דבר אליי בפקודות: האפליקציה שתעזור לכם לשלוט בסלולרי בעברית

מתוסכלים מלדבר עברית לסירי? נמאס לכם לומר פקודות שהמכשיר לא ממש מבצע? כאן מנסה להיכנס לתמונה Bip It ● על פניו לא מעט אפשרויות, עם מגוון של יכולות ● בעיה אחת קטנה: צריך ללמוד כיצד 'לדבר' עם האפליקציה כדי שהיא תבין אתכם

אחת הבעיות הגדולות של העוזרות האלקטרוניות האישיות, וכמובן קודם כל סירי (Siri) של אפל (Apple), היא שהן תומכות למעשה בפקודות קוליות שניתנות אך ורק בשפות שבינן לבין השפה שהחייה אליעזר בן יהודה אין ממש קשר. אני בטוח שכמעט כל אחד מכם ניסה לפחות פעם להשתמש באפשרות הפקודות הקוליות של המכשיר שלו, רק כדי לגחך, או אפילו לצחוק בקול רם, לאור התוצאות שמתקבלות מהעוזרת הללו בזמן שמבקשים מהן לבצע משהו בעברית. טוב, לפחות אני ניסיתי את זה.

בקיצור, חייבים להודות, השפה שלנו זניחה מדי מכדי שמישהו בחברות התוכנה הגדולות יקדיש לה מאמצים מורכבים שכאלה. אבל כמעט כמו תמיד במקרים כאלה, מה שלא נוח ולא כדאי לחברות גדולות, דווקא מתאים לפעמים למתכנת יחיד. במקרה שלנו מדובר בערן קצב. הבחור העלה לפני מספר חודשים אפליקציה בשם Bip It לחנות האפליקציות של iOS ולפני מספר ימים הוא העלה גם את הגרסה המתאימה לאנדרואיד (Android).

אז, מה זה Bip It? מדובר באפליקציה שמנסה לעזור למשתמשים הישראלים לתת הוראות לטלפון שלהם בעזרת שימוש בפקודות קוליות, וזאת כשהצורך ביצירת מגע או העפת מבט אל עבר מסך המכשיר שואף לאפס, גם אם לא ממש מצליח להגיע אליו בשימוש אמיתי.

ההגשה של האפליקציה פשוט נהדרת ומקצועית. ניכר שהושקע ה תשומת לב רבה גם בפרטים הקטנים, לכאורה, והם איך מוצגים הטקסטים, מהי ערכת הצבעים ואפילו באלו אייקונים לבחור כדי להציג את הנושאים שאפשר, תרתי משמע, לדבר עליהם.

מה זה אומר בפועל? שבמרכז המסך הראשי של האפליקציה מוצגת תיבה יפה שמאפשרת לבצע גרירה שמאלה וימינה כדי לראות את הפקודות בהן אפשר להשתמש, כשהן מלוות בדוגמאות מדויקות כיצד לעשות זאת. האפשרויות שעומדות בפני המשתמש הן 'התקשר' והשם של האדם אליו רוצים להתקשר; 'הודעה' ולאחר מכן שם המקבל; 'ניווט' ואז הכתובת כולל אפשרות לקבוע כתובת בית וכתובת עבודה כך שצריך לומר רק בית או עבודה לאפליקציה; 'תזכורת' שמכניסה תזכורת ישירות ליומן, ויש לא מעט אפשרויות מתקדמות בנושא הזה, 'חיפוש' בגוגל, 'נגן' שיר שנמצא במכשיר ואם לא האפליקציה מחפשת אותו ביו-טיוב (YouTube); וכן 'ווטסאפ' ושם המשתמש כדי לשלוח הודעה באמצעות ווטסאפ ולא באמצעות שירות המסרונים הרגיל.

על פניו לא מעט אפשרויות, עם מגוון של יכולות, וכל מה שצריך לעשות זה לדבר אל המיקרופון, בלי לגעת במכשיר בכלל, ולתת לאפליקציה לעשות את שלה. אחד הדברים 'שלה' הוא לחכות ברקע, בפס ההתראות של המכשיר, והמתין לרגע בו המשתמש אומר Bip It כדי להודיע לה שהוא זקוק לשירותיה. כשעושים זאת היא מתעוררת כשהיא מוכנה לקבל כל אחת מהפקודות בהן היא תומכת. המשתמש יכול להגדיר האם להשתמש באפשרות ההשכמה הקולית תמיד, בזמן נסיעה או בכלל לא.

זו רק אחת מההגדרות שאפשר לקבוע לאפליקציה. דף ההגדרות, שמופיע על ידי לחיצה על כפתור גלגל השיניים בצד שמאל למעלה במסך הראשי, כולל את ההגדרות הנוספות הבאות, שהחשובה בהן לדעתי היא 'זיהוי נהיגה' שמאפשרת הפעלה אוטומטית של האפליקציה במקרה בו מתחברים לדיבורית או לשירותי מיקום. החיבור לדיבורית מאפשר כמובן להשתמש באופן אוטומטי ב-Bip It גם בהליכה, וזו הסיבה שבחרתי בה.

עבר לכך אפשר לבחור האם להקריא הודעות שאתם שולחים לפני שאתם שולחים בפועל (אומרים את המילה 'שלח' מייד בסיום ההקראה אם ההודעה תקינה או לפחות קרובה למה שרציתם לומר, או שמכתיבים אותה מחדש); ניתן גם לכוון את עוצמת הקול של ההקראה וכן לבחור האם זו תהיה 'סיון' או 'גלעד' שיעשו זאת; האם להשתמש במענה קולי ומתי, וכדומה. כעל ההגדרות השונות מלוות בהסבר קצר וברור כך שאפשר להבין במדויק מה בוחרים ומדוע.

המעטפת של האפליקציה הזו אכן נפלאה, אבל לצערי, לפחות בשילוב קולי שלי הלא ערב עם הטלפון שלי, זה לא ממש עבד טוב. אפילו אמירת Bip It, כדי להעיר את האפליקציה, הצליחה רק אחת לכמה פעמים שאמרתי את צמד המילים הזה, והבדיקה בוצעה בחדר סגור ושקט לחלוטין. ההכתבות שלי להודעות היו שגורות במילים שבכלל לא היו קרובות למה שאמרתי, ולכן שכבר השתמשתי בפקודה של שליחת הודעה, הקפדתי שהיא תהיה ממש קצרה.

בקיצור, צריך ללמוד כיצד 'לדבר' עם האפליקציה כדי שהיא תבין אתכם, וגם אז צפויות לכן דקות לא מעטות של תסכול (כמה פעמים צריך לומר 'בטל' כשלא רוצים לשלוח הודעה בחזרה להודעה נכנסת?) לצד דקות לא מעטות של צחוק בריא כשסירי, סליחה Bip It, תמציא הודעות משלה.
מצד שני ההקראה של הודעות נכנסות הייתה מצוינת, ואת מילות המפתח ההכרחיות, היא הבינה היטב. אולי זו רק שאלה של תרגול והתאמה? נסו וגלו בעצמכם.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

להורדה מ-App Store לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים