תוכן שיווקי

הגעה ל-1,000 הסמכות CRISC

04/10/2010 11:21

ארבעה חודשים לאחר תחילת תכנית הייעודית למוסמך בסיכונים ובקרת מערכות מידע CRISC (מבוטא "See Risk") של האגודה הבינלאומית לביקורת ואבטחת מידע (ISACA), הונפקה הסמכת ה-1,000. תוכנית דור המדבר פתוחה עד 31 במארס 2011, ומאפשרת לאנשי מקצוע מנוסים לקבל את הסמכת CRISC (מבוטא "See Risk"), ללא עשיית מבחן מקדים. כדי לקבל את ההסמכה באמצעות תוכנית זו, על המועמד לספק הוכחה שיש לו לפחות 8 שנות ניסיון בתחום ה-IT או ניסיון עסקי הכולל מינימום של 6 שנות ניסיון במצטבר בכל חמשת התחומים של CRISC כמפורט להלן:

*    זיהוי והערכה של סיכונים
*    מענה לסיכונים
*    ניטור סיכונים
*    עיצוב והטמעה של בקרות מערכות מידע
*    ניטור ותחזוקה של בקרות מערכות מידע

ומינימום של 3 שנות ניסיון בכל אחד משלושת התחומים הראשונים (זיהוי והערכה של סיכונים, מענה לסיכונים וניטור סיכונים).

ISACA כוננה את תעודת CRISC עקב הביקוש המשמעותי בשוק להסמכה המכירה בניסיון בתחום הסיכונים והבקרות. העוסקים בתחום יוכלו להתהדר בתעודה אשר תאשר את יכולתם המוכחת בזיהוי, הערכה, יישום, ניטור עיצוב והטמעה של בקרות מערכות מידע, ומנגד מעבידים יוכלו להרוויח מהדרך הנוחה לזהות את אותם מקצוענים העוסקים בתחום. מתחילת אפריל 2010, מועמדים מיותר מ 83 מדינות הגישו את מועמדותם להסמכה. המועד האחרון להגשה הינו 31 במארס 2011. המגישים את בקשתם עד ה 31 באוקטובר 2010 יזכו להנחה בעלויות. המבחן הראשון לקבלת ההסמכה יתקיים ביוני 2011.

CRISCלדברי רו"ח גיא מונרוב, שותף בחברת הייעוץ אלקלעי מונרוב ושות' AlMo וחבר הנהלת האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע והאחראי על קידום ההסמכה באיגוד, "CRISC תהפוך להסמכה המובילה בעולם ובישראל, הראיה לכך שתוך זמן קצר מאד רכשו את ההסמכה מאות רבות". רו"ח מונרוב מוסיף ומדגיש "נצלו את פרק הזמן שנותר לתוכנית "דור המדבר" ללא צורך בביצוע בחינה והגישו גם אתם בקשה לקבלת ההסמכה היוקרתית אשר תעיד על יכולתכם המקצועית בתחום".

לדברי דניאל מאיר, נשיא לשעבר של האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע, וחבר הנהלת האיגוד, "ISACA גם מספקת את שלוש ההסמכות אשר מוכרות ברחבי העולם ע"י חברות העוסקות בתחום, כמפורט להלן:

*    CISA – Certified Information System Auditor – כיום ישנם 75,000 בעלי הסמכה זו בעולם.
*    CISM – Certified Information Security Manager – כיום ישנם 13,000 בעלי הסמכה זו בעולם.
*    CGEIT – Certified in the Governance of Enterprise IT – כיום ישנם 4,000 בעלי הסמכה זו בעולם.

לדברי רו"ח דורון רונן, נשיא האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע, "הערכת ISACA הינה שהסמכה זו תעקוף במהירות את ההסמכות הוותיקות ממנה (CISM ו-CGEIT), והיא אף צפויה לעלות על הסמכת CISA שנחשבת כיום להסמכה המובילה והוותיקה ביותר של ISACA". רו"ח רונן מסר, כי "ההסמכה החדשה משלבת חלקים מתחומי שלוש ההסמכות הוותיקות ממנה, והיא מיועדת למגוון נרחב של בעלי תפקידים בארגון ומחוצה לו: מנהלים, אנשי כספים, אנשי IT, מבקרים, ויועצים".

אירועים קרובים