האקרים פרסמו 13 אלף סיסמאות פייסבוק של גולשים ישראליים – "בגלל הכיבוש"

רובן המוחלט של הסיסמאות אינן פעילות וחלק מהגולשים כלל לא רשומים ברשת החברתית ● טרם נמצא מקור הדליפה, אולם לפי פייסבוק "לא מצאנו שום ראייה לכך שהשרתים שלנו נפרצו"

נמשכות המתקפות שמובילות לדליפות של כתובות מייל וסיסמאות של ישראלים: האקרים פרו-פלסטיניים פרסמו בפייסבוק (Facebook) רשימה של יותר מ-13 אלף סיסמאות של גולשים ישראליים ברשת החברתית, בגלל "התוקפנות והכיבוש" הישראליים, לדבריהם. לא ברור אם מדובר בתוצאה של פריצה לאתרים חיצוניים, פחות מוגנים מפייסבוק, או לשרתיה של הרשת החברתית עצמה – כך עולה מדיווח שפורסם אמש (ב') בתוכנית צינור לילה.

רובן המוחלט של הסיסמאות שפורסמו כבר לא פעילות וחלק מהגולשים הללו כלל לא רשומים בפייסבוק. נראה שההתקפה בוצעה עוד ביוני, אולם היא שבה ועלתה בימים האחרונים. בכל מקרה, מומלץ לבדוק האם הפרטים שלכם מופיעים ברשימה, שפורסמה בשני חלקים (זה הראשון וזה השני) בדף של התוכנית ברשת החברתית.

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "בדקנו את הדיווח ויש בו סתירות משמעותיות. מרבית הרשומות הללו לא כוללות סיסמאות פייסבוק, ולא מצאנו שום ראייה לכך שהשרתים שלנו נפרצו". על פי הרשת החברתית, "בהתאם למדיניות אבטחת המידע שלנו, נתריע בפני האנשים שחשבונותיהם עלולים להיות בסכנה ונבקש מהם להחליף סיסמה ולשקול אמצעי אבטחה נוספים".

"פייסבוק – חשוד עיקרי למתקפות"
לפני מספר חודשים חשף ההאקר הישראלי עובד אבנת שתי פרצות אבטחה בפייסבוק שמאפשרות להאקרים להשתלט על חשבונות של משתמשים. הוא דיווח כי הצליח לחדור לחשבונות "בשני ערוצים מקבילים" גם לאחר שהרשת החברתית דיווחה כי ביצעה תיקון.

איגוד האינטרנט הישראלי, בשיתוף עם מטה הסייבר הלאומי, פרסם לפני חודשים אחדים רשימה של הנחיות כיצד להתגונן מפני מתקפות כאלה, בפייסבוק ומחוצה לה. תמצית ההנחיות קובעת: "הגדירו לכל שירות סיסמה משלו; היו יצירתיים בבחירת הסיסמאות ואל תבחרו בשלוש הסיסמאות הנפוצות ביותר בעולם: 123456, 12345678 או password; בחרו סיסמה חזקה, עם לפחות 8 תווים, הכוללים אותיות קטנות, גדולות, מספרים ותווים מיוחדים; בדקו את עדכון תוכנת האנטי וירוס לפחות פעם בשבוע, ובשבוע הקרוב – לפחות פעמיים; עדכנו את גרסאות הדפדפנים – עדכוני הדפדפנים כוללים בין היתר גם שיפורי אבטחה; הגדירו רמת אבטחה גבוהה בדפדפן וגלשו ב-Private Mode; בשום מצב, אל תמסרו סיסמאות לנציגי שירות, בטלפון, בצ'ט או במייל; אבטחו את הרשת האלחוטית; אל תפתחו מיילים לא מוכרים; שימו לב להודעות המגיעות בדואר או ברשתות החברתיות; ואל תגלשו באתרים שידוע שנפרצו". ההנחיות הדגישו בהקשר זה, כי "פייסבוק הוא חשוד עיקרי, מאחר שיש בו וירוסים רבים שמתחזים לסטטוסים תמימים".

ניר קפלושניק, מנכ"ל האיגוד, אמר כי "על הציבור לרענן סיסמאות אבטחה אישיות ולהימנע מפתיחת לינקים מגורמים לא מוכרים כנוהל שבשגרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים