יש לכם שואב אבק רובוטי? ייתכן שהוא "שואב" מידע על הבית שלכם

שואבי האבק הרובוטיים הפופולריים IRobot Roomba ממפים במהלך עבודתו את הבתים שבהם הם פועלים ולחברה, כך מסתבר, יש תוכניות גדולות עבור המידע שהם אוספים

מה הרובוטים מחפשים עלינו? צילום אילוסטרציה: נור גל, BigStock

ודאי לא ידעתם זאת, אבל מסתבר ששני דגמים של שואבי האבק הרובוטיים מתוצרת iRobot – ה-Roomba 960 ו-980 – ממפים את חלל הבתים של משתמשיהם ביעילות רבה, אולי אפילו ביותר יעילות מזו שבה הם אוספים את האבק והלכלוך.

בראיון שערך השבוע עם סוכנות רויטרס (Reuters) סיפר קולין אנגל, מנכ"ל iRobot ואביו של השואב, על כך שהחברה שלו תרצה אולי למכור בעתיד נתוני מיפוי ביתיים שנאספו על ידי השואבים מתוצרתה לגורם צד שלישי, למשל לאפל (Apple), לגוגל (Google) או לאמזון (Amazon).

החברה מקווה, כך מסתבר, שהמידע יוכל להימכר בקרוב לשימוש במוצרים תלויי נתונים אישיים שמייצרות חברות הטכנולוגיה הענקיות, שתופסות נתח גדל והולך בשוק המתפתח של מכשירים חכמים לבתים המחוברים לאינטרנט.

בדבריו אלה העיד אנגל על כך שהחזון שלו נרחב מעט יותר מאשר רק לאפשר לבתים שלכם להיות נקיים יותר, ושייתכן שכוונותיו בנוגע ל-Roomba שלו הן בעיקר שישמש מקור לשיפור כלל אמצעי הבית החכם. עקב הביקורת על הדברים שסיפר לרויטרס אמר אנגל בהצהרה שמסר לתקשורת אתמול (ג') כי "יש מערכת שלמה של דברים ושירותים שבית חכם יכול לספק, ברגע שיש לך מפה עשירה של הבית שהמשמש אישר לשתף".

בשיחתו עם רויטרס הסביר אנגל כי הליך VSLAM (ר"ת Virtual Simultaneous Localization and Mapping) לצבירת הנתונים, שבו משתמש ה-Roomba כדי ללמוד את הממדים ואת הפריסה של החדרים בבית הלקוח, יכול יום אחד להיות בשימוש על ידי מכשירים ביתיים חכמים אחרים, בכדי לשפר את האינטליגנציה והביצועים שלהם.

"לדוגמה, כדי שהאורות יופעלו כשאתם נכנסים לחדר, הבית צריך לדעת אילו אורות יש בחדרים", אמר. מוזיקה, טלוויזיה, חום, תריסים, תנור, מכונת קפה, מאוורר, קונסולת משחקים, מסגרות תמונה חכמות או חיות מחמד רובוטיות – כולם אמצעים שזקוקים למפות את הבית כדי לתפקד היטב".

מידע אישי ששווה הרבה כסף

ואכן, חברות הטכנולוגיה הענקיות מושקעות כיום באופן משמועתי בתחום מוצרי הבית החכם, והן מציעות כבר כיום, או ישחררו בקרוב, עוזרת אישית וירטואלית המופעלת באמצעות האינטרנט. לקוחות רבים שכבר הפכו את בתיהם לבתים חכמים יכולים להפעיל כיום את ה-Roomba שלהם דרך אלקסה (Alexa) של אמזון או באמצעות ה-Google Assistant.

אנגל אמנם טוען שאין ל-iRobot תוכנית ספציפית למכור את נתוני המיפוי שלה לחברות אלה, אולם הוא בכל זאת אמר לרויטרס שהחברה תוכל להגיע לעסקה כדי למכור את המפות שלה לאחד או יותר מהגדולים בשנים הקרובות.

אולם – בהנחה שהם מאמינים לו ומוכנים להצטרף לניסוי – אנגל הרגיע את הלקוחות כשציין כי "iRobot מתייחסת ברצינות רבה לפרטיות ולאבטחה של לקוחותיה. תמיד נבקש את רשותם אפילו לאחסן נתונים. כרגע, iRobot בונה מפות של מידע כדי לאפשר ל-Roomba לנקות ביעילות וביסודיות את הבית שלכם. בעתיד, ברשותכם, מידע זה יאפשר שהבית החכם והמכשירים שבתוכו יעבדו טוב יותר".

לאחר פרסום הדיווחים בנושא אמר אנגל כי "iRobot אינה מוכרת נתונים מאחר שהלקוחות שלה תמיד נמצאים בעדיפות העליונה. לעולם לא נפגע באמון שלהם על ידי מכירה או שימוש לא נכון בנתונים הקשורים ללקוחות, כולל נתונים שנאספו על ידי המוצרים הקשורים שלנו. כרגע, הנתונים ש- Roomba אוספת מאפשרים לה לנקות את הבית בצורה יעילה ומספקת ללקוחות מידע על הניקיון. בעתיד, מידע זה יוכל לספק ערך רב יותר עבור הלקוחות שלנו על ידי הפעלת הבית החכם ויאפשר להתקנים שבתוכו לעבוד טוב יותר, אך תמיד בהסכמתם המפורשת של הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים