תביעה: אפליקציה אוספת מידע על משתמשים – מאוזניות

אזרח אמריקני טוען שאפליקציית Connect של Bose אוספת את שמות השירים ומידע כללי על כל שיר, פודקאסט או קובץ אודיו אחר שמאזינים לו באמצעות האוזניות שלה

צילום אילוסטרציה: סרגיי סיבריה, BigStock

מחשבים, טלפונים, שעונים, ביגוד… – חברות אוספות עלינו מידע כמעט מכל פלטפורמה אפשרית. בימים אלה טוען אזרח אמריקני שיש חברה שאוספת מידע מאוזניות.

קייל זאק מאילינוי הגיש תביעה לבית המשפט הפדרלי בשיקגו, שבמרכזה אפליקציית Connect של חברת Bose, שמשמשת למגוון גדול של אוזניות מתוצרת החברה. לטענתו, החברה אוספת את השמות ומידע כללי על כל שיר, פודקאסט או קובץ אודיו אחר שמאזינים לו באמצעות האוזניות שלה שמחוברות לאפליקציה, ואז משגרת את הנתונים לחברות מצד שלישי. התביעה מציינת גם את חברת התוכנה Segment, שלטענת התובע אוספת נתוני לקוחות ומסייעת להעבירם לצורך אנליטיקה ולחברות שיווק.

עוד נטען בתביעה כי Bose לא יידעה את זאק בנוגע לאיסוף ושיתוף המידע. לדבריו, בהסכם השימוש המעודכן של אפליקציית Connect לא מצוין כלל שהיא "עשויה לאסוף, להעביר ולאחסן" חלקים מסוימים מנתוני לקוחות לשרתים המתופעלים על ידי צד שלישי בשמה של החברה.

עם זאת, הצהרת הפרטיות של האפליקציה דווקא מציינת כי Bose "עשויה לשתף פעולה עם חברת צד שלישי לצורך איסוף מידע לא אישי, ולעסוק בניתוח ומחקר או דיווח". החברה מציינת חלקים מסוימים במדיניות הפרטיות, וטוענת שחבירה עם חברות מעין אלה מאפשרת לעקוב טוב יותר אחרי נתונים מהאפליקציה ולהפנותם לחברות מצד שלישי שמספקות אנליטיקה.

פרופילים מפורטים של המאזינים

מכל מקום, התביעה טוענת שמעקב אחרי הרגלי האזנה של משתמשים מאפשר ל-Bose לייצר פרופילים מפורטים שלהם. זאת, גם כי היא יכולה להשיג את שמותיהם ואת כתובות האי-מייל שלהם במהלך הרישום לאפליקציה, ולקשור את המידע הזה למוצר מסוים.

"למשל", נטען בתביעה, "אדם שמקשיב לתפילה מוסלמית באמצעות האוזניות או הרמקול של המכשיר הוא קרוב לוודאי מוסלמי, ואדם שמקשיב לפודקאסט 'מתבייש, מבולבל ונמצא בארון' הוא קרוב לוודאי הומו". וזה, לדבריו, מידע שהחברות האלה עלולות לעשות בו שימוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים