רן קליינר, Drone Master: "הרחפנים פתחו לציבור את השמיים"

"השינוי שחל בתחום כבר קורה - המודעות להזדמנויות הטמונות בעולם הרחפנים הגיעה למצב של מסה קריטית - הרכבת יצאה מהתחנה", כך אמר רן קליינר, בעל המיזם drone Master

רן קליינר, מייסד גדפין. צילום: יניב פאר

"הרחפנים פתחו לציבור את השמיים. הם הנגישו לציבור הרחב, שרובו ככולו אינם טייסים, את כל האפשרויות הגלומות בהם – וזה מקור המשיכה שלהם", כך אמר רן קליינר, בעל המיזם Drone Master – מערכת לניהול ציי רחפנים.

קליינר דיבר ברב שיח בנושא רחפנים. רב השיח התקיים באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס אנשים ורחפנים 2018, שייערך זו השנה השלישית, באולם אירועים LAGO, בראשון לציון, ביום ג' ה-15 למאי. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. קליינר הוא יוזם ומנחה כנס אנשים ורחפנים 2018.

לדבריו, "רשות התעופה האזרחית, רת"א, אשר אחראים לשלום הציבור, נטלו על עצמם סיכון כשהם אישרו את המופע של רחפני אינטל (Intel) ביום העצמאות בירושלים – וזה ראוי להערכה".

הרכבת יצאה מהתחנה

תחום הרחפנים, הסביר קליינר, "הוא שילוב של שלושה תחומים. האחד, כלי טיס בלתי מאויישים, כטב"ם, תחום שישראל מובילה וחלוצה. השני, תחום הסייבר".

"רחפנים זו הרחבה פיזית של עולם האינטרנט – אתה עושה משהו במחשב והרחפנים עושים זאת עצמאית. התחום השלישי הוא כלי הרכב האוטונומיים, שיש לו היבטים רבים הדומים לעולם הרחפנים: ניהול רשתות, ניהול תחבורה, חיישנים למניעת התנגשויות – שילוב של אנשים ורחפנים באותו מרחב". לדבריו, "חיבור שלושת ההיבטים הללו יביא למימוש הפוטנציאל הגלום בתחום, ועשוי להביא להובלה של ישראל בו".

הרחפנים בארץ, אמר, "מזוהים עם התחום הצבאי. מצב זה פוגע, מעכב ועוצר את התעשייה מלמצות את הפוטנציאל הקיים שם. אנו עוצרים את עצמנו בזמן ששאר העולם עושה קפיצות דרך משמעותיות בתחום. יש להביט על זה כעל תחום אזרחי – כי שם גלום פוטנציאל רב". לדבריו, "תעשיית הרחפנים הישראלית החלה להתגבש. לא זו הצבאית שפעלה בישראל שנים רבות תחת מעטה חשאיות, אלא תעשייה אזרחית – חדשה תוססת ויצירתית. אנשים חדשים, טכנולוגיות חדשות ויישומים חדשים".

"השינוי שחל בתחום הרחפנים כבר קורה", סיכם קליינר, "מכאן והלאה זה רק יילך ויגדל. המודעות להזדמנויות הטמונות בעולם הרחפנים הגיעה למצב של מסה קריטית – הרכבת יצאה מהתחנה".

עו''ד נעמה מרגלית, משרד מרגלית ושות'. צילום: יניב פאר

עו"ד נעמה מרגלית, משרד מרגלית ושות'. צילום: יניב פאר

עו"ד נעמה מרגלית, משרד מרגלית ושות', אמרה כי היא עוסקת בליווי פלטפורמות אוויריות ובחלל, זה 20 שנה. לדבריה, "רחפנים הם לא מוצר – הם פלטפורמה שאפשר לעשותה עימה דברים רבים, ולקחת אותה להרבה מאד כיוונים". היא ציינה כי "היכולת להגיע אל פלטפורמת הרחפנים לא מצריכה כסף רב".

לדברי עו"ד מרגלית, "יש מיתאם בין הורדת מגבלת מהירות הנהיגה בכבישים ובין כמות תאונות הדרכים הקטלניות. ככל שמידת המהירות נמוכה יותר, כך נהרגים פחות אנשים. למרות זאת, יש החלטה שרוצים לקדם המון דברים – לכן לא מגבילים את מגבלת המהירות ל-50 קמ"ש בכביש מהיר, אף שיודעים שיש לכך השפעה על כמות ועוצמת התאונות".

לדבריה, "בעולם הרחפנים יש סיכון – אבל הסיכוי גדול יותר. נהוג לחשוב שהיתרונות בתחום מגיעים מהכיוון הצבאי, אלא שזה לא בהכרח כך: אנו אומת הסטארט-אפ, ויש לנו יכולת ליצור פתרונות אשר מתלבשים על פלטפורמת הרחפנים. זה היתרון שלנו".

עו"ד מרגלית סיכמה באומרה כי "הרגולטור הוא החסם להתקדמות של הנושא. העובדה ששוקדים על רגולציה אשר תתאים לשוק האזרחי – היא התפתחות חיובית. ככל שהרגולטור יעדכן את תפיסתו לעולם הרחפנים – כך ייטב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים