חברות הסלולר יצאו מרשימת מותגי העל של הצרכן הישראלי; גלקסי ו-WhatsApp – בפנים

הצרכנים הישראליים אמרו את דברם ו-"זרקו" מרשימת ה-Superbrands השנתית את פלאפון, סלקום, אורנג' - וגם את בזק ● נראה שהסיבות לכך הן התחרות הגוברת בשוק והכעס של הצרכנים על החברות הסלולריות, שגבו מחירים גבוהים במשך שנים ● לעומת זאת, מככבים ברשימה ציוד קצה כמו גלקסי, iPhone ו-iPad, ויישומים דוגמת WhatsApp, ווייז וסקייפ

חברות הסלולר כבר לא נמצאות בין מותגי העל של הצרכן הישראלי – כך עולה מהרשימה השנתית של ארגון Superbrands, שפורסמה הבוקר (ב'). לעומתן, מותגים שהצטרפו השנה לרשימה הם גלקסי (Galaxy) ו-WhatsApp.

מחיקתן של חברות הסלולר היא תוצר נוסף של התחרות הגוברת בענף וכניסתן של המפעילות החדשות ועדות לכעס ולביקורת כלפי חברות הסלולר על המחירים הגבוהים שגבו מהצרכנים. יצוין, אגב, שגם בזק דורגה ברשימת מותגי העל של השנה שעברה – ונעדרת ממנה השנה.

המותגים בהם בחר הצרכן הישראלי כמותגי על בתחום המחשבים והתקשורת לשנת 2013 הם מיקרוסופט (Microsoft), אינטל (Intel), כמו גם iPhone, חלונות (Windows), יבמ (IBM) וכן iPad ,HP, סמסונג (Samsung), דל (Dell), אנדרואיד (Android) ונוקיה (Nokia).

מותגי האינטרנט והאפליקציות שנכנסו השנה לרשימה הם אי-ביי (eBay), ג'י-מייל (Gmail), גוגל (Google), כמו גם PayPal, סקייפ (Skype), ווייז (Waze), יד2, יו-טיוב (YouTube) ופייסבוק (Facebook).

בתחום העיתונות והתקשורת האלקטרונית כוללת הרשימה את מאקו, יס (yes), וכן את ynet, ארץ נהדרת, גלגל"צ, גלי צה"ל, וואלה, ידיעות אחרונות, ישראל היום, כלבוטק, נשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic), ערוץ 2, ערוץ 10 וקשת. נעדרים מהרשימה מותגי השידור הציבורי (למעט גלי צה"ל) – רשות השידור, ערוץ 1, קול ישראל והטלוויזיה החינוכית.

שמות נוספים שדורגו על ידי הצרכנים הישראליים כמותגי על הם מוצרים דוגמת קוקה קולה ובמבה; רשתות בהן סופר פארם, שופרסל ושיווק השקמה של רמי לוי; מוסדות ציבור דוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אמנים וסופרים כגון עמוס עוז, שלמה ארצי ואריק איינשטיין; אישי ציבור דוגמת נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגיד בנק ישראל הפורש, פרופ' סטנלי פישר, ושר האוצר, יאיר לפיד; ועמותות, בהן אד"י, זק"א ויד שרה.

המחקר לקביעת ה-Superbrands נערך בישראל על ידי מכון MarketWatch בהנהלתו של אבינעם ברוג. בשלב הראשון הרכיבו אנשי הארגון בארץ את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה – כ-2,300 בסך הכול. לאחר מכן כונס צוות שופטים בראשות פרופ' יעקב הורניק, דיקאן בית הספר למינהל עסקים של המרכז האקדמי פרס, שמורכב מ-127 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק, בהם אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, דב קוטלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, וטל רבן, מנכ"ל קוקה קולה, שניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה. רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג של 800 צרכנים את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-24 קטגוריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים