תוכן שיווקי
לקראת אירוע - CloudCon 2017, יום א' 28 במאי, הילטון תל אביב

"לקוחות מחפשים את הענן המשולב – שילוב פתרונות בענן הציבורי ובפרטי"

17/05/2017 17:02
תומר רובל, מנהל המכירות של InnerCloud. צילום: יח"צ

במסגרת כנס 2017 CloudCon, שיערך ע"י CloudZone – יחידת הענן של מטריקס, יתקיים מסלול בנושא הענן הפרטי, עליו שוחחנו עם תומר רובל, מנהל המכירות של InnerCloud.

באילו נושאים יעסוק מסלול הענן הפרטי?
"אם בעבר כולם היו מאחסנים את המידע והפעילות שלהם On Premise, הרי שבשנים האחרונות ישנה נהירה גדולה לענן הציבורי. אנחנו מתחילים לראות שנוצר איזון בין הפלטפורמות השונות ושלקוחות בשוק מחפשים את הענן ההיברידי".


"לקוחות רבים רוצים פתרונות בענן הציבורי אך עדיין מעוניינים בפתרונות בענן הפרטי, המשרת את כלל הארגון עבור המידע הקריטי והיישומים החשובים".

"InnerCloud, אשר מובילה את פעילות הענן הפרטי ב-CloudZone, תציג במסגרת מסלול PrivateZone את פתרונותיהם בעולם זה".

"השירותים שיוצגו הם של שלושת ספקי הענן – אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google), אך עם התממשקות לענן הפרטי".

"רד-האט (Red Hat) תציג ניהול ענן היברידי באמצעות CloudForms ו-HPE תציג את פתרונה ההיברידי כולל AzureStack של מיקרוסופט. כן, תתקיים הרצאה של VMware בנושא ענן VMware באמזון".

מה האתגרים בפניהם אתם ניצבים בתחום הענן?  
"האתגר הכי מרכזי שאיתו אנו מתמודדים הוא עמידה בשינוי התמידי של עולם הענן ובדרישת הלקוח, שכאמור היום מחפש בעיקר פתרון היברידי המכיל פתרון ענן פרטי עם יכולות להתממשק עם הענן הציבורי".

"בנוסף, הלקוח לא תמיד יודע איזה פתרון הוא רוצה או שאינו מודע לאופי הפתרון שהוא באמת צריך בארגון שלו. התפקיד שלנו הוא להנחות ולנתב אותו לפתרון המתאים ביותר עבורו תוך שיקולים של פונקציונליות, ביצועים, גמישות, אבטחת מידע ועלויות".

"ישנו גם הצורך לספק ללקוח פתרון שיאפשר לו מעבר מספק אחד לשני ללא מחויבות או מעבר מענן פרטי לציבורי באופן מלא או חלקי בקלות יחסית. כמו כן, יש להתאים עבורו פתרון שיהיה סקיילבילי בהתאם לסביבה המשתנה".

"אתגר נוסף שאנו נתקלים בו, הוא במציאת פתרון שיאפשר ללקוח ניהול מרכזי של כל הפתרון, כך שהוא לא יצטרך להשתמש במספר פלטפורמות שונות על מנת לנהל את הסביבה שלו, בין אם זו סביבת ענן או הסביבה הקיימת של הלקוח".

"רצוי ליצור מצב בו הלקוח יוכל לתחזק את סביבת הענן הפרטי באופן עצמאי מבלי לגייס אנשים ייעודיים לכך. לבסוף, פתרון הענן הפרטי הוא מאוד זר ללקוח ולעיתים רווי בקשיים ולכן, עלינו להעניק ללקוח פתרון פשוט וקל ליישום ככל האפשר".

מה ניתן לעשות על מנת לפתור אתגרים אלו?  
"פתרון הענן הפרטי לא בהכרח מתאים לכל לקוח. ישנם לקוחות שצריכים פתרון משולב המכיל גם ענן פרטי וגם ענן ציבורי. ישנם כאלו שצריכים להתחיל בענן הציבורי ולאחר מכן לעבור לפרטי, ולהיפך. הכל תלוי באופי הלקוח ובסביבות הקיימות, בין אם הם סביבת ייצור, סביבת QA או כיוצא בזאת. לכן, הדרך הטובה ביותר לפתור את האתגרים בתחום, היא לשים את הכל על כף המאזניים ולקחת כל פרט קטן בחשבון".

"ישנם מאפיינים רבים אותם צריך לשקול כמו סוג הסביבה, גודל הסביבה, מורכבות הפתרון הנדרש, קהל היעד שלו, האם הפתרון משמש פנימית את החברה או שמדובר בלקוחות חיצוניים והאם הם בארץ או מחוצה לה. בהתאם למאפיינים הללו ולהגדרות הרלוונטיות של כל לקוח, אנחנו מספקים את הפתרון המתאים ביותר עבורו".

"בתור יחידה שמתמחה בפתרונות ענן פרטי ובעלת יכולות של אוטומציה בעולם ה-IT, אנו מסוגלים לתת ללקוחות שלנו פתרונות שהם מעבר לסטנדרט שניתן למצוא בשוק".

מה תציגו בכנס?
"בזמן הכנס, צוות InnerCloud ישתף בניסיון ובידע שצבר בפרויקטי ענן פרטי וכן בפתרונות DevOps כגון: Containers ,Configuration Management ,CI/CD. בנוסף למסלול הענן הפרטי תקיים היחידה מסלול נוסף והרצאה בנושא Hybrid DevOps. שני תחומים אלו קשורים לעולם התוכן איתו אנו עוסקים ביומיום ואותו אנחנו מובילים".

אירועים קרובים