פרישה מפתיעה: ערן לסר עוזב את תפקידו בג'ון ברייס – זיו מנדל יישאר מנכ"ל יחיד

השניים, שהכירו עוד בצבא ושהשותפות ביניהם הפכה לשם דבר בענף, נפרדים אחרי 24 שנים של פעילות ● בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר לסר כי הוא עובר "לעסוק בעסקים פרטיים"

פרישה מפתיעה: ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס, חטיבת ההדרכה של מטריקס, הודיע היום (ב') כי הוא עוזב את החברה. בכך הוא ייפרד, אחרי 24 שנים ברציפות, מזיו מנדל, שיישאר המנכ"ל היחיד של ג'ון ברייס.

בשיחה עם אנשים ומחשבים נימק לסר את הצעד בכך ש-"אחרי יותר מ-20 שנות עשייה בתחומי ה-IT וההיי-טק, החלטתי לצאת ולעסוק בעסקים פרטיים".

במסגרת פעילותו במטריקס היה לסר אחראי על ניהול ג'ון ברייס הדרכה, המי"ל (ר"ת המרכז הישראלי לניהול), מטריקס גלובל וטאקט, ובשנים האחרונות היה מעורב גם בחברה הבת של מטריקס, אבקום סנטרס, שעיסוקה העיקרי הוא מיקור-חוץ בתחום ה-Call Center.

השותפות בין לסר ומנדל הייתה לשם דבר בענף. השניים הכירו עוד בממר"ם, שם שירתו שניהם (לסר היה סגן מפקד יחידת ההדרכה של ממר"ם). כאשר השתחררו מצה"ל הם פנו ליזמות והקימו את מ.ל מיני מחשבים, ושנה לאחר מכן הוסמכו להעביר סדנאות של אורקל (Oracle). ב-1994 התמזגה מ.ל מיני מחשבים עם ג'ון ברייס מערכות, חברה שכבר הייתה פעילה בשוק הישראלי וייצגה את אורקל, לפני שזו פתחה סניף בישראל.

במחצית השנייה של שנות ה-90 ניצלה ג'ון ברייס את הפריחה בענף, לאחר שלסר ומנדל זיהו את הצורך ההולך וגדל בענף להדרכות והטמעות. עד מהרה הרחיבה החברה את פעילותה להסבת אקדמאים ולקורסים לקהל הרחב.

בין השנים 1999-2002 עברה ג'ון ברייס משבר חמור, בעקבות ניסיון לא מוצלח להתמזג עם גילת תקשורת. השאיפה הייתה לשלב את תכני ההדרכה של ג'ון ברייס עם טכנולוגיות הלמידה מרחוק של גילת – תחום שהיה אז חדש והתחיל לצמוח, אולם לא תפס את השוק.

מטריקס קנתה את ג'ון ברייס ב-2002 ובאותה תקופה רכשה גם את חברת ההדרכה סיון, שייסד איציק סיון. ב-2011 היא איחדה את שתי זרועות ההדרכה שלה. במסגרת ניהולם של לסר ומנדל הפכה ג'ון ברייס הדרכה לגוף הגדול בישראל בתחום ההדרכה בעולם המיחשוב העסקי. מגזר ההדרכה וההטמעה הניב למטריקס ברבעון הראשון של 2014 הכנסות של 37.5 מיליון שקלים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמית ברנר

    ערן, המון בהצלחה בדרכך החדשה, שמחתי מאוד שדרכינו הצטלבו עמית ברנר

  2. זיו

    ערן איש יקר, שיהיה לך רק טוב, אושר והבריאות!

אירועים קרובים