צה"ל פיתח גרסה ניידת מבצעית של "טירת האגם" בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט, שהחל בראשית 2012 וצפוי להסתיים בעוד כמה שבועות, פותחה גרסה ניידת לטאבלטים, שיחולקו לעשרות משתמשים ● הפיתוח בוצע על ידי אנשי לוט"ם, בשיתוף עם נס TSG ● רס"ן אלי, ראש פרויקט "טירת האגם" ביחידת לוט"ם: "האתגרים העיקריים בפרויקט היו התאמת היישומים והמערכות לגרסה הניידת, הגנה בהיבטי אבטחת מידע ושמירה על קשר רציף בהיבט המידע"

צה"ל יעלה לאוויר גרסה ניידת למערכת השליטה והבקרה "טירת האגם" – כך נודע לאנשים ומחשבים. במסגרת הפרויקט פותחה גרסה ניידת לטובת מחשבי לוח (טאבלטים), שיחולקו לעשרות משתמשים. הפיתוח של הגרסה החדשה בוצע על ידי אנשי לוט"ם, בשיתוף עם נס TSG. היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל בראשית 2012 וצפוי להסתיים בעוד כמה שבועות, לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

"טירת האגם" היא מערכת שליטה ובקרה לפיקוד ולמטכ"ל. היא הוכנסה לשימוש מבצעי עם תחילת מלחמת לבנון השנייה, ב-2006. המערכת מסייעת להעברת פריטי מידע, תוך דגש על ניהול תהליכים. היא מעבירה פקודות באופן יעיל ומהיר יותר, מספקת למקבלי ההחלטות פריטי מידע רבים ומשפרת את תהליך קבלת ההחלטות.

מערכת "טירת האגם" משרתת אלפי משתמשים ומשלבת כמה סוגי מידע: מבצעי, מודיעיני ולוגיסטי. מטרתה הוא לספק לדרג הפיקוד תמונת מצב כוללת ואחודה, לטובת שיפור קבלת ההחלטות של המפקדים.

לדברי רס"ן אלי, ראש פרויקט "טירת האגם" ביחידת לוט"ם באגף התיקשוב, "בהביטנו קדימה אנו רואים ארבעה אתגרים: האחד, סכנה להיצף מידע בשל ה-Big Data; השני, הצורך לספק חוויית משתמש ידידותית ואינטואיטיבית בעבודה מול מערכות מורכבות; השלישי, הוא הטיפול בהיבטי אבטחת מידע ולוחמה קיברנטית; הרביעי, הוא הליכה לכיוון פלטפורמות ניידות. הפנמנו את הרעיון, כי המשתמש נדרש למידע בכל מקום ובכל עת. נדרשת רציפות בתהליך קבלת ההחלטות".

הוא ציין, כי הפרויקט הנייד הציב שלושה אתגרים עיקריים: התאמת היישומים והמערכות לגרסה הניידת, הגנה בהיבטי אבטחת מידע ושמירה על קשר רציף בהיבט המידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים