מדינות ה-G20 יילחמו ביחד במתקפות סייבר על בנקים

שיתוף הפעולה מגיע על רקע שורה של מתקפות סייבר על בנקים – המרכזית שבהן על הפדרל ריזרב ● SWIFT, הארגון שמפעיל את רשת התקשורת הדיגיטלית בין הבנקים בעולם, הודיע על ניתוק צפון קוריאה

לחדור לרשתות שלמות. אילוסטרציה: BigStock

20 המדינות המתועשות ביותר בעולם ישתפו פעולה כדי להילחם במתקפות הסייבר על הבנקים – כך עולה מטיוטה של מסמך שפורסמה. שרי האוצר ובכירים כלכליים מאותן מדינות ידונו בנושא בקרוב, בכינוס שייערך בבאדן באדן, גרמניה.

לפי דיווח של רויטרס (Reuters), בטיוטה שפורסמה על ידי מדינות ה-G20 נכתב כי "נקדם את שיתוף הפעולה בין שירותים ומוסדות פיננסיים כדי להגן מפני שימושים מזיקים במידע ובטכנולוגיות תקשורת, כולל מפני כאלה שמגיעים מחוץ למדינות ה-G20".

ההצהרה באה בין היתר על רקע מתקפת הסייבר הגדולה ביותר בעולם עד כה, שאירעה בשנה שעברה, באמצעות ניצול לרעה של SWIFT – רשת הקישוריות בין בנקים בעולם. ההאקרים תקפו את הבנק המרכזי של ארצות הברית – הפדרל ריזרב – במטרה לגנוב מיליארד דולר מהבנק המרכזי של בנגלדש. בפועל, הם הצליחו לגנוב "רק" 81 מיליון דולר, וממשלות ארצות הברית ובנגלדש הצליחו, במאמץ משותף, להחזיר 15 מיליון מהם.

ארגון SWIFT, שמשרת 11 אלף ארגונים פיננסיים ב-200 מדינות, מסר כי מתקפות האקרים בוצעו, לאחר זו שממנה סבל הפדרל ריזרב, גם על בנקים במדינות אחרות, בהן וייטנאם, אקוודור ומדינות במזרח אירופה.

שיתוף הפעולה בין מדינות ה-G20 הוא הגדול מסוגו עד כה בין גופים ממשלתיים בתחום הסייבר. הרגולציה בתחום אמנם מתפתחת בזמן האחרון, אבל לעתים לא מצליחה להדביק את הקצב של ההאקרים ושל ההתפתחויות הטכנולוגיות.

צפון קוריאה נותקה מ-SWIFT

כמו כן, ארגון SWIFT החליט לנתק ממנה את הבנקים הפועלים בצפון קוריאה. בארגון ציינו כי מדובר בארבעה בנקים.

ההודעה הגיעה לאחר שהרשויות בבלגיה, משם פועל הארגון, הודיעו כי הן לא מאשרות לו לספק שירותים לבנקים בצפון קוריאה, בהתאם לסנקציות שמפעיל האו"ם נגד המדינה הדיקטטורית.

יצוין כי סימנטק (Symantec) גילתה באחרונה כי רשת ההאקרים הצפון קוריאנית לזרוס ביצעה מתקפות נגד 31 בנקים ברחבי העולם. קבוצה זו קושרה גם למתקפת הסייבר הגדולה שאירעה נגד סוני (Sony).

בנובמבר האחרון בוצעה מתקפה נגד בנק טסקו (Tesco) הבריטי, שגרמה נזק כולל של כ-2.5 מיליון פאונד ל-9,000 מלקוחותיו. חודש לאחר מכן הותקף הבנק המרכזי הרוסי ונגרם לו נזק של 31 מיליון דולר. בינואר האחרון התגלתה מתקפת DDoS נגד לוידס (Lloyds), שגרמה להשבתה של השירותים למשך יומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים