ועידת ITU בדובאי: המחנות היריבים מנהלים מגעים אחרונים על השינויים באמנת האינטרנט

הנציגים של מרבית המדינות הסכימו, כי איגוד ה-ITU צריך למלא תפקיד "פעיל", אך לא דומיננטי, בפיקוח על האינטרנט ● מדובר בפשרה בין המחנה בראשות רוסיה, שדרש לאפשר למדינות השונות פיקוח רב יותר על האינטרנט, לבין מדינות המערב, שחששו לפגיעה בחופש של הרשת ● המחלוקת העיקרית שנותרה היא לגבי הפיקוח על הכתובות ברשת האינטרנט

בתום שיחות מרתוניות שנערכו עד לשעות הקטנות של הלילה (ה') במסגרת ועידת איגוד התקשורת העולמי (ITU) של האו"ם, שמתקיימת בימים אלה בדובאי, ביקש יושב הראש מהצדדים להתכנס באולם וציין, כי גובשה הצעת החלטה בלתי מחייבת שזוכה לתמיכת הרוב. עם זאת, הוא הכחיש שכבר נערכה הצבעה לגביה.

הוועידה של 193 המדינות החברות באיגוד התקשורת העולמי נפתחה בשבוע שעבר ואמורה להסתיים מחר (ו'), בתום 12 ימים. נציגים של כ-150 מדינות הגיעו לוועידה, שבה אמורים להתקבל שינויים באמנת האינטרנט, בראשונה מאז 1988. שינויים אלה אמורים לשקף את ההתפתחויות המשמעותיות שחלו מאז הפעם האחרונה שבה עודכנה האמנה, ובכלל זה החדירה של האינטרנט והטלפונים הסלולריים לכל תחומי החיים.

מזכ"ל האיגוד, חמדון טורה, טען שהמסמך שגובש מאוזן והוגן, כאשר מדינות המערב השיגו את רוב המטרות שלהן באשר לשינויים שיוכנסו באמנת האינטרנט. "ההצעה שנמצאת על השולחן משקפת פשרה בין הצדדים", אמר. ראשי איגוד התקשורת העולמי ביקשו להשיג לקונצנזוס ולמנוע הצבעה רשמית, כאשר מהנוסח שגובש הושמטו מרבית האזכורים המתייחסים לפיקוח על האינטרנט.

המחלוקת העיקרית שנותרה היא לגבי הפיקוח על הכתובות ברשת האינטרנט, שמופקד כיום בידי ארגון ICANN האמריקני. ארצות הברית ומדינות אירופה מתנגדות להעברת הפיקוח על הכתובות מארגון זה, בעוד שבמחנה שאותו הובילה רוסיה טוענים, כי זהו, למעשה, הנושא האחרון שנותר מבין הדרישות שלהם לשינוי. משום כך, לדברי אותן מדינות, הן לא מוכנות לוותר בנושא זה.

ההצעה המקורית של רוסיה, שבה תמכו סין, ערב הסעודית, איחוד הנסיכויות הערביות ומדינות נוספות, אמורה הייתה לקרוא לאו"ם לסייע למדינות החברות להשתלט על נכסים טכניים חשובים באינטרנט, ובכלל זה שמות מתחם, כתובות ומספור. ארצות הברית, קנדה, צרפת, שבדיה ומדינות נוספות התנגדו להצעה, מחשש שתפגע בחופש ובפתיחות המאפיינים את הרשת.

שורה של ועדות עורכות במסגרת הוועידה של ITU ישיבות על מנת לנסח את טיוטות ההצעות. הנוסחים הסופיים אמורים להיות מוצגים היום ומחר אמורה להיחתם האמנה המתוקנת. עם זאת, בניגוד למקובל בעבר, רבים מהדיונים נערכים בדלתיים סגורות והמסמכים אינם מוצגים לביקורת הציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים