תוכן שיווקי

מיקרוסופט מציגה פתרון ענן פרטי, ציבורי והיברידי בהתאמה אישית

10/09/2014 11:22
המהפכה הדיגיטלית וחזון CityNext

גבריאלה שלמה, מנהלת קבוצת ענן ושרתים במיקרוסופט (Microsoft) ישראל: "היתרון שלנו בענן הוא פשוט ומוחלט; יש לנו היכולת לספק את כלל האספקטים המודרניים בתחום מחשוב הענן – פרטי, ציבורי ופתרונות עסקיים משולבים הנכנסים תחת הגדרת מודל הענן ההיברידי".

"שימוש בפלטפורמת הענן של מיקרוסופט מעניק יתרונות עסקיים ברורים בשל מגוון הפתרונות שאנו מציעים לחברות בכל הגדלים", טוענת גבריאלה שלמה, מנהלת קבוצת ענן ושרתים במיקרוסופט ישראל, בתשובה לשאלה "מדוע מחשוב ענן, ולמה לבחור בפתרון הענן של מיקרוסופט, Azure, על פני המתחרים"? התשובות לפניכם:

"אנו  עדים להתעניינות מוגברת ובמומנטום של מעבר לקוחות לפלטפורמת Azure, פתרון הענן של מיקרוסופט. אחד היתרונות המרכזיים שלנו על פני המתחרים הוא ביכולת להעניק ללקוחות הארגוניים שלנו מענה מלא וכולל לצורכיהם באמצעות פתרונות הענן הפרטי, הציבורי והמודל ההיברידי", אומרת גבריאלה שלמה, מנהלת קבוצת ענן ושרתים במיקרוסופט ישראל, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.
"מנמ"רים בכל ארגון, גדול כקטן, מתמודדים היום עם סביבה טכנולוגית דינמית, רווית אתגרים וחדשנית אך עדיין נדרשים לספק פתרון טכנולוגי יציב ומוכח המתבסס על עלויות חזויות ומעניק בידול  לעומת המתחרים – לנו במיקרוסופט יש את המענה למגוון האתגרים".

"פתרונות מחשוב הענן", גורסת שלמה, "נותנים לארגונים את יכולת הבחירה בתשתית טכנולוגית עם מודל עסקי המתאים ליעדי וצרכי הארגון". ניתן לאפיין לדבריה את מודל הצריכה במחשוב הענן בכמה אופנים: תוכנה כשירות (SaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותשתית כשירות (IaaS).

"מודל IaaS מספק גישה לתשתית וירטואלית בדטה סנטר של מיקרוסופט כאשר שאר המשאבים נתונים לניהול עצמאי של המנמ"ר ואנשיו, ואילו מודל ה- PaaS מספק נוסף על התשתית גם מערכת הפעלה, מסד נתונים, שרת אינטרנט ושירותים נוספים דוגמת ניהול זהויות, בקרת גישה ועוד. כאשר עוברים למודל SaaS התשלום מתבצע על פי צריכת התוכנה ויש למודל זה מאפיינים ייחודים נוספים.
מיקרוסופט מספקת ללקוחותיה את כל המודלים הללו ומייצרת מודל אחיד המטשטש את הגבולות בין עולמות שונים אלו.

דוחות של חברת המחקר גרטנר ממקמים את מיקרוסופט כספק הענן היחיד ברבע ה- Leaders  בתחום ה- PaaS וה- IaaS גם יחד.

"היתרונות בבחירה בשירותי הענן שלנו הם ברורים", טוענת שלמה, "אנו יודעים לתת מענה טכנולוגי לכלל המודלים של מחשוב הענן, ולשילוב ביניהם, וכך גם יכולים לענות טוב יותר על הצרכים המתעוררים ברמה העסקית של הארגון. יש לנו יכולת קריטית לארגונים, והיא אוטומיזציה של משאבים ושירותים, ההופכת חשובה יותר בשוק הטכנולוגיה התזזיתי של היום, ומאפשרת חופש פעולה למנמ"ר ואנשיו בפיתוח אפיקים עסקיים וטכנולוגיים חדשים".

שלמה מפרטת כמה מהתרחישים שמיקרוסופט מזהה ככאלה התופסים תאוצה בקרב ארגונים גלובליים:
•    בתחום ה- Datacenter אנו מזהים צורך גדול של השוק אחר פתרונות משלימים ייחודיים, דוגמת StorSimple של מיקרוסופט,  סביבות פיתוח ובדיקות, וכמובן מעבר לתשתית בענן עקב סיום התמיכה ב- Windows Server 2003 האמור להשפיע על ארגונים רבים בעולם.
•    תחום ה- Application Platform הולך ותופס תאוצה בקרב ארגונים הזקוקים לסביבות בדיקה, שירותי Database שונים, גיבוי ושחזור לאחר אסון. אנחנו הספק היחיד היום שמשלב יכולות מלאות של פתרונות Big Data היברידים בין On-Premise לענן, עם יכולות העברת עיבוד ונתונים בין שני עולמות אלו.
•    תחום הפרודוקטיביות וה- Devices עם דגש על טרנד ה- BYOD משפיע גם על הענן האמור לספק את התשתית המחשובית שתתמוך בעבודה משותפת שכזאת, מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר.
•    פתיחות בעולמות ה- Developer Tools: מחשוב הענן הוא הגשר  לפיתוחים טכנולוגיים שאינם מוגבלים ופתיחות מלאה לעולמות ה-Open Source.

שירות הענן של מיקרוסופט מציע כל זאת ואינטגרציה עם יישומים רבים דוגמת SAP, Oracle, SalesForce,  HDInsightועוד ופתרונות בינה עסקית המתבססים על שירותי ה- Big Data החדשניים בשוק.
"אנו נותנים למנמ"ר המודרני יתרונות עסקיים בולטים", מפרטת שלמה, "הנובעים מקיצור ה-(Time-to-Market), התעסקות בדברים היותר משמעותיים בתשתיות ה-IT שלו ה-IT שלו והפחתת עלויות באמצעות מודל תמחור המבוסס על צריכה. היבט חשוב נוסף הוא הסקליביליות והגמישות הטכנולוגית שפלטפורמה זו מעניקה לארגון, גמישות הנותנת דרור למפתחים וליישומיות של טכנולוגיות חדשות".

ספרי לנו על משהו שמלהיב אותך בפלטפורמת הענן של מיקרוסופט?
"לא מזמן השקנו שירות  בשם Azure Machine Learning, המאפשר התמודדות עם כמויות מידע עצומות, ניתוחן וקבלת תובנות לעסק לא רק בראי העבר וההווה אלא העתיד. זהו עידן מלהיב שבו עוצמת מחשוב הענן מאפשרת לנו ניתוח מודלורי מורכב המתבסס על מרכיבי עבר, הווה, זמן אמת וחיזוי העתיד (Predictive Analysis) כדי לתת לארגונים ערך עסקי ברור בדמות תובנות שהן בבחינת Game changer".

מה המסר שלך לארגונים בשוק הישראלי השוקלים בצורה כזו או אחרת מיגרציה לענן?
"אל תהססו. הענן של מיקרוסופט הינו מימוש של תפיסת עולם פתוחה, המאפשרת עבודה גמישה  בסביבות מרובות. המגבלות הטכנולוגיות הוסרו ואנו מרגישים את העידן החדש הנושב בפתח".

 

מיקרוסופט מזמינה אתכם להכיר את פתרונות הענן לארגונים

אירועים קרובים