ח"כ משה גפני: "אין במערב מדינה המחזיקה מאגר ביומטרי עם טביעות האצבע של כלל האזרחים"

"אני חרד מאי שמירת הפרטיות של האזרחים. יש לבחון את היבט הפרטיות ולשקלל אותו אל מול נחיצות הקמת המאגר", כך אמר חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, בדיון מיוחד שנערך הבוקר לאור הכשלים שהתגלו באבטחת מאגר הביומטרי

"על פי רוב מדינות העולם, גם על פי הנתונים שלנו, אין כיום מדינה מערבית ודמוקרטית המחזיקה מאגר ביומטרי שבו נאגרות טביעות האצבע של כלל האזרחים", כך אמר היום (ב') יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה).

גפני הנחה ודיבר בפתח ישיבה מיוחדת של הוועדה. זו התכנסה הבוקר לבקשת חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ), דב חנין (חד"ש) ומשה פייגלין (הליכוד ביתנו) לדיון בנושא הכשלים החמורים שנתגלו באבטחת המאגר הביומטרי.

באחרונה, אמר ח"כ גפני, "יצא מידע בצורה שלומיאלית ובגלל זה כינסנו את הדיון. שמענו יותר מקרים של אנשים שעשו שימוש לרעה במידע ממשלתי מאשר אנשים שזייפו תעודות זהות. נושא הפרטיות הוא חשוב מאין כמותו, בעולם וגם בארץ. אני חרד מאי שמירת הפרטיות של האזרחים, צריך מאד להקפיד על העניין. יש לבחון את היבט הפרטיות ולשקלל אותו אל מול נחיצות הקמת המאגר".

יו"ר הועדה קבע בדיון, כי מרכז המחקר והמידע של הכנסת יקיים השוואה בינלאומית מקיפה על קיומם של מאגרים בעולם, וכי הוועדה תמשיך לעקוב ולפקח על הניסוי הביומטרי.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

אירועים קרובים