Venue 7 – טאבלט מדיה פשוט לאנשים רציניים

הדבר הראשון שניכר כשמחזיקים אותו ביד הוא הגימור, כי אם יש יתרון מסוים בשוק הזה ליצרניות המיחשוב המסורתיות כמו דל, הוא איכות המוצר ● ה-Venue 7 מרגיש כמו טאבלט ליד

מזה שנה וחצי, אם לא קצת יותר, נוטות המכירות בשוק הטאלבטים אל כיוון מכשירי המדיה, מכשירים שבהגדרתם הם מכשירים שמיועדים לשימוש ביתי/צרכני בעיקר, והמאפיינים העיקריים שלהם הם שניים: מסך יחסית קטן בגודל של 7/8 אינץ' בדרך כלל, ותג מחיר נמוך יחסית.

למעשה, תג המחיר הוא אולי הדבר העיקרי שמניע את השוק הזה, וזו הסיבה שפרחו בו בעיקר חברות סיניות ידועות יותר או עלומות שם, שהצליחו בדרכים לא דרכים להציע טאבלטים זולים במיוחד. וכשאנחנו מדברים על זולים, הכוונה היא על טאבלטים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) עם תג מחיר המורכב משלוש ספרות, או טיפה יותר מאלפיית שקלים, לפחות במונחים ישראלים.

היצרניות הגדולות יכלו לבחור להישאר בחוץ, ולא להתחרות על נתח בשוק הצפוף הזה, אבל כנראה שגם הן הבינו שאם הן לא יהיו קיימות בשוק הטאבלטים הזה הן לא יהיו בכלל. לאחרונה גם דל (Dell) הצטרפה לתחרות עם סדרת ה-Venue שלה, ואנחנו קיבלנו לבדיקה את ה-Venue 7 שהוא, ברור משמו, טאבלט המבוסס על מסך בגודל 7 אינץ'.

הדבר הראשון שניכר כשמחזיקים אותו ביד הוא הגימור. אם יש יתרון מסוים בשוק הזה ליצרניות המחשוב המסורתיות, זה איכות המוצר. ה-Venue 7 מרגיש טוב שמחזיקים אותו ביד, והוא גם נראה כמו מוצר שהושקעה בו עבודת ייצור רבה בלי לפספס פרטים. אמנם המראה החיצוני אינו יוצא דופן, אבל גב הגומי/פלסטיק עם הסמל הגדול של דל במרכז, והשוליים של המכשיר בהחלט מקנים הרגשה של איכות שמחזיקים את המכשיר.

כפתור ההפעלה ממוקם בצד העליון של המכשיר, ובצד שמאל ממוקם כפתור השליטה בעוצמת הקול. שני הכפתורים מעוצבים היטב, כך שההפעלה שלהם קלה ולא צריך להפעיל לחץ. כמו כן הם מספיק רחבים כדי לא להרגיש שלא בנוח שלוחצים עליהם. אלו הם שני הכפתורים הפיזיים היחידים במכשיר. שאר הכפתורים הם כפתורי תוכנה, שגוזלים כמובן קצת שטח עבודה מהמסך. בצד התחתון של המכשיר ממוקם רמקול שהינו רב עוצמה, אך המיקום שלו, איך נאמר, לא ממש מוצלח במקרה שמשחקים לרוחב. היד פשוט חוסמת אותו. גם בצפייה בסרטים זה קורה, למרות שבמקרה הזה עוד איכשהו אפשר להציב את היד כך שלא תפריע. בצד ימין, תחת מכסה הגנה, נמצא חריץ לכרטיס ה-microSD, וכן הכנה לסים.

המסך הוא בטכנולוגיית IPS, ברזולוציה של 1,280×800 פיקסלים, כשכאמור, חלק מהפיקסלים הולכים לאיבוד בגלל כפתורי התוכנה (כ-60 שורות של פיקסלים). הצפיפות עומדת על כ-216 פיקסלים לאינץ', כך שאין לצפות לתצוגות תמונה מבריקות במיוחד, אלא לסבירות לכל היותר. המכשיר בדרך כלל הגיב באופן מדויק ומהיר ללחיצות שלנו, כולל פעולות של הגדלה/הקטנה ומחוות דומות אחרות, אך בזמן עומס, למשל בעת הורדה מסיבית או בעת משחק עם איכות גרפית גבוהה,  ניתן להרגיש מדי פעם במעין עצירות קלות שבאות לידי ביטוי במשחקים במעין קפיצות בעלילה.

לזכותו של המכשיר ניתן לומר שהוא לא מתחמם. גם כשהוא עובד קשה ובטח לא ברמה שמפריעה להחזיק אותו. אי ההתחממות הזו משפיעה לטובה גם על זמן העבודה שלו, וגם בעומס קשה הוא יחזיק מעמד כמה שעות טובות. בשימוש רגיל, הוא החזיק לנו מעמד כמעט יומיים ללא טעינה, וזאת בזכות סוללה נאה של 4,100mAh.

גם המערכת על שבב של המכשיר תורמת, כך אפשר להניח, לזמן העבודה. ה-Venue 7 הוא אחד המכשירים הבודדים בשוק שמבוסס על מעבד ה-Atom Z2560 של אינטל (Intel), מעבד כפול ליבות שץןמך בעבודה בריבוי נימים במהירות מרבית של 1.6 ג'יגה-הרץ. הוא מלווה בשבב הגרפי PowerVR SGX544MP שהינו שבב בינוני שלא ממש משתווה ביכולות היחסיות שלו לעוצמת העיבוד של ה-Z2560 (שגם מכונה CloverTail).

הטאבלט מגיע 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-16 ג'יגה-ביט זיכרון אחסון פנימי שניתן להרחבה בעוד 128 ג'יגה-בייט לכל היותר, וזו יכולת הרחבה נאה. המצלמה האחורית שלו היא ברמה של 3 מגה-פיקסלים, והאיכות שלה, אם נאמר בעדינות, זקוקה למקצה שיפורים. התמונות לעיתים קרובות יצאו לא מספיק חדות, ואפילו מעט לא מדויקות מבחינת שעתוק צבעים ורוויה. מבחינת תקשורת תומך המכשיר ב-WiFi 802.11n ובבלוטות' 4.0, וגם ב-GPS. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 4.2.2 (ג'לי בין), והיא מגיעה כמעט נקייה עם עוד כמה תוספות בודדות של דל.

תוצאות המבחנים הסינטטיים היו סבירות לחלוטין עבור טאבלט שמיועד לשוק הנמוך, ואף מעט למעלה מכך. עם 19,135 נקודות ב-Antutu ו-6,706 נקודות במבחן הגרפי 3DMark Unlimited, הוא בהחלט נמצא בצמרת הגבוהה של הטאבלטים מסוגו, אולי לא מדהים, אבל בהחלט סביר ויותר.

לסיכום, עם מחיר שוק של קצת יותר מ-850 שקלים הטאבלט הזה בהחלט מהווה רכישה ראויה למי שמחפש טאבלט מדיה עם מסך קטן, לא רוצה לקרוע את הכיס, ובכל זאת לקבל לידיים מותג ידוע ומפורסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים