סקר: סמנכ"לי הכספים בארגונים בארץ אופטימיים לגבי סיום המשבר יותר מעמיתיהם בארה"ב ובאירופה

כך התברר בכנס שערכה סאפ ישראל, בו הושקה הגרסה העברית של פתרון ה-ERP לארגונים בינוניים בארץ ● נוגה קינן, יו"ר פורום CFO: "העלייה באופטימיות נובעת מכך שהציפיות השליליות שהיו בתחילת השנה לא התממשו, ולכן יש תחושה של הפוגה והקלה"

סמנכ"לי הכספים בארגונים בארץ אופטימיים לגבי עתידה של הכלכלה המקומית והעולמית, כמו גם לגבי עתיד החברות בהן הם עובדים; כך עלה מסקר שנערך בקרב יותר ממאה סמנכ"לי כספים בארגונים הגדולים והחשובים במשק. את הנתונים הציגה נוגה קינן, יו"ר פורום CFO. קינן הייתה מדוברות המפתח בכנס SAP SME WORLD TOUR, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-700 לקוחות ושותפים עסקיים של סאפ ישראל. את הכנס הנחתה זוהר לרר-פטנקין, מנהלת פיתוח עסקי אסטרטגי בסאפ ישראל.

הסקר נערך מדי רבעון, והשתתפו בו סמנכ"לי הכספים החברים בפורום CFO. קינן אמרה בכנס, כי בחינת התשובות של סמנכ"לי הכספים מצביעה על כך שהאופטימיות שלהם לגבי כלכלת המדינה עלתה, לאחר שהתפוגגה אי-הוודאות שאפיינה את התקופה שבה נערך הסקר הקודם, אז טרם הושבעה הממשלה ומונתה הנהגה כלכלית למדינה.

כשני שלישים מהמשיבים אמרו, כי הם לא מודאגים כלל מהיציבות של המוסדות הפיננסים אשר מולם עובד הארגון שלהם, לעומת כמחצית בלבד שהשיבו כך ברבעון הקודם. רק כשליש מהמשיבים אמרו, כי הם מודאגים ברמה בינונית, לעומת כמחצית מהם ברבעון הקודם.

סמנכ"לי הכספים גם נתבקשו לחזות את המועד של תחילת היציאה מהמשבר. כמחצית מהמשיבים אמרו, כי להערכתם המחצית הראשונה של 2010 תהיה הנקודה בה הכלכלה הישראלית תתחיל להתאושש. קינן אמרה, כי האופטימיות של סמנכ"לי הכספים הושוותה לזו של עמיתיהם בארה"ב ובאירופה, והמסקנה היא, כי הם אופטימיים באחוזים ניכרים יותר מאשר עמיתיהם בעולם. קינן סיכמה את הצגת הנתונים באומרה, כי  העלייה באופטימיות של סמנכ"לי הכספים נובעת מכך שהציפיות השליליות שהיו בתחילת השנה לא התממשו, ולכן יש תחושה של הפוגה והקלה.

לאחר מכן נערך פאנל פתרונות סאפ לארגונים הבינוניים, בו הוצגה הגרסה העברית החדשה של התוכנה. עידו דור, מנהל ערוצי הפצה בסאפ ישראל, אמר, כי הפתרון שהושק, SAP Business All-in-One, "משלים את ההיצע שלנו בתחום ה-ERP בישראל, לצד SAP Business One לארגונים קטנים ו-SAP Business Suite לארגונים הגדולים".

אוהד מץ, מנהל ערוצי SME בסאפ ישראל, אמר, כי "הפתרון מכיל תסריטים מוגדרים מראש, המותאמים לתהליכים העסקיים ולצרכים של הלקוח. הדבר מאפשר לצמצם משמעותית את משך ועלות ההטמעה של המערכת". לדבריו, "סאפ מציעה ללקוחותיה מתודולוגיות יישום והטמעה בשיטת Best Practice, המותאמות ל-25 מגזרי תעשיה שונים. היישום בשיטה זו מסייע לקיצור לוחות הזמנים ולהפחתה משמעותית של עלויות הפרויקט ללקוח".

שמוליק סיטון, מנהל תחום BI בסאפ ישראל, הציג את מנוע החיפוש החדש לעולם ה-BI. לדבריו, "מנוע החיפוש SAP Business Objects Polestar מאפשר למשתמשי קצה במערכות BI לבצע שאילתות וחיפוש בנתונים בצורה יעילה וקלה, הדומה למנועי חיפוש פופולריים ברשת האינטרנט". הוא הוסיף, כי "המשתמשים ניגשים בזמן אמת לנתוני ה-BI ויוצרים דו"חות ושאילתות בעולמות התוכן השונים. הכלי מתאים גם לארגונים שאינם עובדים עם מערכת סאפ".

נתי רוזנקרנץ, מנהל תחום HR בסאפ ישראל, הציג גרסה חדשה של פתרון לניהול משאבי אנוש בארגונים בגודל בינוני. לדבריו, "מערכת SAP HCM מכילה מגוון פתרונות לניהול ההון האנושי בארגון – החל ברכיבים בסיסים, כגון ניהול תיקי עובדים, דרך פתרונות מודולריים לתחומי הגיוס, ההדרכה, חישוב שכר, פורטל, ניהול זמן וכדומה, ועד לפתרונות לתחום ניהול הכישרונות".

אבי נווה, מנהל תחום CRM בסאפ ישראל, הציג את פתרון החברה לעולם ה-CRM. לדבריו, "הפתרון הותאם במיוחד לצורכיהם העסקיים של ארגונים בגודל בינוני. הפתרון מכיל תהליכים עסקיים מוגדרים מראש, האופייניים לארגונים בגודל זה. התהליכים מאפשרים לארגון להתחיל לעבוד בתוך פרק זמן קצר, תוך הפחתה משמעותית של עלויות היישום וההטמעה".

את האירוע חתם הסטנד-אפיסט רמי ורד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים