פיני מנדל, מנכ"ל טרייבייס מקבוצת טלדור: "המניע להטמעת Hadoop הוא עסקי – השגת יתרון תחרותי"

"המשותף לכל פתרונות Hadoop הוא שהם מטפלים במגוון מקורות מידע, מובנים ולא מובנים, ובהרבה מאד נתונים", אמר מנדל בכנס Hadoop הראשון שנערך בישראל ● לדבריו, באמצעות מימוש פרויקטים מסוג זה, "מתקבל חיסכון בעלויות ובמשך הניתוח, וכן מתקבלת גמישות מרבית" ● אופיר כהן, לייבפרסון: "הפרויקט הביא לאפשרות לפיתוח מוצרים חדשים, המתבססים על הנתונים הרבים שנצברים בשרתים שלנו"

"Hadoop היא פלטפורמה אשר מובילה את הטיפול ב-Big Data, והסיבה להיכנס אליה היא עסקית: אם ארגון ישכיל להטמיעה, הוא יקבל יתרון תחרותי" – כך אמר פיני מנדל, מנכ"ל טריבייס (3Base) מקבוצת טלדור.

מנדל אמר את הדברים בכנס Hadoop הראשון שנערך בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במלון שרתון בתל אביב. מנדל היה אחד הדוברים במסלול התשתיות שנערך לאחר המליאה המרכזית, אותה הנחתה איילת ניצן – מנהלת שיווק טלדור.

לדברי מנדל, "המשותף לכל פתרונות Hadoop הוא שהם מטפלים במגוון מקורות מידע, מובנים ולא מובנים, ובהרבה מאד נתונים. סוגי ניתוח הנתונים מגוונים אף הם". היתרונות במימוש פרויקטים מסוג זה, אמר מנדל, "הוא שאנו יכולים לנתח נתונים שלא יכולנו לנתח בעבר, וכך מתקבל חיסכון בעלויות ובמשך הניתוח, וכן מתקבלת גמישות מרבית".

בעת הטמעת הטכנולוגיה, אמר מנדל, מתקבלות כמה תועלות עסקיות, בשל יישומים הממומשים: מנוע המלצות מבוסס מידע אישי ומותאם; פרסומות ממוקדות המאפשרות להגיב לנתונים בזמן קצוב; BI בעל יכולת גידול נרחבת; עיבוד טקסטואלי מרשתות חברתיות; ונתונים ב-"ארגז חול". "ניתן לקחת את כל המידע למקום אחד, ו'לשפוך' את הנתונים לאמבטיית Hadoop גדולה ולהוציא ממנה תובנות חדשות", אמר מנדל.

הוא סיכם ואמר, כי "עד כה מימשנו 15 פרויקטים בתחום ועד סוף השנה הנתון יעבור את ה-20. אני מעריך שבמהלך 2014 השוק יבשיל לכדי עשרות פרויקטי Big Data מבוססי Hadoop".

אופיר כהן, מוביל פלטפורמת מידע בלייבפרסון. צילום: ניב קנטוראופיר כהן, מוביל פלטפורמת מידע בלייבפרסון (LivePerson), תיאר פרויקט Hadoop שנעשה בארגון. הפרויקט, אמר כהן, החל לפני שלוש שנים ונמשך גם בימים אלה. "במסגרת הפרויקט נתנו תמיכה באיסוף של כל עשרות טרה-בייט נפח מידע בארגון, וגם נתנו אפשרות לעיבוד בזמן אמת של הנתונים, כמו גם לא בזמן אמת אלא בצורה לא מקוונת", ציין כהן.

התועלת המרכזית ממימוש הפרויקט, אמר כהן, "היא בכך שיותר משתמשים בארגון נחשפים למידע באופן מהיר ונגיש יותר". עוד הוסיף, כי "נמשיך להביא את המידע להיות יותר נגיש עבור יותר עובדים בארגון, גם מי שאינם מפתחים, כגון אנשי התמיכה או השירותים המקצועיים".

"כעת", סיכם כהן, "ברור לנו כי הפרויקט שהתחלנו בו יימשך עוד זמן רב ויתרחב, בשל התועלת של הנגשת המידע לעובדי הארגון. הפרויקט הביא לאפשרות לפיתוח מוצרים חדשים, המתבססים על הנתונים הרבים שנצברים בשרתים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים