תוכן שיווקי

לקראת אירוע | פיני מנדל, טריבייס מקבוצת טלדור: "בשנתיים האחרונות יישמנו יותר מ-15 פרויקטים בעולמות ה-Hadoop"

16/05/2013 15:15

מאת הילל יוסף

"בשנתיים האחרונות יישמנו מעל מ-16 פרויקטים בעולמות ה-Hadoop בארץ, חלקם לארגוני אנטרפרייז ורובם לארגוני היי-טק", כך אמר פיני מנדל, מייסד ומנכ"ל טריבייס (3Base) מקבוצת טלדור. מנדל התראיין לקראת כנס Hadoop השנתי הראשון בישראל, שייערך במלון שרתון תל אביב, ב-21.5. הכנס הינו כנס Hadoop הלכה למעשה כלומר במהלך הכנס יוכלו המוזמנים להתרשם מסיפורי לקוחות מהארץ ומהעולם של יישומי Hadoop. לדבריו, "טכנולוגיית Hadoop היא ראש חץ לכל מיני פתרונות שניתן ליישם בארגוני IT גדולים ובחברות היי-טק גדולות שלא ניתן היה לעשות בעבר, לטובת טיפול ב-Big Data".

Hadoop, הסביר מנדל, "היא טכנולוגיה מבוססת קוד פתוח של אפצ'י, המאפשרת לבצע מיחשוב של יישומים מבוזרים לכמויות גדולות של נתונים. Hadoop 'יודעת' לרוץ על ועם כל טכנולוגיה בארגון, ועשויה לסייע לארגונים הרוצים לבצע עיבוד וניתוח מסיבי על מידע מובנה ולא מובנה (כגון: טקסט, תמונות, מסמכים סרוקים, מיילים או וידיאו), פנים וחוץ ארגוני. כך, גם עבור ארגונים הרוצים לחסוך בעלויות אחסון".

3Base, אמר, הוקמה לפני שש שנים וטלדור רכשה אותה לפני שנה. כמאתיים עובדיה מתמחים בטיפול ב-Big Data. "החברה מתמחה בפתרונות לפיתוח מערכות לענן ציבורי, ובפיתוח מערכות וכלים ב-Hadoop לקבלת תועלות עסקיות מגוונות עבור ארגוני היי-טק ואגפי IT וגם לביזנס עצמו בתוך ארגוני אנטרפרייז, דהיינו לסמנכ"לי השיווק, המכירות והשירות וניהול הסיכונים".

מי שמוביל את עולם ה-Big Data בישראל, אמר מנדל, "הן חברות אינטרנט ישראליות, שפונות לעולם ומשרתות מיליוני ועשרות מיליוני משתמשים. הפרויקטים שאנו מבצעים מתרכזים ביכולות האנליטיקה, גם בזמן אמת של הארגון, להגיב ולתת מגוון רחב של שירותים אנליטיים לתוך הארגון ומצד שני – משרתים את עולמות הביזנס בחברות האנטרפרייז כמענה לתובנות שיווקיות המגיעות מרשתות חברתיות ומאתרים שונים מחד ומעולמות השירות מאידך".

לדבריו, "ההתעסקות ב-Big Data היא טכנולוגיה, ולא רק נתונים. ארגונים נדרשים כיום יותר מתמיד ליכולת לעבד נתונים לא מובנים". מנדל הוסיף, כי באחד מפרויקטי ה-Big Data שהם ביצעו עם טכנולוגיות אלו, הם הביאו לחיסכון של 70% ללקוח של עלות תפעול השרתים. הטכנולוגיה, הסביר מנדל, נארזת ומופצת על ידי כל הוונדורים הגדולים לדוגמא Oracle, קלאודרה, EMC, אינטל וכו', "לא צריך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש – יש ממשק ל-Hadoop". כך, אמר, "ביצענו בארגון מהמגזר הפיננסי פרויקט לקבלת תובנות מהרשתות החברתיות, של חיזוי אירועי חיים, לדוגמה אם לקוחות המוסד הפיננסי מתכננים להתחתן – אז המוסד יציע להם שירות\מוצר רלוונטי דוגמת הצעה להלוואה בתנאים נוחים לטובת רכישת דירה".

בנוסף, אמר, "ביצענו פרויקטים של המלצות מותאמות אישית ללקוחות במגוון רחב של חברות. העולם השתנה, והלקוח אינו מצוי יותר בתוך פרופיל שיווקי, אלא הוא ישות בפני עצמה ועל הארגון להציע לו הצעות ייחודיות".

"ארגוני אנטרפרייז נדרשים לשנות את הדפוס החשיבה וההתנהגות השיווקית בהתאם לשינוי שעבר הלקוח", אמר מנדל, "ולהתייחס ללקוחות באופן פרטני עם הצעות מותאמות אישית להם". לדבריו, "בעולם הקול סנטר יש מידע רב אודות הלקוחות, שאינו מנוצל על ידי ארגונים לטובת שיפור השירות ושיפור יכולות המכירה. יש לזהות צרכים נוספים מעבר לצורך שעלה על ידי הלקוח", הוסיף.

מנדל סיים בציינו כי "השנה כעשרה ארגוני אנטרפרייז ממגזרים שונים ייכנסו עימנו לפיילוטים (לדוגמא, לקוח פיננסי בתחום גילוי הונאות, לקוח תקשורת בתחום הנדסה ועוד),  ואלה יעברו לפרויקטים מעשיים ב-2014. ארגונים יפנימו השנה את חשיבות ה-Big Data ויערכו פרויקטים בהתאם. גם ממשלות ארה"ב ובריטניה השכילו לבצע פרויקטי Big Data מבוססי Hadoop על מנת לשפר את השירות לאזרחים ולמקד את השירות והצעות הערך המעניינות את האזרח. אני מעריך כי גם ממשלת ישראל תשכיל לערוך פרויקטים דומים".

אירועים קרובים