תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IT Awards 2015

כולם מדברים על ענן: מגמות וחידושים שחייבים להכיר בעולם ה- ECM

30/12/2015 14:00
משה (צ'יקו) יבניאל, סמנכ"ל IFN מקבוצת יעל

בעקבות טקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים,  IT Awards 2015, שוחחנו עם משה (צ'יקו) יבניאל, סמנכ"ל IFN מקבוצת יעל, כדי לסכם את שנת 2015 בחברה ולשמוע מה 2016 תביא עמה.

מה הצפי לשנה הבאה? מה המגמות שישלטו בתחום ה-ECM?
"השנה הקרובה בתחום ניהול התוכן באנטרפרייז ללא ספק תתמקד בטכנולוגיות הענן! לפי IDC, כ-27% מהכנסות תוכנה ב-2018 יגיעו משירותי ענן. הכיוון ברור ואנחנו ללא ספק נעסוק ב-2016 ביישום פתרונות ניהול מסמכים בענן. כבר השנה היינו מעורבים השנה בחמישה מכרזים בהם הלקוחות ביקשו פיתרון ECM בתשתית ענן".

"שירותי Predictive Content Analytics בענן, מבוססי IBM Watson אשר החלה לספק יבמ (IBM) באמצעות שותפיה, מאפשרים לנו ליישם כיום שירותי ECM  בענן בצורה הטובה ביותר. בנוסף, אנו פועלים באמצעות תוכנית חדשה לשלוש שנים בה יתבצע מעבר מתחזוקה רגילה לענן – Bridge to Cloud. לנו ב-IFN יש כבר שני לקוחות ענן: החברה שמספקת פתרון ליותר מ-200 רשויות ועיריות ואלפי משתמשים על גבי פלטפורמת IBM-IFN בענן פרטי, ובנוסף סיפקנו פתרון למדיקל בענן של אמזון בבלגיה".

אילו מגמות נוספות ישלטו השנה בתחום ניהול התוכן לארגונים, מעבר לענן?
"בנוסף לענן נמשיך לראות כמובן פתרונות מובייל, Analytics ו-Open Source. מחקרים מראים כי 80% מהמסמכים הארגוניים אינם מנוצלים כלל. לדוגמא – מידע רב ערך שיווקי נמצא בעשרות מסמכי המשכנתא שלנו בבנקים, ואף אחד עדיין לא עושה בהם שימוש. הרבה תובנות עסקיות ניתן לנתח ולהסיק מחומרי התביעות בענף הביטוח שאנו מצויים בו. בנוסף, יש נהירה של השוק ל- Open Source.  לכן, נראה בקרוב גם את הפלטפורמה הפתוחה של FileNet עובדת בסביבה של Apache Spark. בנוסף, מסמכים ב-FileNet יהיו חלק משאילתות Hadoop במוצרי ה-Big Data, על חלק ה- Unstructured Data".

איזה חידושים מחפשים היום ארגונים במערכות תוכן בנושא חיפושי מידע?
"החיפוש במערכות התוכן הארגוניות עובר תהפוכות בשנים האחרונות וכולל בתוכו מגמה חדשה של ניתוח תוכן, Content Analytics, בתוך מקורות שונים. הארגונים מכתיבים את המגמה, הדרישה בשוק מתרחבת לא רק בזיהוי ופענוח טקסט, כי אם זיהוי קולי עם יכולות ניתוח מתקדמות. הרווח הוא שהכוח לא טמון בידע עצמו אלא בשיתוף בו וביכולות לחפש בתוכו".

"Video Analytics – ניתוח תוכן ממקורות וידיאו הינה דרישה שעולה לאחרונה בתחום החיפוש. הצורך החדש הוא לגלות, לעבד ולנתח מידע מתוך קבצי הקלטה או סרטונים. כל זאת ללא הקלדה ידנית של הטקסט ובאמצעות יכולת המרה אוטומטית של קול לטקסט (Speech To Text Transcription). דרישה נוספת שכבר מתוכננת במערכות ניהול תוכן ארגוניות הינה היכולת לחפש עצמים או דמויות בסרטים, גם כאשר העצם לא נאמר במפורש בפסקול. לדוגמא: חיפוש מכונית לבנה בסרט וידיאו שהתקבל ממצלמות אבטחה בעיר בתאריך מסוים. מציאת עצם כזה יכול להוביל לפתירת תעלומות פשיעה בלשניות. דוגמא נוספת, בשירות לקוחות, ביטול הצורך להאזין לשיחה כולה או לקרוא תמליל של שיחה שלמה מקצר משמעותית את זמן החיפוש ואיכות התוצאה הרצויה".

ואיך אתה מסכם את 2015?
"אנו מסיימים שנה מוצלחת במיוחד עבור IFN, עם מכירות משמעותיות, לקוחות חדשים שיבטיחו לנו התרחבות וגידול גם ב-2016. 2015 התאפיינה בשדרוגים לדור מתקדם של מוצרים, הן בסוויטה לניהול מסמכים של יבמ והן במעבר לטכנולוגיית 5HTML במוצרי IFN. הלקוחות ששדרגו נהנים מטכנולוגיה מתקדמת ותאימות לעולם הדיגיטל והמובייל, ויראו ROI בתוך שלוש עד ארבע שנים לעומת עלויות קיימות, בעיקר עקב ירידה בעלויות רישוי התוכנה ולכן גם הפחתה בעלות התחזוקה הנובעת מהרישוי. זאת היתה שנת הדיגיטל – לא רק בפרסומות הבנקים. סייענו במספר ארגונים בהתאמת הארכיון לעולם המובייל, במניעת הדפסות מיותרות בסניפים, באיסוף אוטומטי של חשבוניות ומסמכים ממיילים לתוךמערכת ניהול המסמכים הארגונית ובתהליכי עבודה בארגון אל מול המערכות התפעוליות".

אירועים קרובים