תוכן שיווקי
לקראת אירוע IEEE

IEEE תקיים בישראל כנס על ההיסטוריה של ההיי-טק

21/06/2015 11:47
IEEE - האיגוד הבינלאומי של מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה

כתב: ד"ר יעקב בעל-שם

האיגוד הבינלאומי של מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, IEEE, המונה יותר מ-400 אלף חברים, יקיים בחודש אוגוסט כנס בינלאומי בנושא ההיסטוריה של הטכנולוגיה העילית. הכנס מאורגן על ידי הסניף הישראלי של הארגון, המונה 1,300 חברים, בשיתוף ICOHTEC – האיגוד לחקר ההיסטוריה של הטכנולוגיה ומשמעויותיה, ובסיוע אוניברסיטת תל אביב.

בכנס הסניפים האירופיים של האיגוד הבינלאומי של מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה שנערך במרץ בלימסול, קפריסין, השתתפו נציגים מ-56 הסניפים של "אזור 8" (הכולל את אירופה, אפריקה והמזרח התיכון). נציג ישראל הציג את תוכנית כנס HISTELCON , שיתקיים בשבוע שבין 16 ל-21 לאוגוסט 2015 באוניברסיטת תל אביב ושיכלול יותר מ-100 הרצאות בנושא "ההיסטוריה של הטכנולוגיות העיליות ומשמעויותיהן הסוציו-תרבותית".

הסניף הישראלי של האיגוד העולמי הוקם עוד בשנת 1954 והיה ראשון סניפי האיגוד מחוץ ליבשת אמריקה. נציגי הסניף הם שהציעו לאזור האירופי לקיים כנסים בנושא ההיסטוריה של הטכנולוגיה ובשנת 2008 קוים הכנס הראשון בפריז. לאחריו קוימו כנסים במדריד, ובאוניברסיטת פביה (האוניברסיטה של הממציא וולטה) באיטליה. ישראל אושרה כמקום הכנס לשנה זו, תוך שיתוף עם איגוד חוקרי ההיסטוריה של הטכנולוגיה שרובם מאירופה. שני האיגודים יקיימו מושבים מקבילים שידונו בהשפעות החברתיות, התרבותיות, הכלכליות, המדעיות והצבאיות של הטכנולוגיות העיליות – במיוחד בעידן התפתחות הטכנולוגיות המודרניות ובעיקר טכנולוגיות המידע והמחשוב.

הכנס נערך בחסות ועדת ההיסטוריה של IEEE. קבוצת חוקרים ממרכז ההיסטוריה של האיגוד תשתתף במושבים. הם ירצו על "אנציקלופדית ההיסטוריה של הטכנולוגיה", המופעלת באינטרנט במשותף על ידי איגודי המהנדסים בארצות הברית (ETHW – ר"ת Engineering And Technology History Wiki) וכן על קורס להכרת תולדות הטכנולוגיה, המפותח על ידי מרכז ההיסטוריה.

ביום חמישי, 20 באוגוסט 2015, יקוים "יום הטכנולוגיה העילית בישראל", שיכלול שני מושבי בוקר, אליהם הוזמנו מומחים ישראליים בכירים להציג את התפתחותן של הטכנולוגיות המתקדמות: מיקרו-אלקטרוניקה, ננו-טכנולוגיה, זיכרונות מהירים (פלאש) ועוד. כמו כן, יוצגו פרויקטים מרכזיים שפותחו בישראל בשנות קיומה. דגש מיוחד יוקדש להרצאה על פיתוח מערכת כיפת ברזל, בה גילו עניין רבים ממומחי הטכנולוגיה שישתתפו בכנס.

חלקו השני של הכנס, בשעות אחר הצהרים, יוקדש למחווה למייסדים, בו יכובדו חלק מחלוצי הטכנולוגיות הישראליות בתעודות הוקרה מטעם נשיא האיגוד הבינלאומי ויוזמנו לספר על דרכם להפיכת מדינת ישראל למרכז עולמי לטכנולוגיות חדשניות.

כנס HISTELCON ישמש לקידום חקר ההיסטוריה של הטכנולוגיות העיליות בעולם וגם יציג את פעילותה והישגיה של מדינת ישראל בתחומים אלה.

אירועים קרובים