עובדי סאפ מתאגדים: הקימו ועד פעולה ומצטרפים להסתדרות

חברי הוועד הקימו דף פייסבוק מיוחד ולטענתם, הצליחו להחתים עשרות עובדים בתוך שעות בודדות ● כדי שהוועד יוכר, עליהם להחתים 220 עובדים ולפי הערכתם, יגיעו לכך לכל היותר עד סוף השבוע

סאפ

נמשכת מגמת התאגדות העובדים בתעשייה: אחרי חברות הסלולר, בזק בינלאומי ונס, ובעקבות הקמת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, עכשיו תורם של עובדי סאפ (SAP) ישראל. אלה מנסים להתאגד תחת ההסתדרות ולהחתים את עמיתיהם על טפסי הצטרפות לארגון. לדברי העובדים, הם מבצעים את המהלך כדי לשמור ולשפר את תנאי עבודתם ולהצטרף אל עובדי סאפ רבים מעבר לים, שכבר מאוגדים. הם טענו כי הצליחו להחתים עשרות עובדים בתוך שעות בודדות וכי יגיעו ליעדם עד סוף השבוע.

לצורך ההתארגנות הקימו העובדים ועד פעולה ובו שבעה חברים – אבי רוקח, גד רביד, בוריס מיכאילובסקי, ערן גולדנברג, מיכה אזולאי, אלכס טורקוביץ' וצחי אדטו – ופתחו דף פייסבוק (Facebook) מיוחד. במנשר שהם פרסמו בדף ומפיצים לעובדים נכתב כי "מזה זמן רב אנו עדים לשינויים ושחיקה בתנאי העבודה שלנו, הפוגעים במעמדנו כעובדים. לאחרונה חווינו שוב צמצומים ושינויים דרמטיים בחברה, מבלי שלנו, העובדים, לב ליבה של החברה, הייתה היכולת להשפיע". הם מסרו כי "הגיעה העת לממש את זכותנו וחובתנו לקחת אחריות משותפת על עתידנו".

חברי ועד הפעולה מנו את היתרונות שיהיו, לדבריהם, לסאפ עצמה מהתאגדות העובדים: "אנו, עובדים ועובדות מסורים בסאפ, אוהבים את החברה ומאמינים בעתידה. מתוך אחריות ואמונה כי מקום עבודה שטוב לעובדיו הוא מקום עבודה טוב יותר, רווחי ומתקדם יותר, אנו רואים בהתאגדות העובדים בסאפ יוזמה מבורכת. יחסי עבודה טובים בין המעסיק לעובדים הם מפתח לשימור עובדים, לשביעות רצון גבוהה ולהצלחת החברה".

"אנחנו מאמינים כי כל ארגון מצליח בזכות העובדים שלו, וכדי להצליח עליו לשתף את העובדים בהצלחתו", סיכמו חברי הוועד.

ראשי התאגדות עובדי סאפ. צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאגדות

ראשי התאגדות עובדי סאפ. צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאגדות

מספר עובדי סאפ בישראל עומד על כ-650 וכדי להקים את הוועד, על ההסתדרות לאסוף חתימות של יותר משליש מהם (קרי: כ-220). סאפ סגרה באחרונה את מעבדת הפיתוח שלה בכרמיאל, וחברי ההתאגדות מפיצים בדף הפייסבוק מכתב של אחד המפוטרים, שזכה להזדהות של עובדים רבים אחרים.

הוא טען כי במשך תשע שנות עבודתו בסאפ הוא שמע פעם אחר פעם את המונח "משפחת סאפ" ועד כמה החברה מחויבת לעובדיה, וציטט את טענת החברה כי גל הפיטורים הקודם, ב-2008, נעשה "במינוריות" תוך מאמץ למצוא לעובדים המפוטרים עבודה חדשה. אולם עתה, לדבריו, "דווקא בשנה שבה מדווחים על רווחיות ועל רצון להגדיל את מספר העובדים גלובלית לוקחים החלטה קרה ומנוגדת כל כך להלך הרוח שידענו עד כה והתגאו בו. דווקא הטיעון שזה לא משהו אישי עושה את זה הכי פוגע".

בהסתדרות אישרו שיש מבצע החתמות להקמת ועד עובדים בסאפ ישראל. ההערכה היא כי העובדים יגיעו ליעד של כ-220 חתימות במהלך היום או בהמשך השבוע. אגף התאגדות העובדים בהסתדרות מלווה את התאגדויות העובדים תחת הארגון. עם הגעת החתימות לאגף הן נספרות, נבדקות ולאחר מכן ההסתדרות שולחת מכתב להנהלת החברה. מדובר בהליך שאורך מספר ימים.

מחברת סאפ  נמסר: אנו מודעים ליוזמת ההתארגנות ולומדים את הנושא. חברת SAP מעסיקה מאות עובדים בישראל בתנאי העסקה ורווחה ברמה הגבוהה ביותר. העובדים זוכים לכל התנאים המגיעים להם על פי חוק והרבה מעבר לכך. בכל מקרה, החברה תפעל בנושא זה על פי חוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים