עדי אלטשולר, גוגל ישראל: "כל גורם בחינוך הטכנולוגי עושה טיפה בים"

"הפעילויות של כל אחד מהגורמים לא מתורגמות למשהו מערכתי כולל, יש לעשות סינרגיה בין גורמים שונים במגזר העסקי ובינו לעמותות", אמרה אלטשולר, מובילת תחום חינוך בגוגל ישראל ומייסדת עמותת כנפיים של קרמבו ● אהובה פיינמסר, מנכ"לית עת הדעת: "מערכת החינוך לא התאימה את עצמה למצב המשתנה"

"בכל מה שקשור לחינוך הטכנולוגי, כל גורם עושה טיפה בים, אבל זה לא מתורגם למשהו מערכתי כולל", כך אמרה עדי אלטשולר, מובילת תחום החינוך בגוגל (Google) ישראל ומייסדת עמותת כנפיים של קרמבו. "צריך לשים את כל האגואים בצד, שכן אז יהיה אימפקט גדול יותר לכלל הפעילויות. כל עמותה צריכה להסתכל פנימה וגם מסביבה – לראות מיהם השחקנים הנוספים בשטח. שיח שכזה יוביל לקידום המטרה".

אלטשולר דיברה בפאנל שנושאו "עסקים וטכנולוגיה: מודלים עסקיים לתיקשוב בחינוך". הפאנל נערך במסגרת כנס EduTech2013, בנושא תיקשוב בחינוך, שדן בשאלה כיצד תיראה כיתת העתיד. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי חינוך ותיקשוב. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

עמותת כנפיים של קרמבו היא תנועה לילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים, שפועלת לשילובם עם ילדים ובני נוער ללא מוגבלות. התנועה מפעילה 25 סניפים ברחבי הארץ ומספר חניכיה עומד, לפי אתר האינטרנט שלה, על כ-750 בני 7 עד 21 מהחינוך המיוחד וכ-1,500 בני 14 עד 18 מהחינוך הרגיל.

אהובה פיינמסר, מנכ"לית עת הדעת. צילום: ניב קנטורלדברי אלטשולר, "המגזר העסקי צריך להיות בקשב וזהיר בפעילותו לצד מערכת החינוך, עליו לפעול בצמידות אליה, לתמוך בה ולא להרוס". היא ציינה כי "חסרים סינרגיה של המגזר העסקי בינו לבין עצמו וקשר בינו לבין העמותות".

"אין למשרד החינוך מה לחשוש משיתופי פעולה"
אהובה פיינמסר
, מנכ"לית עת הדעת, שמציעה פלטפורמה להוראה בעידן הדיגיטלי, אמרה כי החברה פועלת "בישראל בכובע הפילנתרופי ובחו"ל כחברה עסקית".

לדבריה, "יש לתת למערכת החינוך להתפתח, אבל לא יכול להיות מצב בו משרד החינוך יעשה הכול לבד. הוא צריך לשתף גופים עסקיים ואין לו מה לחשוש מזה". פיינמסר הוסיפה כי "על מנת לנהל שוק בו הממשלה קובעת, מובילה ומנהלת, עליה להבין איך פועל המגזר העסקי. מערכת החינוך לא התאימה את עצמה למצב המשתנה ויש לסייע לה להתמודד עם יכולת לתחרות משוכללת. יש במגזר החינוך מונופולים שפועלים כגופים ללא מטרות רווח, שבפועל מתנהגים כגופים עסקיים. שיתוף פעולה עם המגזר העסקי זה לא רק לקבל מחשב. על הממשלה להיעזר במגזר זה ולתת לתחרות לפרוח".

היא ציינה כי "עת הדעת הוקמה במטרה וולנטרית, על מנת לשפר את מערכת החינוך. ניסינו לראות מה כואב למורה: רוב הכיתות גדולות, משעמם לתלמידים, המורה יודע פחות מהם". לדבריה, "עת הדעת מציעה מערכת טכנולוגית המסייעת למורים ויש 170 בתי ספר שעובדים עם הטכנולוגיה שלנו. אנחנו לא גוף עסקי, אבל אנחנו מוכרים את הפלטפורמה שלנו בעולם בהצלחה".

פיינמסר סיכמה באומרה כי "כשמנסים לעשות דברים יותר לעומק, הקושי ביצירת השינוי הוא לא עם האנשים הטכנולוגים, אלא דווקא עם הפדגוגים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז ניר

    מה מצב ההקמה של בית הספר המכיל בירושלים?

אירועים קרובים