תוכן שיווקי

לקראת אירוע | קוויקליזרד: תמחור דינאמי כי כל סנט משנה

20/05/2013 14:58

המסחר הקמעונאי המקוון הפך בשנים האחרונות לשדה קרב לכל דבר. על פי הערכות, כיום פעילות באמזון כחצי מיליון חנויות מקוונות עם מחזור ממוצע של כ-1 מיליון דולר. חנויות אלה, ורבות נוספות שעוד יתווספו בשנים הקרובות, צפויות לגלגל עד שנת 2014 כ-258 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. בין הקמעונאים המקוונים ניטשת מלחמה עזה על ליבו של הקונה, אשר באה לידי ביטוי בקניבליזציה ובתמחור של מוצרים אטרקטיביים במחירי הפסד.

היכולת להגיב בזמן אמת לאתגרים שמציבים המתחרים היא המפתח לשרוד בשדה הקטל העסקי הזה. במלים אחרות, קמעונאי מקוון מחויב לשמור על אצבע על הדופק, ולשנות את תמחור מוצריו בהתאם לביקוש וכנגד התחרות. תחקיר של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מגלה כי חנויות מקוונות באמזון משנות את המחירים תשע פעמים בממוצע ביום, כדי להתמודד עם התחרות הדינאמית ברשת. על פי תחקיר זה, טווח המחירים הממוצע למוצר נע במהלך היום בין 744 דולר ל-871 דולר. במציאות של מאות אלפי קמעונאים, המציעים עשרות מיליוני מוצרים במחירים משתנים, הופך המעקב סביב השעון אחר המתחרים למשימה כמעט בלתי אפשרית.

חברת קוויקליזרד (Quicklizard) הישראלית מציעה פתרון חדשני לאתגר זה. החברה, אשר הוקמה ב-2010, פיתחה פלטפורמת תבונה עסקית מתקדמת המיועדת לעסקים המנהלים מסחר אלקטרוני. המערכת מספקת ללקוחות תמונת מצב בזמן אמת ונתונים היסטוריים של הפעילות המסחרית הן באתר הלקוח והן בשוק המתחרים שלו.

דידי דאבוש, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קוויקליזרד, מסביר: "הפלטפורמה של קוויקליזרד מבצעת אגרגציה של נתונים משוק הפעילות של הלקוח ומקטלוגים של המתחרים על פי הגדרות מראש. המערכת יודעת לנתח נתונים גולמיים מאתר הלקוח בכמויות גדולות, ולתת ללקוח תמונת מצב בזמן אמת על הפעילות המסחרית המקוונת באתרו בהיבטים של תמחור, חשיפה למוצר, מיצוב ביחס למתחרים בשוק, המרה של חשיפות לרכישה, יחס בין חשיפה לקנייה וכו'".

הפלטפורמה של קוויקליזד משלבת מספר טכנולוגיות Big Data, המבוססות בין השאר על Hadoop, המאפשרות לה לספק ללקוחותיה את התבונה העסקית הדרושה להם לקבלת החלטות עסקיות ותגובה לתנודות בשוק בזמן אמת. הפלטופורמה יודעת לנתח נתונים היסטוריים מאתר הלקוח בכמויות גדולות וליצור מהן מגוון דוחות המשקפים טרנדים ותחומי פעילות שונים הנותנים תמונת מצב היסטורית על הפעילות העסקית של הלקוח.

נתונים אלו משולבים עם מערכת ניתוח מידע וקבלת החלטות בזמן אמת, המבוססת בחלקה על Hadoop, המספקת ללקוח מידע משלים אודות הפעילות העסקית באתרו בכל רגע נתון ומאפשרת לו לקבל תמונת מצב מלאה על היבטים שונים של הפעילות העסקית שלו, הן ברמת המוצר והן ברמת אתר.

פלטפורמת הבינה העסקית של קוויקליזרד איננה מספקת רק מידע, אלא כוללת גם מנוע המנתח את מיצובו של המוצר בשוק, מספק כלים לטיוב הקמפיין של הלקוח כגון שיפור דפי נחיתה, ולבסוף מציע מודל לתמחור בהתאם לחוקי תמחור שהוגדרו מראש. הפלטפורמה אף מציגה את המידע באמצעים גרפיים ובדוחות באופן המאפשר ניתוח ותחקור בעתיד.

דאבוש: "בשורה התחתונה, הפלטפורמה הדינאמית שלנו עשויה להביא לשיפור של עד 20% בהכנסות וברווח של הלקוח. לכן אין פלא שכ-100 אלף חנויות מקוונות צפויות לאמץ טכנולוגיות לתמחור אוטומטי בשנים הקרובות, כי בסופו של דבר כל סנט קובע. קוויקליזרד עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם טלדור ומשתמשת בניסיון וכוח הפיתוח המיומן של טלדור ב-Hadoop, טלדור הינה אחת מחברות האינטגרציה הגדולות בישראל והמובילה בתחום ה-Big-Data. חברת טלדור יישמה כבר מעל 15 פרוייקטי Big Data מבוססי Hadoop ומספקת ללקוחותיה פתרונות מקצה לקצה החל מהחומרה והתשתיות הנדרשות וכלה באפליקציה העסקית.

אירועים קרובים