כלי הרכב של Street View מאתרים דליפות גז

המכוניות צוידו בחיישני אוויר שנטלו מיליוני דגימות ברחובות שונים בארצות הברית

כלי הרכב שבהם משתמשת גוגל (Google) כדי לצלם את ערי העולם, מילאו בשנתיים האחרונות, כך מתברר, משימה נוספת – איתור דליפות של גז מתאן ברחובות הערים בארה"ב. כלי הרכב צוידו בחיישני אוויר שנטלו מיליוני דגימות ברחובות בוסטון, ניו יורק ואינדיאנפוליס, במסגרת תוכנית שהפעיל ארגון Environmental Defense Fund על מנת לצמצם פליטה של גז מתאן.

התוצאות של המדידות פורסמו על ידי הארגון אתמול (ד') , ומהן עולה כי הדליפות נפוצות מאוד באזורים עתירי אוכלוסייה – במרכז בוסטון, למשל, התגלתה דליפה מדי כמה גושי בניינים. למרות שהכמויות שהתגלו קטנות יחסית, הרי שיש בהן כדי לעורר דאגה מפני שההשפעה של גז מתאן על ההתחממות העולמית גבוהה פי עשרים מזו של הפחמן הדו חמצני, על פי הסוכנות של ארצות הברית לשמירה על איכות הסביבה.

הדליפות שהתגלו מעוררות גם סימני שאלה ביחס לבטיחות של הצינורות הישנים שמשמשים להולכה של גז טבעי ברחבי ארצות הברית. כזכור, בחודש מרס האחרון אירע פיצוץ בהארלם כתוצאה מדליפה מצינור גז: שני בתים התמוטטו ושמונה בני אדם נהרגו בפיצוץ. מהמדידות שערכו כלי הרכב של גוגל עולה כי בבוסטון ובניו יורק, שבהן משתמשים בצינורות ישנים, התגלו אלפי דליפות, בעוד שבאינדיאנפוליס, שבה משתמשים בצינורות פלסטיים חדשים, כמעט ולא התגלו דליפות.
"עד עתה לא ייחסו חשיבות לדליפות קטנות, אך מהמיפוי שערכנו עולה כי הן יכולות להצטבר ולחולל יחד בעיה רצינית" אומר מרק בראונסטיין, היועץ המשפטי הראשי לנושאי גז טבעי בסוכנות של ארצות הברית לשמירה על איכות הסביבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים