משרד הבריאות יטמיע מערכת סידור עבודה של אינסטינקט בפרויקט בהיקף 5 מיליון שקלים

מדובר במערכת ממוחשבת לניהול ושיבוץ משמרות העבודה של הצוותים הרפואיים בכל בתי החולים הממשלתיים בארץ

משרד הבריאות יטמיע את "משמרות.קום", מערכת סידור העבודה של אינסטינקט בבתי החולים הממשלתיים בארץ. הפרויקט החל בימים אלה וצפוי להסתיים עד סוף השנה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על חמישה מיליון שקלים.

המערכת היא מערכת ממוחשבת לניהול ושיבוץ משמרות העבודה של הצוותים הרפואיים בכל בתי החולים הממשלתיים בארץ. היא צפויה להביא לחיסכון בזמן ובמשאבים, ולשיפור באיכות השירות בבתי החולים.

"משמרות.קום" הינה פלטפורמה אינטרנטית לשיבוץ עובדים לסידורי העבודה בצורה אוטומטית, אשר מבקרת ומנטרת את שעות העבודה בזמן אמת ומספקת צפי עתידי על חריגות. המערכת מפזרת בצורה מיטבית את תקני כוח האדם בארגון, מוודאת תקינות של השיבוצים למול חוקי עבודה וחוקים ארגוניים, וכן פותרת מצבים בלתי צפויים באיוש המשמרות על ידי העובדים. המערכת מסייעת במילוי חוסרים בצורה אוטומטית, בשיבוץ חכם במקרים של בעיות כוח אדם, וכמו כן מכוונת את מנהלי הארגון לניצולת נכונה ויעילה של כוח האדם, בין אם מדובר בכוננויות ותורנויות רופאים, או תורנויות של מחלקות הסיעוד, פרה-רפואי ועוד.

כיום, סידור העבודה ברוב בתי החולים, נעשה באופן ידני על ידי מנהלי המחלקות השונות, דבר אשר מקשה בהתחשבות באילוצי העובדים. מיחשוב התהליך ישפיע על שביעות רצון העובדים, שיוכלו לנהל את בקשותיהם לסידור העבודה ולהיעדרויות בצורה פשוטה ומהירה גם באמצעות הטלפונים החכמים והמחשבים הביתיים.

לדברי שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, "המשרד שם לעצמו למטרה לייעל את ניהול שיבוצי כוח האדם, במטרה לספק לצוותים הרפואיים, העושים עבודה כה חשובה, אפשרות לעבוד במשמרות על פי יכולותיהם והעדפותיהם מחד, ובאופן שיבטיח פיזור מיטבי בבית החולים. זאת, על מנת להעניק שירות מעולה לחולים המגיעים לבתי החולים".

איתי אמטו, מנכ"ל אינסטינקט, הוסיף כי "הפרויקט יוביל לתהליך משמעותי של התייעלות וחיסכון במערכת הבריאות הממשלתית. מערכת 'משמרות.קום' תסייע למנהלים בניהול ובתכנון נכון של כוח האדם בארגון, בהתאם לתפוסת המיטות בבתי החולים בזמן אמת, תקני כוח האדם וזמינות אנשי הצוות.

אלגוריתם השיבוץ האוטומטי המערכת יביא לחיסכון בזמן ובכסף, וייעל במידה רבה את האופן בו משובצים רופאים, אחיות, כוח עזר, עובדי דימות, מעבדות ויתר עובדי בתי החולים. המערכת תרחיב ותעצים את יכולות ההנהלה של כל מוסד רפואי, ותביא לחיסכון כספי ניכר כתוצאה מצמצום שעות עבודה נוספות ועד אכיפת נהלים שעד עתה לא הייתה אפשרות לאכוף בצורה אפקטיבית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מה עם "רשומה רפואית" תיק רפואי אחוד לאזרח? כיצד זה עוזר לי שיש מערכת לניהול משמרות בבתי חולים? שנים על גבי שנים ניהלו את המשמרות בצורה ידנית פתאום זה מפריע. זה שאין תיק רפואי אחוד לאזרח זה לא מפריע? מעניין מאוד

  2. שלמה

    כתבה מאד יפה ומפרגנת אבל לא נאמר שום דבר על זה שהמערכת כבר עובדת בבית החולים שיבא מספר שנים. למען גילוי נאות יש לציין ששיבא הוא בית חולים ממשלתי...

אירועים קרובים