: "התקשוב בצוק איתן עבר ממצב של מאפשר למעצב לחימה"

זו ארץ, מי שהיה קשר"ר וראש מטה אגף התיקשוב בעת הקמת האגף בצבא ב-2003, דיבר ברב שיח שנערך היום (ה') בבית אנשים ומחשבים

תא"ל (מיל.) ארנון זו ארץ, לשעבר: קשר"ר וראש מטה אגף התיקשוב

"התקשוב הצבאי עבר שינוי במהלך השנים. אם עד מבצע 'צוק איתן' הוא היה למאפשר את הלחימה הרי שכעת הוא במצב של מעצב לחימה – וככזה הוא מכפיל כוח מבצעי בצורה איכותית ומשמעותית יותר", כך אמר תת-אלוף (מיל.) ארנון זו ארץ.

זו ארץ, מי שהיה קשר"ר וראש מטה אגף התיקשוב בעת הקמת האגף בצבא ב-2003, דיבר ברב שיח שנערך היום (ה') בבית אנשים ומחשבים. רב השיח נערך לקראת כנס CI5 שייערך ב-28 לאוקטובר במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי זו ארץ, "עד צוק איתן, ה-ICT הצבאי שימש כזרוע הפו"ש, פיקוד ושליטה, למפקדי הצבא בדרגים השונים. כיום, הוא הפך, בראשונה – למעצב לחימה".

כך, מדגיש זו ארץ, המשמש כיו"ר ועדת התכנים של הכנס, "כל אחד מהדרגים הפיקודיים השונים – הרמטכ"ל, אלוף פיקוד דרום, מפקד אוגדת עזה, כאשר הם באו לדון על נושא מבצעי, התיקשוב, הלכה למעשה –  הוא זה שאיפשר להם יכולת לספיקת מטרות. התיקשוב הוא זה שאיפשר את השילוב של כלל הכוחות – מודיעין, חיל אוויר, חיל ים, חילות הרגלים, השיריון וההנדסה בשטח – לדבר זה עם זה, לזהות מטרות משותפות, וככזה הוא אפשר יתרון מבצעי מבוסס רשת טכנולוגית".

באופן זה, אמר זו ארץ, "נוצר קשר הדוק יותר בין המטרה לבין אמצעי הלחימה הרלוונטי, ומומשה תפיסת Sensor2Shooter".

עוד הוסיף זו ארץ כי: "צה"ל עבר שלב: מ'צה"ל ברשת' למצב של 'צה"ל רשתי'. המדובר על מימוש תפיסת השילוביות הבין זרועית, עם קישוריות ויכולות מבצעיות משופרות המדברות טוב יותר זו עם זו. נוצרה ראייה משותפת כלל צה"לית".

האתגר, סיכם זו ארץ, "הוא בשלב הבא. כעת התיקשוב יצר רמת ציפיות גבוהה אצל ה'הנהלה' של הצבא, הדרג המטכ"לי. הציפיות הללו עולות בקנה אחד עם האתגר של העלייה דרומה לנגב. התיקשוב יצטרך להכין עצמו למלחמה הבאה עם מערכות שתספקנה לצה"ל יותר גמישות בהפעלה, לטובת המשך השילוביות והקישוריות הבין זרועית".

ברב שיח השתתפו נציגי דור טכנולוגיות, אורקל (Oracle) ישראל, APC ישראל, נס טכנולוגיות, מטריקס, נט-אפ (Net-App) ישראל, סאס (SAS) ישראל וקבוצת אמן – שדבריהם יפורסמו בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים