יאנדקס הרוסית רוכשת את קיטלוקייט הישראלית תמורת 40 מיליון דולר

הטכנולוגיה של הנרכשת מאתרת את מיקומו של המשתמש בטלפון הנייד ומאפשרת לעסקים להציע לו הצעות ● יאנדקס תקים בעקבות הרכישה מרכז פיתוח בישראל

החברה הרוסית יאנדקס (Yandex), שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול ברוסיה, רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי קיטלוקייט (KitLocate) בסכום המוערך ב-30 עד 40 מיליון דולר. עם הרכישה תפתח החברה מרכז פיתוח בישראל.

יאנדקס נסחרת בבורסת נסדא"ק בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. קיטלוקייט, לעומת זאת, היא חברה לא גדולה שממוקמת בהרצליה והוקמה ב-2011 על ידי עומרי מורן, שמשמש כמנכ"ל, רון מילר ויואב כפרי. החברה מעסיקה שמונה עובדים ולפני כתשעה חודשים גייסה 700 אלף דולר ממשקיעים שונים בישראל.

הטכנולוגיה שפיתחוה קיטלוקייט מאפשרת לאתר את מיקומו של משתמש במכשיר נייד, כדי לאפשר לבעלי עסקים באותו אזור להציע לו שירותים או סחורות.

הבוקר (ג') מסרה יאנדקס פרטים על העסקה באתר שלה, אולם לא נתון רשמי אודות שווייה הכספי. בהודעתה כתבה הרוכשת שהיא "תעשה שימוש בטכנולוגיה של קיטלוקייט כדי לשפר את שירותי המובייל שהיא מציעה ללקוחות". עוד מסרה החברה כי "צוות הפיתוח של קיטלוקייט ישמש כליבו של מרכז פיתוח של יאנדקס שיוקם בישראל, שיעסוק בתחומים רבים".

זאת לא הפעם הראשונה שהחברה הרוסית משקיעה בישראל. בעבר היא רכשה כמה סטארט-אפים ישראליים, בהם Face Com, אך הפעם היא גם מתמקמת בארץ.

מייסדי KitLocate. מימין: רון מילר, יואב כפרי ועומרי מורן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוסלן

    בעסקה הזאת יאנדקס שמה רגל בענף הסטרטאפ הישראלי. לדעתי הם לא יסתפקו בעסקה הזאת, אלה ימשיכו לחפש עוד הזדמנויות

אירועים קרובים