תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ISUG 2016, יום ב' 6 ביוני, LAGO

"SAP BPC תשפר את מצבם של סמנכ"לי הכספים בארגונים העובדים עם מערכות ישנות"

כך אמר אמיר הרמן, מנהל תחום EPM בחטיבת הסאפ בנס, לקראת כנס החברה השנתי - ISUG 2016

10/05/2016 11:20
אמיר הרמן, מנהל תחום EPM בחטיבת הסאפ בנס

כתב: הלל יוסף

"בארגונים רבים, אנשי הכספים עובדים עם מערכות שונות וישנות, או רק עם Excel. אימוץ מערכת SAP BPC תסייע לשנות מצב זה, לטובת ייעול תהליכי תכנון תקציב ואיחוד הדוחות שלהם". כך אמר אמיר הרמן, מנהל תחום EPM בחטיבת הסאפ (SAP) בנס.

לדברי הרמן, "עבודה על Excel, עם הרבה מקורות ונתונים, מקשה על מנהלי הכספים לרכז את מקורות המידע בצורה מדויקת ויעילה. בנוסף, יש עלויות לאיסוף המידע, בעיות עם טיב המידע וקושי להגיע לאמת ארגונית אחת. בעיקר בארגונים בהם יש הרבה מקורות מידע, הרבה תהליכים עסקיים והעבודה אינה יעילה".

מאיסוף מידע לניתוח מידע

מנהלי הכספים, הסביר, "עסוקים רוב הזמן באיסוף המידע, ומעט מדי – בניתוח ובקרה שלו. בנוסף יש הרבה תהליכים ידניים, שאינם תמיד מתועדים, כך נוצר 'שטח מת' פיננסי – קשה להם להתמקד במידע, לוחות הזמנים ארוכים, אין מיכון, אין תקפות לאיכות הנתונים, פעמים רבות החיבורים ידניים. בשל כך, היכולות האנליטיות מופחתות משמעותית".

"פתרונות סאפ לתחום EPM (ר"ת Enterprise Performance Management), נועדו למשרדם של סמנכ"לי הכספים, אמר הרמן, וכוללים את מערכת ה-BPC (ר"ת Business Planning and Consolidation). זו נותנת יכולת לתכנון פיננסי – תקציב, תחזית מתגלגלת, תמחיר ו-KPI, לצד יכולות הדיווח ואיחוד הדו"חות הכספיים".

המעבר למערכות מתקדמות, הסביר, "מעניק יכולת להשתמש בנתונים הנמצאים בבק-אופס – במחסן הנתונים הארגוני (DWH) או בבסיסי הנתונים, וגם ממשקי המשתמש מאפשרים ניתוח עם נראות".

הפתרונות, ציין הרמן, "מתאימים לכלל המגזרים בין אם הארגון מבוסס סאפ או לא. בהיבט הדיווח ואיחוד הדו"חות, הלקוחות שלנו הם מנהלי הכספים והחשבים. ובהיבט התכנון, הלקוחות הם הכלכלנים, מנהלי מחלקות כלכליות ומנהלי בקרה וכספים".

עבודה בסביבת דמוית Excel

"לאור כניסת טכנולוגיות ופלטפורמות ענן מתקדמות, סאפ הוציאה גרסאות העובדות על SAP HANA, המשלבות יכולות עיבוד Big Data וניתוח ועיבוד בזמן אמת. לצד העבודה בבק-אופיס, בצד הקדמי המערכת עובדת מול כלי ביזנס אובג'קטס (BO) ומאפשרת לאנשי הכספים לעבוד בתצורה המדמה סביבת Excel – כי זה הכלי שאותו רוב הלקוחות מכירים ואוהבים".

לדבריו, "הושם דגש על כל נושא האינטגרציה, עם יישום מהיר. אלו חבילות מובנות מראש, ולחילופין – ניתן לצקת תוכן לתוך הפלטפורמה בצורה התואמת במדויק את צרכי הארגון".

הרמן ציין כמה פרויקטים בתחום שאנשי נס ביצעו. כך, אמר, "בבנק הפועלים ערכנו פרויקט גדול, במסגרתו החלפנו את מערכות התכנון הישנות: הכנסנו את כלל צרכי התכנון הארגוניים של הבנק – תכנון הוצאות והכנסות, תכנון חשבי, ואיחדנו פעילויות רבות שעבדו בנפרד. התוצר הביא איתו קיצור תהליכים משבועות – לימים בודדים".

פרויקט נוסף, אמר, "היה לאיחוד דו"חות במכתשים-אגן, כיום אדמה פתרונות לחקלאות. בנינו מערכת איחוד דו"חות גלובלית, הניזונה מעשרות מקורות נתונים, ממערכות סאפ ומערכות אחרות, שאינן של סאפ. עשינו אינטגרציה של מערכות לתוך מערכת אחת, לצד איחוד נתונים לקונצרן של עשרות חברות בנות".

הוא הוסיף כי "בפלרם, חברה תעשייתית בצפון, בנינו מערכת לתכנון תקציב ותכנון הכנסות בחברה, שהיא גלובלית. שלב שני בפרויקט יבוצע על גבי SAP HANA".

הרמן סיכם באומרו כי "מתקבלות תועלות רבות בשל הטמעת מערכת לניהול ביצועים ארגוני: מיכון של התהליכים; קיצור לוחות זמנים; שיפור של הבקרה על התהליכים העסקיים; בניית אמת ארגונית אחת; קבלת יכולת לנהל ולבקר התהליך במהירות וביעילות. זאת, לצד אינטגרציה של מקורות שונים של נתונים, הקטנת ה-TCO, עלות בעלות כוללת, יחד עם יצירת יכולות אנליטיות לדו"חות – על פי הצורך".

אירועים קרובים