ThetaRay גייסה 10 מיליון דולר מ-JVP, ג'נרל אלקטריק ופועלים שוקי הון

בכוונת החברה להשתמש בסכום שגויס כדי לבסס את המטה העסקי שלה בארצות הברית ולהרחיב את נוכחותה בעולם ● לדברי מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay, "זו תקופה מלהיבה מאוד בחברה, כאשר הביקוש למוצר ולטכנולוגיה שלנו גובר בקצב מהיר"

הסטארט-אפ ThetaRay, שעוסק בתחום ההגנה על תשתיות קריטיות, גייס 10 מיליון דולר. זהו הגיוס השלישי שלו בתוך שנה.

הגיוס נעשה מהמשקיעים הקיימים בחברת הסטארט-אפ לתחום הסייבר – קרן JVP (ר"ת Jerusalem Venture Partners), ג'נרל אלקטריק (General Electric) ופועלים שוקי הון – לצד משקיעים פיננסיים חדשים. בכוונת החברה להשתמש בסכום שגויס כדי לבסס את המטה העסקי שלה בארצות הברית ולהרחיב את נוכחותה בעולם.

לאנשים ומחשבים נודע כי המוצר של החברה הוטמע במערך ה-IT של בנק הפועלים כפיילוט, כדי לבחון האם לרכוש ולהטמיע אותו באופן מלא – הטמעה שהביאה להתלהבות מצד אנשי ה-IT של הבנק. עוד נודע כי המוצר של הסטארט-אפ הישראלי הוטמע גם בג'נרל אלקטריק, התאגיד השלישי בגודלו בעולם, ובארגונים פיננסיים ותעשייתיים אחרים בעולם.

ThetaRay פועלת בחממת הסייבר של JVP. היא הוקמה לפני כשנה וחצי על ידי שני פרופסורים למתמטיקה – אמיר אוורבוך מאוניברסיטת תל אביב ורונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל. פעילותה של החברה היא למניעת מתקפות יום אפס (Zero Day Attack) ומתקפות מתקדמות ומתמשכות, APT (ר"ת Advanced Persistent Threat), על מערכות תשתית קריטיות. מדובר במערכות שנמצאות במתקנים אסטרטגיים, מערכות תקשורת ומערכות פיננסיות גדולות, תחנות כוח גרעיניות, מערכות שליטה ובקרה, תשתיות תקשורת ועוד. בתוך עולם הסייבר, תחום זה נחשב למורכב אך בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר.

המודל של החברה מבוסס על אלגוריתם מתמטי מתקדם שפותח במטרה לאתר אנומליות ברשת והתנהגות חריגה בסביבת Big Data. הוא הוכח כמוצלח ביישומים שונים, בהם בקרת תהליכים, ניטור ביצועים וזיהוי מגמות. טכנולוגיית Thetaray מעוגנת בכמה פטנטים רשומים בארץ ובעולם.

עד היום נוסתה המערכת של ThetaRay בהצלחה בגופים עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים, ובתשתיות לאומיות קריטיות – בארץ ובעולם. תוצאות הטמעת המערכת הצביעו על גילוי מוקדם של מתקפות, ביחס גבוה בהרבה מהפתרונות האחרים לתחום, תוך הורדה משמעותית בכמות התראות השווא. החיבור בין המחקר האקדמי של פרופ' אוורבוך ופרופ' קויפמן לפרקטיקה הטכנולוגית נרקם בקרן JVP, שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי הטמון ביישום הידע המתמטי כפתרון להתמודדות עם איומים ומתקפות מעולמות הסייבר.

פועלים שוקי הון, זרוע בנקאות ההשקעות של בנק הפועלים, השקיעה בינואר האחרון ב-ThetaRay, במסגרת פעילות השקעות הפינטק של הבנק. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר במיליוני שקלים. יחידת הפינטק של חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים, בשיתוף עם חטיבת הטכנולוגיה ופועלים שוקי הון, מובילות בשנתיים האחרונות יוזמה לקידום והשקעה בחברות טכנולוגיה פיננסית מבטיחות. זאת, לאור החשיבות הרבה שרואה הבנק בפיתוח והטמעת חדשנות בתחום זה. החברות המתאימות מקבלות ייעוץ והכוונה ממומחי הבנק וכן גישה לסביבת הפיתוח הטכנולוגי שלו, על מנת לבחון את יישום הרעיון בסביבת בטה.

ג'נרל אלקטריק החליטה באוגוסט 2013 להשקיע בפעם הראשונה בחברת סייבר ישראלית – ועשתה זאת ב-ThetaRay. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני דולרים בודדים. בכך הצטרפה ג'נרל אלקטריק ל-JVP, המשקיעה העיקרית בחברה.

ברט מאי, מנהל הון-סיכון ופיתוח עסקי ב-GE Software, אמר כי "אנחנו מתרשמים כל העת מיכולתה של ThetaRay לא רק להעלות רעיונות פורצי דרך, אלא גם לפתח אותם לכדי מוצרים שיכולים להעניק ללקוחות ערך בפועל. פתרון אבטחת הסייבר הייחודי של החברה, שהוא תוצאה של 10 שנות מחקר אקדמי, עשוי לשנות את פניה של הגנת הסייבר כפי שאנחנו מכירים אותה כיום".

"זו תקופה מלהיבה מאוד בחברה, כאשר הביקוש למוצר ולטכנולוגיה גובר בקצב מהיר", אמר מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay. "הביקוש בשוק לפתרונות שיכולים לזהות איומים לא מוכרים הגיע למסה קריטית, ומערך הפתרונות שלנו הוכיח את עצמו בשטח ויכול לתת מענה אידיאלי לביקוש. סבב ההשקעה החדש יסייע לחברה לצמוח למעמד של מובילה בתחומה בשוק ולקדם את נוכחותה הבינלאומית".

יואב צרויה, שותף ב-JVP Cyber Labs, המשקיעה המייסדת של החברה, ציין כי "מאז הקמתה, האמינה JVP בפוטנציאל העצום הגלום הן בטכנולוגיה של ThetaRay והן בצוות האיתן שלה. ב-12 החודשים האחרונים היינו עדים לביקוש עצום ליישום הפלטפורמה של החברה במגוון רחב של תרחישי שימוש. ביקוש זה, לצד התוצאות בשטח ורישום היתר לסבב הגיוס, מעידים על ההזדמנות העסקית המעולה הגלומה במוצרי החברה ועל יכולתה להוביל את התחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים